Skip to main content

Family work (5 cr)

Code: SO00AD26-3025

General information


Enrollment
08.04.2024 - 21.04.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
24.09.2024 - 29.11.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Department of Social Services and Health Care
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 50
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Seija Nissinen
Karoliina Rötkö
Teacher in charge
Karoliina Rötkö
Groups
SOMI23SP
Social Services, full-time studies
Course
SO00AD26

Realization has 14 reservations. Total duration of reservations is 38 h 15 min.

Time Topic Location
Tue 24.09.2024 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
Perhetyö SO00AD26-3025
A246 Teorialuokka
Wed 25.09.2024 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
Perhetyö SO00AD26-3025
D128 Teorialuokka
Tue 01.10.2024 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
Perhetyö SO00AD26-3025
D128 Teorialuokka
Wed 02.10.2024 time 12:45 - 15:45
(3 h 0 min)
Perhetyö SO00AD26-3025
D128 Teorialuokka
Mon 07.10.2024 time 13:30 - 16:15
(2 h 45 min)
Perhetyö SO00AD26-3025
D127 Teorialuokka
Tue 08.10.2024 time 08:00 - 10:00
(2 h 0 min)
Työelämävieras: Perhetyö SO00AD26-3025
D127 Teorialuokka
Wed 09.10.2024 time 08:00 - 10:00
(2 h 0 min)
Perhetyö SO00AD26-3025
D128 Teorialuokka
Thu 10.10.2024 time 10:15 - 11:45
(1 h 30 min)
Perhetyö SO00AD26-3025
D207-D208 Byod-/teorialuokka (Cisco-labra syksy -25-)
Tue 29.10.2024 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
Perhetyö SO00AD26-3025
D128 Teorialuokka
Thu 31.10.2024 time 13:15 - 16:15
(3 h 0 min)
Perhetyö SO00AD26-3025
D128 Teorialuokka
Thu 07.11.2024 time 13:00 - 14:00
(1 h 0 min)
Perhetyö SO00AD26-3025
D117 Lasten kaltoinkohtelun ennaltaehkäisy ja tunnistaminen monialaisessa yhteistyössä -paneelikeskustelu
Mon 11.11.2024 time 11:30 - 15:30
(4 h 0 min)
Perhetyö SO00AD26-3025
D128 Teorialuokka
Thu 14.11.2024 time 11:30 - 15:30
(4 h 0 min)
Perhetyö SO00AD26-3025
D128 Teorialuokka
Wed 20.11.2024 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
Tentti: Perhetyö SO00AD26-3025
Learn
Changes to reservations may be possible.

Objective

You identify family work as a part of family service system and know the legislation concerning family work.
You know different orientations of family work and its working environments.
You know how to work with families with different cultural backgrounds.
You are able to account for the resources and immediate networks of families.
You are able to work systematically and ethically in family work processes together with families.

Content

What is family work as a part of the family service system and what kind of legislation applies to family work?
What kinds of orientations and working environments does family work involve?
How do you work with families from different cultural backgrounds?
How do you consider the resources and the meaning of the immediate network of a family in family work?
How is family work planned and carried out ethically?
What are the stages of the family work?

Evaluation

Students can
use professional vocabulary systematically.
look for information in the key information sources of the field.
identify interrelated tasks.
work together with clients, users and targer groups.
use the key models, methods, software and techniques of the professional field
work as team members in a goal-oriented way.
justify their actions according to the ethical principles of the professional field.

Course material

Ilmoitetaan opintojakson Learn -alustalla.

Study forms and methods

Työviikkopohjainen oppimisväylä koostuu lähiopetuksesta, oppimistehtävistä ja tentistä. Opintojakson hyväksytysti suorittaminen edellyttää osallistumista lähiopetukseen.

Opintojen nopeuttaminen: Voit suorittaa opintojakson osallistumalla tähän toteutukseen, mikäli ryhmässä on tilaa.

Työhön integroitu oppiminen: Jos opiskelija työskentelee opintojakson aikana perhetyössä, voidaan opintoja integroida työelämään opiskelijan laatiman suunnitelman pohjalta. Myös jos oman organisaation sisällä tehdään perhetyötä, on opiskelijalla mahdollisuus suorittaa oppimista työhön integroidusti, vaikkei itse työskentelisi varsinaisesti perhetyössä. Tällöin opiskelijan tulee etukäteen varmistua siitä, että pääsee toteuttamaan opintoajakson tavoitteita vastaavaa toimintaa opintojakson aikana ja esittää opettajalle suunitelma heti opintoajkson alussa tehtäävän toteuttamisesta käytännössä.

RDI and work-related cooperation

Opintojaksolla tehdään työelämäyhteistyötä sekä yksityisten että julkisten toimijoiden kanssa, jotka tekevät perhetyötä eri muodoissa. Opintojakson oppimistehtävät ovat luonteeltaan soveltavia ja niitä voi integroida työelämään.

Timing of exams and assignments

Opintojakson sisältää 2 op:n tentin. Tehtävien määräpäivät käydään läpi ensimmäisellä tapaamiskerralla.

Student workload

135 h opiskelijan työtä.

Course part description

Tentti 2 op
Kontaktiopetus ja siihen liittyvät ennakkotehtävät 2 op
Muut opintojakson tehtävät 1 op

Further information

Sinulla on mahdollisuus tehdä opintojakso näyttötehtävänä, jos sinulla on perhetyöstä tuoretta työkokemusta vähintään 2 vuotta (kokemus esitetään todistuksella) ja jos sinulla on opintojakson sisältöjä vastaavaa osaamista. Jos em. kriteerit täyttyvät, etene Luxissa olevien ohjeiden mukaisesti aemmin hankitun osaamisen tunnustamisesta. Ilmoittaudu normaalisti opintojaksolle, vaikka tekisit opintojakson näyttönä.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakson arviointikriteerit ovat: a. Osaat käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä. b. Osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä. c. Osaat hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia. d. Osaat toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa. e. Osaat käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita. f. Osaat toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti. g. Osaat perustella toimintaasi oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti.

Oppimistehtävät arvioidaan asteikolla Hyväksytty - Täydennettävä- Hylätty.
Opintojakson kokonaisarvosana muodostuu tentin arvosanan perusteella (1-5).

Qualifications

Basics and tasks of social work, Ethical social work

Go back to top of page