Siirry suoraan sisältöön

Asiakaslähtöinen markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00AA93-3077

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

08.04.2024 - 21.04.2024

Ajoitus

16.09.2024 - 30.11.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Logistiikan ja merenkulun koulutusyksikkö

Toimipiste

Kotkan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 40

Koulutus

  • Logistiikan koulutus

Opettaja

  • Tuula Kuparinen

Vastuuopettaja

Anja Härkönen

Ryhmät

  • LOKT24SP
    Logistiikka, insinöörikoulutus, päivätoteutus

Tavoitteet

Osaat kuvata asiakaslähtöisen markkinoinnin osa-alueet ja sen tavoitteet ja tehtävät. Osaat analysoida asiakkaan ostokäyttäytymistä ja määritellä segmentointiperusteet kohderyhmien valinnassa. Osaat arvioida digitaalisen toimintaympäristön vaikutuksia organisaation asiakaslähtöiseen markkinointiin. Osaat suunnitella perustellut markkinoinnin kilpailukeinoratkaisut huomioiden tuotteen elinkaari, markkinoinnin tavoitteet ja vastuullisuus.

Sisältö

Mikä on asiakaslähtöisen markkinoinnin ja suhdemarkkinointiajattelun tavoite ja merkitys organisaation toiminnassa? Miten digitaalinen talous ja toimintaympäristö vaikuttavat markkinoinnin suunnittelussa? Miten asiakkaan ostokäyttäytyminen ja segmentointi huomioidaan tavoitteita ja kohderyhmiä määritettäessä? Mitä ovat markkinoinnin kilpailukeinot ja miten niitä käytetään organisaation tavoitteiden saavuttamiseksi?

Opiskelumateriaali

Ilmoitetaan Learn-alustalla.

Tentit ja muut määräajat

Neljä Learn-tenttiä opintojakson aikataulun mukaan.

Opiskelijan työmäärä

135 h

Toteutuksen osien kuvaus

Luennot
Learn-tentit
Ryhmätehtävä
Tuntitehtävät

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Ryhmätehtävä on 20% opintojakson arvosanasta
Kukin Learn-tentti on 20% opintojakson arvosanasta
Arviointiasteikko on 1-5, hylätty