Skip to main content

Methods of preventive work among children, youth and families (5 cr)

Code: SO00AD47-3016

General information


Enrollment

08.04.2024 - 21.04.2024

Timing

02.09.2024 - 29.11.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Social Services and Health Care, Mikkeli

Campus

Ecampus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 60

Degree programmes

  • Degree Programme in Social Services

Teachers

  • Karoliina Rötkö
  • Tia-Marika Sohlman

Groups

  • SOKT22SP
    Social services, full-time studies
  • SOMI22SP
    Social Services, full-time studies
  • 27.09.2024 10:30 - 12:30, Ehkäisevä työ lasten, nuorten ja perheiden kanssa SO00AD47-3016
  • 02.10.2024 14:00 - 15:00, Ehkäisevä työ lasten, nuorten ja perheiden kanssa SO00AD47-3016
  • 30.10.2024 08:30 - 11:00, Ehkäisevä työ lasten, nuorten ja perheiden kanssa SO00AD47-3016
  • 05.11.2024 08:30 - 10:30, Ehkäisevä työ lasten, nuorten ja perheiden kanssa SO00AD47-3016
  • 26.11.2024 08:30 - 12:00, Ehkäisevä työ lasten, nuorten ja perheiden kanssa SO00AD47-3016

Objective

You know the basics, targets and working methods of preventive work among children, youth and families.

You become familiar with the legislation of preventive work among children, youth and families.

You can recognize resources and challenges in the growth and everyday environments of children and youth.

You can use preventive and multidisciplinary work while working with families.

You can use preventive methods in preventive work among children, youth and families.

Content

What are the basics, targets and working methods of preventive child care?

What is the legislation of preventive childcare?

How to identify resources and challenges in the growth and growth environment of children, youth and families?

How do you use preventive and multidisciplinary working methods while working with families?

How to use preventive methods in preventive child care?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali kuvataan opintojakson alussa.

Yksilölliset oppimisväylät

Työhön integroitu väylä:
Opiskelijat, jotka työskentelevät opintojakson aikana työsuhteessa ehkäisevässä työssä lasten, nuorten ja perheiden kanssa voivat tehdä osan opintojakson oppimistehtävistä liittäen ne omaan työhönsä. Työhön integroidusta tehtävästä tulee keskustella opintojakson opettajien kanssa heti opintojakson alussa.Työhön integroidun väylän opiskelijoita edelytetään läsnäoloa aloituswebinaarissa.

Nopeuttaminen: jos opintojaksolle mahtuu, on mahdollista nopeuttaa opintoja tulemalla mukaan toteutukseen, jos edeltävyysehdot täyttyvät.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintoajaksoon liitetään mahdollisuuksien mukaan työelämävierailuja ( esim.virtuaaliset) Ehkäisevässä työssä työskentelevät työhön integroidun väylän valitsevat liittävät tehtävät omaan työhön opintojakson alussa sovitulla tavalla.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakso koostuu yksilö ja pienryhmätehtävistä, joiden määräajat kuvataan opintojakson alkaessa. Opintojaksolle osallistuminen edellyttää osallistumista lukujärjestykseen kiinnitettyihin webinaareihin.

Opiskelijan työmäärä

135h

Toteutuksen osien kuvaus

Toteutus sisältää lukujärjestykseen kiinnitettyjä aktiivista läsnäoloa edellyttäviä webinaareja. Lisäksi toteutus sisältää yksilö ja pienryhmätehtäviä, joiden määräajat kuvataan opintojakson alussa.
Lukujärjestykseen kiinniteyt läsnäoloa edellyttävät webinaarit ovat 27.9 klo 10.30-12.30, 2.10 klo 14-15, 30.10 klo 8.30-11, 5.11 klo 8.30-10.30 sekä 26.11 klo 8.30-12.00.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakson hyväksytysti suorittaminen edellyttää aktiivista osallistumista opintojakson webinaareihin sekä tehtävien tekemistä määräajoissa.Tehtävät arvioidaan asteikolla hyväksytty-hylätty. Opintojaksoon liittyy (tentin sijaan) yksi suurempi pienryhmätehtävä, joka arvioidaan asteikolla 0-5.

Qualifications

Knowledge base and work orientation, Professional interaction,
Counselling work with children and families