Special education (5 cr)
Code: SO00DT48-3013
General information
- Enrollment
-
08.04.2024 - 21.04.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
02.09.2024 - 02.12.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 4.5 cr
- Virtual portion
- 0.5 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Department of Social Services and Health Care
- Campus
- Mikkeli Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Leila Pekonen
- Teacher in charge
- Leila Pekonen
- Groups
-
SOMI23SPSocial Services, full-time studies
- Course
- SO00DT48
Realization has 16 reservations. Total duration of reservations is 40 h 45 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Tue 10.09.2024 time 13:00 - 14:15 (1 h 15 min) |
Info: Erityiskasvatus SO00DT48-3013 |
A246
Teorialuokka
|
Mon 16.09.2024 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
Erityiskasvatus SO00DT48-3013 |
A245
Teorialuokka
|
Tue 17.09.2024 time 09:30 - 11:30 (2 h 0 min) |
Erityiskasvatus SO00DT48-3013 |
A240
Teorialuokka
|
Tue 17.09.2024 time 12:15 - 14:00 (1 h 45 min) |
Erityiskasvatus SO00DT48-3013 |
A240
Teorialuokka
|
Thu 19.09.2024 time 10:00 - 11:30 (1 h 30 min) |
Erityiskasvatus SO00DT48-3013 |
A235
Teorialuokka
|
Thu 19.09.2024 time 12:15 - 15:00 (2 h 45 min) |
Erityiskasvatus SO00DT48-3013 |
A235
Teorialuokka
|
Thu 26.09.2024 time 10:00 - 11:45 (1 h 45 min) |
Erityiskasvatus SO00DT48-3013 |
A235
Teorialuokka
|
Thu 26.09.2024 time 12:30 - 15:00 (2 h 30 min) |
Erityiskasvatus SO00DT48-3013 |
A235
Teorialuokka
|
Thu 03.10.2024 time 13:15 - 16:15 (3 h 0 min) |
Erityiskasvatus SO00DT48-3013, vierailu valterissa! |
Valteri Mikael koulu
|
Mon 07.10.2024 time 10:00 - 12:45 (2 h 45 min) |
Erityiskasvatus SO00DT48-3013 |
D127
Teorialuokka
|
Thu 17.10.2024 time 12:00 - 15:00 (3 h 0 min) |
Erityiskasvatus SO00DT48-3013, NEPSY-tietopäivä MKS |
Mikkelin keskusssairaala auditorio
|
Mon 04.11.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Erityiskasvatus SO00DT48-3013 |
A247
Teorialuokka
|
Wed 06.11.2024 time 08:00 - 10:00 (2 h 0 min) |
Erityiskasvatus SO00DT48-3013 |
A246
Teorialuokka
|
Wed 13.11.2024 time 13:15 - 16:15 (3 h 0 min) |
Erityiskasvatus SO00DT48-3013 |
A246
Teorialuokka
|
Mon 18.11.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Erityiskasvatus SO00DT48-3013 |
A245
Teorialuokka
|
Thu 21.11.2024 time 11:30 - 15:00 (3 h 30 min) |
Tentti: Erityiskasvatus SO00DT48-3013 |
A121
Teorialuokka
|
Objective
You are aware of the individual and special needs of children and the youth.
You can support individual growth and learning abilities of each child.
You know the service system of special education from early childhood education up to comprehensive school.
You can define basic concepts and describe professional practices related to special education.
You can account for family-centred orientation as part of supporting children.
You know essential methods of special education.
Content
What kind of special needs can children and young people have?
How can we support growth and learning abilities of children and young people?
What is the service system of special education like and how do laws and norms regulate special education?
What are the basic concepts of special education?
How is family-centered orientation taken into account within the practices of special education?
What kind of methods are used in special education?
Course material
Ilmoitetaan opintojakson Learn alustalla opintojakson alkaessa
Määttä, P. & Rantala, A. 2022. Tavallisen erityinen lapsi: Kasvun ja hyvinvoinnin tukeminen yhdessä. 3.,uudistettu painos. Jyväskylä: PS-kustannus.
Pihlaja, P., Viitala, R., Paakkolanvaara, J. & Hiltunen, J. 2022. Varhaiserityiskasvatus. 3., uudistettu painos. Jyväskylä: PS-Kustannus.
Study forms and methods
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opiskelija osallistuu kontaktitunneille väli- ja tuntitehtävineen ja mahdollisille tutustumiskäynneille. Itsenäistä opiskelua oppimistehtävien muodossa sekä kirjallisuustentti. Kontaktitunnit toteutuvat Mikkelin kampuksella.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Voit suorittaa opintojakson osallistumalla SOMI23SP ryhmän toteutukseen, mikäli ryhmässä on tilaa. Huomioi, että tällä toteutuksella ei ole kokonaan itsenäistä suoritusvaihtoehtoa.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Jos työskentelet opintojakson aikana erityiskasvatuksen alalla, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Sovi opintojen alkaessa opettajan kanssa tästä vaihtoehdosta erikseen. Työhön integroitu vaihtoehto edellyttää sinulta itsenäistä toteutussuunnitelman tekemistä suhteessa opintojakson tavoitteisiin. Osoitat osaamisesi yhdessä opettajan kanssa ennalta sovitulla tavalla.
Osaamisen tunnistamiseen liittyvissä asioissa toimi Luxissa olevien ohjeiden mukaan ja hae osaamisen tunnustamista Pepissä. Mikäli sinulle on jo tehty sopimus osaamisen tunnustamisesta (näyttö / osittainen hyvksiluku), ole yhteydessä opettajaan viimeistään heti opintojakson alkaessa sopiaksesi suorituksista tällä toteutuksella.
RDI and work-related cooperation
Toteutuksesta sovitaan opintojakson alkaessa. Opintojakso voi sisältää työelämässä tapahtuvaa oppimista tutustumiskäyntien ja/tai pienryhmien ohjaamisen muodossa. Työelämän osaamistarpeet huomioidaan oppimistehtävissä ja opintojakson sisällöissä.
Timing of exams and assignments
Informoidaan opintojakson alkaessa ja kirjataan opintojakson Learn-alustalle.
International cooperation
Ei ole.
Student workload
5 op vastaa 135 tuntia opiskelijan työtä.
Työmäärän jakautuminen informoidaan opintojakson alkaessa ja kirjataan Learn-alustalle.
Course part description
Työmäärän jakautuminen informoidaan opintojakson alkaessa ja kirjataan Learn-alustalle.
Further information
Huomioi, että tämä on päiväryhmän toteutus. Katso lukujärjestystiedot ja arvioi, voitko osallistua kontaktiopetukseen.
Tällä toteutuksella ei ole kokonaan itsenäistä suoritusvaihtoehtoa.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Informoidaan 1. kontaktikerralla ja kirjataan Learn-alustalle.
Qualifications
Human development and learning