Skip to main content

Theoretical models and methods of health promotion at the individual, family and community levels (5 cr)

Code: TE00EM15-3003

General information


Enrollment

14.08.2023 - 03.09.2023

Timing

01.08.2023 - 31.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Department of Health Care and Emergency Care

Campus

Kotka Campus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

10 - 30

Degree programmes

  • Master's Degree Programme in Health Promotion

Teachers

  • Paula Kristeri

Teacher in charge

Paula Kristeri

Groups

  • TEKT23SY
    Health promotion, master studies
  • 04.12.2023 09:00 - 16:00, Terveyden edistämisen teoreettiset mallit ja menetelmät yksilö, perhe ja yhteisötasolla TE00EM15-3003
  • 05.12.2023 09:00 - 16:00, Terveyden edistämisen teoreettiset mallit ja menetelmät yksilö, perhe ja yhteisötasolla TE00EM15-3003

Objective

• You can describe the different levels of health promotion activities
• You know the theoretical models behind health promotion activities
• You can apply a multidisciplinary knowledge base to individual, family and community health promotion activities
• You can apply methods based on the theoretical models of health promotion in individual, family and community health promotion activities
• You can apply reliable information to promote the health of an individual, family and community
• You can apply the knowledge base of cultural health promotion to the promotion of individual, family and community health

Content

• Levels of health promotion
• A multidisciplinary framework for health promotion underpinning theoretical models
• Methods based on the theoretical models of health promotion in individual, family and community health promotion activities
• Sources of reliable information
• Cultural health promotion in individual, family and community health promotion activities

Opiskelumateriaali

Naidoo J & Wills J. (2016) Foundations for health promotion. (erityisesti luvut 2. Strategies and methods, ja luku 3. Settings for health promotion)

Woodall J. & Cross R. (2022) Essentials of health promotion. SAGE Publications. (erityisesti luvut 3. When is health promotion relevant? Luku 4. Who is responsible for health promotion? Luku 5. Where is health promotion delivered?

Muu ajanjohtainen materiaali, joka ilmoitetaan opintojakson alussa

Yksilölliset oppimisväylät

Lukujärjestyksen mukaiseen kontaktiopetukseen osallistuminen.
Itsenäisesti kirjallisten tehtävien tekeminen.

TKI ja työelämäyhteistyö

Toteutuksen oppimistehtävä toteutetaan yhteistyössä opiskelijan työyksikön kanssa

Tentit ja muut määräajat

Opintojakson kaikki tehtävät tulee palauttaa 31.12.2023 mennessä

Opiskelijan työmäärä

Yhteensä 135h joka jakautuu: Kontaktiopetus 18h, itsenäinen opiskelu 117h, joka vastaa noin 3 täyttä työviikkoa.

Evaluation scale

1-5