Peliohjelmointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: AV00ET25-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
07.11.2022 - 18.11.2022
Ajoitus
06.02.2023 - 30.03.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Avoin AMK ja täydennyskoulutus
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
1 - 10
Koulutus
- Avoin ammattikorkeakoulu
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
- Jukka Selin
Vastuuopettaja
Jukka Selin
Ryhmät
-
VV2022-2023Valinnaiset opinnot 2022-2023
Tavoitteet
Opintojakson tavoitteena on tutustua peliohjelmointiin ja Unity-pelimoottoriin hieman laajemmin ja
toteuttaa Unity -pelimoottorin avulla ensisijaisesti 3D-pelejä ja erilaisten 3D-kohteiden pelillistämisiä.
Sisältö
• Tarvittaessa Unity-pelimoottorin ja C#-ohjelmointikielen kertausta
• 3D-peliohjelmointi Unity-pelimoottorilla
• Hieman pelillistämisestä
Opiskelumateriaali
Opintojako perustuu opettajan tekemään kirjalliseen materiaaliin, sekä opetusvideoihin. Ulkopuolista materiaalia ei välttämättä tarvita.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
• Opiskelija voi edetä itsenäisesti täysin omaan tahtiinsa. Opintojakso on suoritettu, kun vaaditut tehtävät on
hyväksytysti suoritettu ja palautettu opintojakson Learn-alustalle.
• Opintojakso ei sisällä mitään aikaan tai paikkaan sidottuja elementtejä.
• Kaikki tarvittava materiaali (oppikirja ja videot), ohjeistus ja tehtävät löytyvät opintojakson Learn-alustalta.
TKI ja työelämäyhteistyö
Ei
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
• Opiskelija voi edetä itsenäisesti täysin omaan tahtiinsa. Opintojakso on suoritettu, kun vaaditut tehtävät on
hyväksytysti suoritettu ja palautettu opintojakson Learn-alustalle.
• Opintojakso ei sisällä mitään aikaan tai paikkaan sidottuja elementtejä.
• Kaikki tarvittava materiaali (oppikirja ja videot), ohjeistus ja tehtävät löytyvät opintojakson Learn-alustalta.
Opiskelijan työmäärä
5 opintopistettä vastaa n. 135 tuntia opiskeljijan työtä.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso on tarjolla:
Avoimen AMKin opiskelijoille 200 paikkaa
CampusOnlineopiskeljoille 50 paikkaa
Tutkinto-opiskeljoille 10 paikkaa
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
• Opintojakson suoritus perustuu hyväksytysti tehtyihin ohjelmointitehtäviin, joita opiskelija voi tehdä ja palauttaa
täysin omaan tahtiinsa. Ohjelmointitehtäviä on kolme kappaletta.
• Opintojako on suoritettu, kun kaikki tehtävät on hyväksytysti palautettu opintojakson Learn-alustalle.
• Opintojakso ei sisällä tenttiä.
Esitietovaatimukset
Peliohjelmoinnin perusteet jollain pelimoottorilla (esim. Unity).