Skip to main content

Community educator as a societal influencer (5 cr)

Code: YP00DU24-3007

General information


Enrollment

06.11.2023 - 17.11.2023

Timing

08.01.2024 - 30.04.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

2 op

RDI portion

3 op

Mode of delivery

60 % Contact teaching, 40 % Distance learning

Unit

Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work

Campus

Mikkeli Campus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 40

Degree programmes

  • Degree Programme in Civic Activities and Youth Work

Teachers

  • Sirpa Räikkönen

Teacher in charge

Sirpa Räikkönen

Groups

  • YPMI21SP
    Civic Activities and Youth Work, full-time studies
  • 10.01.2024 12:00 - 15:00, Yhteisöpedagogi yhteiskunnallisena vaikuttajana YP00DU24-3007
  • 17.01.2024 12:00 - 15:00, Yhteisöpedagogi yhteiskunnallisena vaikuttajana YP00DU24-3007
  • 24.01.2024 12:00 - 15:00, Yhteisöpedagogi yhteiskunnallisena vaikuttajana YP00DU24-3007
  • 31.01.2024 12:00 - 15:00, Yhteisöpedagogi yhteiskunnallisena vaikuttajana YP00DU24-3007
  • 09.02.2024 09:00 - 12:00, Yhteisöpedagogi yhteiskunnallisena vaikuttajana YP00DU24-3007
  • 14.02.2024 12:00 - 15:00, Yhteisöpedagogi yhteiskunnallisena vaikuttajana YP00DU24-3007
  • 23.02.2024 08:00 - 11:00, Yhteisöpedagogi yhteiskunnallisena vaikuttajana YP00DU24-3007
  • 06.03.2024 07:30 - 17:00, Yhteisöpedagogi yhteiskunnallisena vaikuttajana YP00DU24-3007, Nuorten palvelujärjestelmät ja monialainen yhteistyö YP00DU25-3012
  • 14.03.2024 11:30 - 17:15, Yhteisöpedagogi yhteiskunnallisena vaikuttajana YP00DU24-3007
  • 15.03.2024 08:00 - 13:00, Yhteisöpedagogi yhteiskunnallisena vaikuttajana YP00DU24-3007
  • 02.04.2024 08:30 - 11:30, Yhteisöpedagogi yhteiskunnallisena vaikuttajana YP00DU24-3007
  • 09.04.2024 08:30 - 11:30, ITSENÄINEN opiskelu: Yhteisöpedagogi yhteiskunnallisena vaikuttajana YP00DU24-3007

Objective

You recognise the potentials for social influence.
You identify the national and local structures, actors, objectives and programmes of youth policy.
You are able to act as a social influencer.
You can promote young people's opportunities to contribute and influence society.

Content

What are the starting points and objectives of youth policy?
What are the national and local structures, actors, objectives and programmes of youth policy?
What is the content of the programmes for the wellbeing of young people?
What is the role of youth policy in youth education?
How can community educators contribute to the wellbeing of young people?
How do you take advantage of young people's influence channels in strengthening their participation?

Opiskelumateriaali

Opintojakson opetusmateriaali Learn-alustalla.
EU:n nuorisostrategia
Valtakunnallinen nuorisotyön ja politiikan ohjelma joka on silloin voimassa
Nuorten osallisuudesta elinvoimaa
Nuorisobarometri

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Lähiopetus koostuu luennoista, yhteistoiminnallisesta oppimisesta sekä vierailijoista.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Opintojakson voi toteuttaa integroituna työelämään. Tämä edellyttää aiheen kannalta soveltuvaa ympäristöä. Asiasta sovitaan etukäteen vastuuopettajan kanssa.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Opintojakson voi suorittaa itsenäisesti verkkoympäristössä, josta löytyvät vaadittavat tehtävät ja materiaalia.
Opintojakson tunnuksen ja avaimen saat vastuuopettajalta.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla avustetaan Uusi Koulu-seminaarin suunnittelussa ja toteutuksessa yhteistyössä osaamiskeskus Nuoskan kanssa

Tentit ja muut määräajat

Tehtävien palautukset sovitaan opintojakson alussa.

Opiskelijan työmäärä

1op vastaa 27 h työmäärää. Lähiopetusta 45-55 h ja itsenäistä opiskelua 80-90 h.

Further information

Opintojaksoon kuuluu opintomatka, joka toteutetaan Nuorten palvelujärjestelmät ja monialainen yhteistyö opintojakson kanssa yhdessä.
Lisäksi opintojaksolla toteutetaan yhteistyötä alan ammattilasten kanssa.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen. Oppimistehtävien hyväksytty suoritus.