Siirry suoraan sisältöön

Peliprojekti 2 (5 op)

Toteutuksen tunnus: PO00EP14-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

08.04.2024 - 21.04.2024

Ajoitus

26.08.2024 - 15.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

TKI-osuus

1.5 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Informaatioteknologian koulutusyksikkö

Toimipiste

Kotkan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 35

Koulutus

  • Peliteknologian koulutus
  • Peliohjelmoinnin koulutus

Opettaja

  • Niina Mässeli

Vastuuopettaja

Niina Mässeli

Ryhmät

  • POKT23SP
    Peliohjelmointi, päivätoteutus
  • 04.09.2024 08:15 - 16:00, Peliprojektit
  • 11.09.2024 08:15 - 16:00, Peliprojektit
  • 18.09.2024 08:15 - 16:00, Peliprojektit
  • 25.09.2024 08:15 - 16:00, Peliprojektit
  • 02.10.2024 08:15 - 16:00, Game projects self-study
  • 09.10.2024 08:15 - 16:00, Peliprojektit
  • 16.10.2024 08:15 - 16:00, Peliprojektit
  • 30.10.2024 08:15 - 16:00, Peliprojektit
  • 06.11.2024 08:15 - 16:00, Peliprojektit
  • 13.11.2024 08:15 - 16:00, Peliprojektit
  • 20.11.2024 08:15 - 16:00, Peliprojektit
  • 27.11.2024 08:15 - 16:00, Peliprojektit
  • 04.12.2024 08:15 - 16:00, Peliprojektit
  • 11.12.2024 08:00 - 12:00, Peliprojekti 1 PO00EO94-3006, Peliprojekti 4 PO00EP03-3001, Peliprojekti 4 PO00EP03-3002, Peliprojekti 2 PO00EP14-3003, Peliprojekti 2 PO00EP14-3004
  • 11.12.2024 08:15 - 16:00, Peliprojektit (itsenäinen opiskelu)
  • 11.12.2024 12:00 - 16:00, Peliprojekti 1 PO00EO94-3006, Peliprojekti 4 PO00EP03-3001, Peliprojekti 4 PO00EP03-3002, Peliprojekti 2 PO00EP14-3003, Peliprojekti 2 PO00EP14-3004

Tavoitteet

Osaat soveltaa moduulin opintojaksoilla hankittua osaamista suuremman kokonaisuuden toteuttamiseen.
Osaat itseohjautuvasti toteuttaa pienen pelin tiimissä.
Osaat hyödyntää löytämäänsä tietoa luotettavista tietolähteistä.

Sisältö

Millaisia ominaisuuksia pelimoottorit tarjoavat?
Miten hyödynnät pelimoottorin tarjoamia ominaisuuksia projektissasi?
Miten hyödynnät ohjelmointia pelisi rakentamisessa?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaalit ilmoitetaan opintojakson Learn-alustalla ja tarpeen mukaan opintojakson Teams-tiimissä.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Suoritustavasta sovittava ennen opintojakson alkua. Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain.
Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä.

TKI ja työelämäyhteistyö

Vahvaa yhteistyötä peliohjelmointiin liittyvien TKI hankkeiden kanssa. Mahdollisuus hyödyntää opintojakson harjoitustöitä työelämätoimeksiannon tai oman tuotteen kehittämiseen.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Kurssi päättyy toteutuksen tiedoissa ilmoitettuna aikana, johon mennessä opiskelija on palauttanut suoritukseen vaadittavat harjoitustehtävät, suorittanut mahdolliset tentit ja täyttänyt muut hyväksytyn suorituksen vaatimukset.

Kansainvälinen yhteistyö

Mahdollinen kansainvälinen yhteistyö ilmoitetaan toteutuksen alussa kurssin Learn-alustalla ja tarpeen mukaan opintojakson Teams-tiimissä.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä on 135t, josta n. 55t on työjärjestyksen mukaisesti luentoja ja ryhmätyöskentelyä opettajan ohjauksessa sekä n. 80t itsenäisesti työstettäviä kotitehtäviä ja harjoitustöitä.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Palautettavat harjoitustehtävät, tentit ja lähiopetukseen osallistuminen.