Working as an educator (5 cr)
Code: YP00DU31-3004
General information
Enrollment
06.11.2023 - 17.11.2023
Timing
08.01.2024 - 30.04.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
3 op
RDI portion
2 op
Mode of delivery
40 % Contact teaching, 60 % Distance learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 50
Degree programmes
- Degree Programme in Civic Activities and Youth Work
Teachers
- Hanne Salovaara-Pitkänen
Teacher in charge
Hanne Salovaara-Pitkänen
Groups
-
YPMI21SPCivic Activities and Youth Work, full-time studies
-
YPMI22KPCivic Activities and Youth Work, full-time studies
- 15.01.2024 09:00 - 11:30, Kouluttajana toimiminen YP00DU31-3004
- 22.01.2024 08:30 - 11:30, Kouluttajana toimiminen YP00DU31-3004
- 01.02.2024 08:30 - 11:30, Kouluttajana toimiminen YP00DU31-3004
- 05.02.2024 08:30 - 11:30, Kouluttajana toimiminen YP00DU31-3004
- 12.02.2024 08:30 - 11:30, Kouluttajana toimiminen YP00DU31-3004
- 05.03.2024 12:00 - 15:00, Kouluttajana toimiminen YP00DU31-3004
- 11.03.2024 08:30 - 11:30, Kouluttajana toimiminen YP00DU31-3004
- 12.03.2024 08:00 - 11:00, Kouluttajana toimiminen YP00DU31-3004
- 18.03.2024 08:30 - 11:30, Kouluttajana toimiminen YP00DU31-3004
- 19.03.2024 08:00 - 11:00, Kouluttajana toimiminen YP00DU31-3004
- 26.03.2024 09:00 - 11:00, Kouluttajana toimiminen YP00DU31-3004
Objective
You demonstrate your familiarity with didactics, particularly in education planning, and know the different ways of working in educational and training situations, and you are able to evaluate training in the field of youth work.
Content
What is didactics?
How are training events planned?
How are training events implemented and evaluated?
Opiskelumateriaali
Jyrhämä, R.; Hellstöm, M.; Uusikylä,K.; Kansanen, P.2016 Opettajan didaktiikka. PS kustannus.
Saloviita, T. 2007. Yhteistoiminnallinen oppiminen ja osallistava kasvatus. Juva: PS-kustannus.
Vuorinen, J.2005. Tuhat tapaa opettaa – menetelmäopas opettajille, kouluttajille ja ryhmän ohjaajille. Novus oy.
Uusikylä, K. & Atjonen, P.2007. Didaktiikan perusteet. Helsinki: Wsoy.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Ilmoittautuessasi tälle opintojakson toteutukselle osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyy työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan. Opintojaksolla perehdytään didaktiikan perusteisiin, erityisesti koulutussuunnitteluun, eri työtapojen käyttöön koulutustilanteissa sekä koulutuksen arviointiin nuorisotyön ja kansalaistoiminnan kentällä. Opintojaksolla käytetään monipuolisia työskentelytapoja. Tällä opintojaksolla pääset toteuttamaan aidon koulutustilaisuuden ja saat näin ollen arvokasta kokemusta kouluttajana toimimisesta. Voit suorittaa osan opintojakson tehtävistä valitsemassasi työpaikassa.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos voit työtehtävissäsi kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Tällöin otat opintojakson teoreettisen viitekehyksen haltuusi. Suunnittelet koulutustapahtuman valitusta teemasta ja toimit itse kouluttajana aidossa työelämäkontekstissa, jolloin suunnittelet, toteutat ja arvioit pitämääsi koulutusta. Toteutuksen määrittämiseksi ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Opintoja nopeuttavalla väylällä opintojakso toteutetaan pääsääntöisesti toisen opiskelijaryhmän mukana päiväopetuksessa tai itsenäisenä suoritusvaihtoehtona.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksoon liittyen opiskelija tuottaa toteuttamiskelpoisen koulutustapahtuman suunnitelman, joka toteutetaan opiskelijan valinnan mukaisesti aidossa työelämäkontekstissa.
Opiskelijan työmäärä
Lähiopetus n 40 tuntia
Itsenäinen työskentely (oppimistehtävä, koulutustapahtuman suunnittelu, toteutus ja arviointi)
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Lähiopetukseen osallistuminen, koulutustapahtuman suunnittelu, toteutus ja arviointi sekä oppimistehtävän hyväksytty suorittaminen.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Oppimistehtävän hyväksytty suorittaminen