Skip to main content

Participation and communality in early childhood education (5 cr)

Code: SO00DT51-3006

General information


Enrollment
06.11.2023 - 17.11.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
08.01.2024 - 31.05.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Social Services and Health Care
Campus
Ecampus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Maija Olli
Virve Jussila
Teacher in charge
Virve Jussila
Groups
SOKT22KM
Social services, part-time studies
SOMI22KM
Social Services, part-time studies
Course
SO00DT51
No reservations found for realization SO00DT51-3006!

Objective

You adopt competences for pedagogical documentation in early childhood education and care.
You are able to support the participation of a child in the early years as well as the community-based work culture in day care.
You are able to examine and implement methods of early support.
You enhance your educational viewpoint in terms of an alternative pedagogy or a particular worldview.
You know the principles and implementation methods of educational cooperation with families.

Content

How do you make use of pedagogical documentation as a work method?
What kind of methods are those promoting participation in early childhood education?
What are the methods of early and special support in early childhood education?
What is your educational viewpoint like?
What are alternative pedagogies in early childhood education and what pedagogical ideas do they include?
What are the principles and implementation methods of educational cooperation with families?

Course material

Ilmoitetaan opintojakson alkaessa.

Study forms and methods

Työviikkopohjainen oppimisväylä: Kurssisuoritus koostuu itsenäisesti ja pienryhmissä tapahtuvasta etä- ja verkko-opiskelusta. Osaamistavoitteiden mukainen osaaminen osoitetaan ryhmäkeskusteluin, video- ja webinaariesitelmien sekä oppimispäiväkirjan avulla. Opintojaksoa ei voi suorittaa täysin itsenäisesti. Toteutuksella hyödynnetään Teams -verkkokokousjärjestelmää sekä Xamk:n Office 365 -pilvipalveluita. Opintojakson aloitusinfo pidetään viikolla 2. Muiden Teams/Zoom-luentojen ja -webinaarien ajankohdat ilmestyvät Peppiin myöhemmin. Tarkemmat ohjeet istuntoihin annetaan kurssin alkaessa.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä: -

Työhön integroitu oppimisväylä: -

RDI and work-related cooperation

Opiskelijat harjoittelevat opintojaksolla työelämässä vaadittavia taitoja ja ajantasaisia työskentelytapoja, työkaluja ja työelämämalleja.

Student workload

Opiskelijan työmäärän tarkempi jakautuminen (5 op) ilmoitetaan opintojakson alkaessa.

Opintojakso koostuu verkkokeskusteluna toteutettavasta tehtävästä, jossa tarkastellaan osallisuuteen, yhteisöllisyyteen ja pedagogiseen dokumentointiin varhaiskasvatuksessa liittyviä aihepiirejä.

Vaihtoehtoisiin pedagogiikkoihin perehdytään laatimalla esitys yhdestä vaihtoehtopedagogiikasta sekä osallistumalla webinaariin, jossa oman esityksen pitämisen lisäksi kuullaan osasta muita vaihtoehtoisia pedagogiikkoja, annetaan vertaispalautetta esityksistä ja osallistutaan aktiivisesti niistä käytyyn keskusteluun.

Varhaisen tuen menetelmiin perehdytään laatimalla videoesitys yhdestä menetelmästä, katsomalla toisten videoesityksiä ja antamalla niistä vertaispalautetta.

Opintojakson lopuksi tarkastellaan omaa kasvatusnäkemystä kirjallisen tehtävän avulla.

Further information

Jos ilmoittautumisesi opintojaksolle hyväksytään, pääset opintojakson Learn-alustalle automaattisesti opintojaksototeutuksen alkaessa.

Perehdy ennen kurssin alkua Teams/Zoom-ohjeisiin ja lataa sovellus laitteellesi. Kurssi edellyttää myös Xamk:n Office 365 -pilvipalveluiden käyttöä eli mikäli sinulla ei ole Xamk:n käyttäjätunnuksia, ota ne käyttöön ennen kurssin alkua.

Evaluation scale

1-5

Qualifications

Tietoperusta ja työorientaatio, Ammatillinen vuorovaikutus sekä Ohjaus lapsi- ja perhetyössä -moduulit

Go back to top of page