Asiakaslähtöinen markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00AA93-3077
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
14.08.2024 - 08.09.2024
Ajoitus
16.09.2024 - 30.11.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Logistiikan ja merenkulun koulutusyksikkö
Toimipiste
Kotkan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Logistiikan koulutus
Opettaja
- Maarit Vahvanen
Vastuuopettaja
Maarit Vahvanen
Ryhmät
-
LOKT24SPLogistiikka, päivätoteutus
- 16.09.2024 12:15 - 15:15, Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3077
- 23.09.2024 10:00 - 13:00, Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3077
- 30.09.2024 12:45 - 15:45, Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3077
- 11.10.2024 09:30 - 12:30, Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3077
- 14.10.2024 10:00 - 13:00, Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3077
- 28.10.2024 09:45 - 12:45, Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3077
- 15.11.2024 10:00 - 13:00, Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3077
- 22.11.2024 10:00 - 13:00, Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3077
- 29.11.2024 10:00 - 13:00, Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3077
Tavoitteet
Osaat kuvata asiakaslähtöisen markkinoinnin osa-alueet ja sen tavoitteet ja tehtävät. Osaat analysoida asiakkaan ostokäyttäytymistä ja määritellä segmentointiperusteet kohderyhmien valinnassa. Osaat arvioida digitaalisen toimintaympäristön vaikutuksia organisaation asiakaslähtöiseen markkinointiin. Osaat suunnitella perustellut markkinoinnin kilpailukeinoratkaisut huomioiden tuotteen elinkaari, markkinoinnin tavoitteet ja vastuullisuus.
Sisältö
Mikä on asiakaslähtöisen markkinoinnin ja suhdemarkkinointiajattelun tavoite ja merkitys organisaation toiminnassa? Miten digitaalinen talous ja toimintaympäristö vaikuttavat markkinoinnin suunnittelussa? Miten asiakkaan ostokäyttäytyminen ja segmentointi huomioidaan tavoitteita ja kohderyhmiä määritettäessä? Mitä ovat markkinoinnin kilpailukeinot ja miten niitä käytetään organisaation tavoitteiden saavuttamiseksi?
Opiskelumateriaali
Ilmoitetaan Learn-alustalla.
Opiskelijan työmäärä
135 h
Toteutuksen osien kuvaus
Luennot
Ryhmätehtävä
Moduulitehtävät
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ryhmätehtävä on 40% opintojakson arvosanasta
Moduulitehtävät (3kpl) 20% opintojakson arvosanasta
Arviointiasteikko on 1-5, hylätty