Asiakaslähtöinen markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00AA93-3076
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
14.08.2024 - 08.09.2024
Ajoitus
16.09.2024 - 30.11.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Logistiikan ja merenkulun koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Logistiikan koulutus, tradenomitutkinto
Opettaja
- Tuula Kuparinen
Vastuuopettaja
Eeva Ala-Krekola
Ryhmät
-
LLKT24SVLogistiikka, tradenomitutkinto, verkkototeutus
- 18.09.2024 17:00 - 19:00, Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3076
Tavoitteet
Osaat kuvata asiakaslähtöisen markkinoinnin osa-alueet ja sen tavoitteet ja tehtävät. Osaat analysoida asiakkaan ostokäyttäytymistä ja määritellä segmentointiperusteet kohderyhmien valinnassa. Osaat arvioida digitaalisen toimintaympäristön vaikutuksia organisaation asiakaslähtöiseen markkinointiin. Osaat suunnitella perustellut markkinoinnin kilpailukeinoratkaisut huomioiden tuotteen elinkaari, markkinoinnin tavoitteet ja vastuullisuus.
Sisältö
Mikä on asiakaslähtöisen markkinoinnin ja suhdemarkkinointiajattelun tavoite ja merkitys organisaation toiminnassa? Miten digitaalinen talous ja toimintaympäristö vaikuttavat markkinoinnin suunnittelussa? Miten asiakkaan ostokäyttäytyminen ja segmentointi huomioidaan tavoitteita ja kohderyhmiä määritettäessä? Mitä ovat markkinoinnin kilpailukeinot ja miten niitä käytetään organisaation tavoitteiden saavuttamiseksi?
Opiskelumateriaali
Ilmoitetaan Learn-alustalla.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Neljä Learn-tenttiä opintojakson aikataulun mukaan.
Opiskelijan työmäärä
135 h
Toteutuksen osien kuvaus
Ohjausluento
Learn-tentit
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kukin Learn-tentti on 25% opintojakson arvosanasta
Arviointiasteikko on 1-5, hylätty