Siirry suoraan sisältöön

Peliprojekti 5 (5op)

Toteutuksen tunnus: PO00EP11-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
10.11.2025 - 21.11.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
12.01.2026 - 30.04.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Informaatioteknologian koulutusyksikkö
Toimipiste
Kotkan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 30
Koulutus
Peliteknologian koulutus
Peliohjelmoinnin koulutus
Opettajat
Niina Mässeli
Jani Ahde
Vastuuopettaja
Niina Mässeli
Ryhmät
PTKT23SP
Peliteknologiat, päivätoteutus
Opintojakso
PO00EP11

Toteutuksella on 14 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 84 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ma 12.01.2026 klo 10:00 - 16:00
(6 t 0 min)
Game project 1 PO00FE20-3002, Peliprojekti 5 PO00EP11-3005, Peliprojekti 4 PO00EP03-3006, Peliprojekti 3 PO00EO97-3005
A4019 Gamelab (40)
Ma 19.01.2026 klo 10:00 - 16:00
(6 t 0 min)
Peliprojektit / Game project
A4019 Gamelab (40)
A4020 CodeHub (40)
Ma 26.01.2026 klo 10:00 - 16:00
(6 t 0 min)
Peliprojektit / Game project
A4019 Gamelab (40)
A4020 CodeHub (40)
Ma 02.02.2026 klo 10:00 - 16:00
(6 t 0 min)
Peliprojektit / Game project
A4019 Gamelab (40)
A4020 CodeHub (40)
Ma 09.02.2026 klo 10:00 - 16:00
(6 t 0 min)
Peliprojektit / Game project
A4019 Gamelab (40)
A4020 CodeHub (40)
Ma 16.02.2026 klo 10:00 - 16:00
(6 t 0 min)
Peliprojektit / Game project
A4019 Gamelab (40)
A4020 CodeHub (40)
Ma 02.03.2026 klo 10:00 - 16:00
(6 t 0 min)
Peliprojektit / Game project
A4019 Gamelab (40)
A4020 CodeHub (40)
Ma 09.03.2026 klo 10:00 - 16:00
(6 t 0 min)
Peliprojektit / Game project
A4019 Gamelab (40)
A4020 CodeHub (40)
Ma 16.03.2026 klo 10:00 - 16:00
(6 t 0 min)
Peliprojektit / Game project
A4019 Gamelab (40)
A4020 CodeHub (40)
Ma 23.03.2026 klo 10:00 - 16:00
(6 t 0 min)
Peliprojektit / Game project
A4019 Gamelab (40)
A4020 CodeHub (40)
Ma 30.03.2026 klo 10:00 - 16:00
(6 t 0 min)
Peliprojektit / Game project
A4019 Gamelab (40)
A4020 CodeHub (40)
Ma 13.04.2026 klo 10:00 - 16:00
(6 t 0 min)
Peliprojektit / Game project
A4019 Gamelab (40)
A4020 CodeHub (40)
Ma 20.04.2026 klo 10:00 - 16:00
(6 t 0 min)
Peliprojektit / Game project
A4019 Gamelab (40)
A4020 CodeHub (40)
Ma 27.04.2026 klo 10:00 - 16:00
(6 t 0 min)
Peliprojektit / Game project
A4019 Gamelab (40)
A4020 CodeHub (40)
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Osaat soveltaa moduulin opintojaksoilla hankittua osaamista suuremman kokonaisuuden toteuttamiseen.
Osaat itseohjautuvasti toteuttaa pienen pelin tiimissä.
Osaat hyödyntää löytämäänsä tietoa luotettavista tietolähteistä.

Sisältö

Millaisia ominaisuuksia pelimoottorit tarjoavat?
Miten hyödynnät pelimoottorin tarjoamia ominaisuuksia projektissasi?
Miten hyödynnät ohjelmointia pelisi rakentamisessa?

Arviointi

Opiskelija osaa
- etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
- hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia
- käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita
- toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti
- perustella toimintaansa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaalit ilmoitetaan koulutuksen Learn-alustalla.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Työviikkopohjainen oppimismuoto:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Opintoja nopeuttava oppimismuoto:
Suoritustavasta sovittava ennen opintojakson alkua. Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain.
Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä.

TKI ja työelämäyhteistyö

Vahvaa yhteistyötä peliohjelmointiin liittyvien TKI hankkeiden kanssa. Mahdollisuus hyödyntää opintojakson harjoitustöitä työelämätoimeksiannon tai oman tuotteen kehittämiseen.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Kun projektiraportti hyväksytään, niin opiskelja saa Hyväksytty merkinnän Pepissä kyseessä olevaan projektikurssiin.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä on 135 tuntia, josta pidetään erikseen tuntikirjanpitoa.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opiskelijan raportoidessa tuntikirjanpitojärjestelmässä yhteensä 135h ja projektiraportti hyväksytään, niin opiskelja saa Hyväksytty merkinnän Pepissä kyseessä olevaan projektikurssiin.

Siirry alkuun