Siirry suoraan sisältöön

Strateginen johtaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: IB00EC60-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

06.04.2023 - 31.08.2023

Ajoitus

11.09.2023 - 15.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Liiketalouden koulutusyksikkö

Toimipiste

Mikkelin kampus

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

10 - 40

Opettaja

  • Jayden Khakurel

Vastuuopettaja

Jagat Kunwar

Ryhmät

  • VOMITO23S
    Matkailu, vaihto-opiskelijat
  • VOMIIB23S
    International Business, vaihto-opiskelijat
  • 20.09.2023 10:00 - 14:00, Strategic management IB00EC60-3003: Jaden Khakurel
  • 26.09.2023 13:00 - 17:00, Strategic management IB00EC60-3003: Jaden Khakurel
  • 02.10.2023 12:30 - 16:30, Strategic management IB00EC60-3003: Jaden Khakurel
  • 09.10.2023 12:30 - 16:30, Strategic management IB00EC60-3003: Jaden Khakurel
  • 16.10.2023 12:00 - 16:00, Strategic management IB00EC60-3003: Jaden Khakurel
  • 22.11.2023 11:30 - 15:30, Strategic management IB00EC60-3003: Jaden Khakurel
  • 28.11.2023 10:00 - 14:00, Strategic management IB00EC60-3003: Jaden Khakurel

Tavoitteet

Osaat analysoida kestävän kilpailuedun sekä ulkoisia että sisäisiä tekijöitä.

Osaat tunnistaa ulkoisen ympäristön mahdollisuuksia ja uhkia ja reagoida niihin.

Opit kehittämään rakenteita ja prosesseja, jotka johtavat organisaatiostrategioiden onnistuneeseen toteuttamiseen.

Osaat käynnistää ja hallita strategisia muutosohjelmia.

Osaat käyttää analyyttisiä työkaluja, jotka tukevat strategista päätöksentekoa käytännössä.

Opit luomaan, toteuttamaan ja arvioimaan strategioita voittoa tavoitteleville ja voittoa tavoittelemattomille yrityksille.

Opit käytännössä kuinka käsitellä monimutkaisia strategisia kysymyksiä ja tehdä "kokonaiskuvan" päätöksiä.

Sisältö

Mikä on kestävä kilpailuetu ja mitkä sen lähteet ovat?

Kuinka organisaatiorakenteet ja nykyiset prosessit vaikuttavat organisaatiostrategioiden toteuttamiseen ja onnistumiseen?

Kuinka hallita strategista muutosta organisaatioissa?

Kuinka havaita muuttuvaa ympäristöä ja siihen reagoida?

Millaisia työkaluja voidaan käyttää uusien organisaatiostrategioiden luomiseen ja toteuttamiseen?

Kuinka luoda, toteuttaa ja arvioida strategioita voittoa tavoitteleville ja voittoa tavoittelemattomille yrityksille?

Kuinka käsitellä monimutkaisia strategisia kysymyksiä ja tehdä "kokonaisvaltaisia" päätöksiä liiketoiminnassa?

Arviointiasteikko

1-5