Skip to main content

Basics of environmental sampling (5 cr)

Code: YT00DI38-3012

General information


Enrollment

08.01.2024 - 14.01.2024

Timing

08.01.2024 - 30.04.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Department of Forestry and Environmental Technology

Campus

Mikkeli Campus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 40

Degree programmes

  • Degree Programme in Environmental Technology

Teachers

  • Marjatta Lehesvaara

Teacher in charge

Marjatta Lehesvaara

Groups

  • YTMI24KP
    Environmental Technology, full-time studies
  • 10.01.2024 12:30 - 14:00, Ympäristönäytteenoton perusteet YT00DI38-3012
  • 17.01.2024 12:30 - 14:00, Ympäristönäytteenoton perusteet YT00DI38-3012
  • 24.01.2024 12:30 - 14:00, Ympäristönäytteenoton perusteet YT00DI38-3012
  • 31.01.2024 14:30 - 16:00, Ympäristönäytteenoton perusteet YT00DI38-3012
  • 07.02.2024 12:30 - 14:00, Ympäristönäytteenoton perusteet YT00DI38-3012
  • 14.02.2024 12:30 - 14:00, Ympäristönäytteenoton perusteet YT00DI38-3012
  • 21.02.2024 12:30 - 14:00, Ympäristönäytteenoton perusteet YT00DI38-3012
  • 06.03.2024 12:30 - 14:00, Ympäristönäytteenoton perusteet YT00DI38-3012
  • 13.03.2024 12:30 - 14:00, Ympäristönäytteenoton perusteet YT00DI38-3012

Objective

You can identify different environmental sampling targets and sites and know the importance of environmental sampling as part of high quality research. You know the main variety of sampling methods and are able to mention and classify a variety of sample types. You know how to identify the special features of the Finnish environment to be taken into account in the sampling design and implementation. You are able to make a sampling plan and to identify the key sources of error. You know how to take simple environmental samples and interpret the results.

Content

What is a sample and how is it handled and preserved?
Why is sampling needed?
What kinds of different types of sampling targets are there?
What is a sampling plan?
How can sampling results be used?

Opiskelumateriaali

Learnissa esillä oleva materiaali, sekä opiskelijan itsenäisesti hankkima aineisto.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Luennot, itsenäisesti suoritettavat tehtävät ja harjoitukset. Opintojakso on mahdollista suorittaa hyväksytysti kokonaan verkko-opintoina, mutta lähituntien aikana perehdytään tarkemmin eri osa-alueisiin.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan

Työhön integroitu oppimisväylä:
Perehdyt itsenäisesti opintojakson tavoitteiden mukaiseen materiaaliin ja teet vaadittavat oppimistehtävät. Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit sopia opettajan kanssa, kuinka näytät osaamisesi. Näytöllä voit osoittaa sitä osaamista, josta sinulla ei ole korkeakoulutasoista todistusta suorituksesta

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksoon kuuluu kirjallisuustiedon soveltamista käytännön näytteenottotilanteisiin

Opiskelijan työmäärä

Lähiopetusta 16 tuntia, sekä opiskelijan itsenäistä työskentelyä 119 tuntia. Kokonaistyömäärä 135 tuntia.

Evaluation scale

Approved/Failed

Assessment methods and criteria

Opintojakson läpäisyvaatimuksena on oppimistehtävien suorittaminen ja opintojakson lopuksi tentin läpäisy.