Skip to main content

Customer-oriented assessment and development of social and health services (5 cr)

Code: SJ00ES99-3001

General information


Enrollment

06.11.2023 - 17.11.2023

Timing

08.01.2024 - 17.05.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

4 op

RDI portion

2 op

Mode of delivery

20 % Contact teaching, 80 % Distance learning

Unit

Department of Social Services and Health Care

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 40

Degree programmes

  • Master's Degree Programme in Development and Leadership in Health Care and Social Services

Teachers

  • Päivi Lifflander
  • Tiia Laukkanen

Teacher in charge

Päivi Lifflander

Groups

  • SJSA23SY
    Development and Leadership in Health Care and Social Services, master studies
  • 11.01.2024 08:15 - 11:45, Palvelujen asiakaslähtöinen arviointi ja kehittäminen sosiaali- ja terveysalalla SJ00ES99-3001
  • 12.01.2024 08:15 - 11:45, Palvelujen asiakaslähtöinen arviointi ja kehittäminen sosiaali- ja terveysalalla SJ00ES99-3001
  • 12.02.2024 12:30 - 16:15, Palvelujen asiakaslähtöinen arviointi ja kehittäminen sosiaali- ja terveysalalla SJ00ES99-3001
  • 07.03.2024 12:30 - 16:15, Palvelujen asiakaslähtöinen arviointi ja kehittäminen sosiaali- ja terveysalalla SJ00ES99-3001
  • 13.05.2024 08:15 - 11:45, Palvelujen asiakaslähtöinen arviointi ja kehittäminen sosiaali- ja terveysalalla SJ00ES99-3001

Objective

You can develop and evaluate customer-oriented social and health services and methods in cooperation with different actors.
You can use foresight data and information in the development of services.
You can apply quality management methods and processes to the evaluation and development of client-oriented services.
You can reform and carry out customer-oriented services as part of strategic and integrative management.

Content

What does customer orientation mean in the development of services and how do you collect and evaluate this data and information?
How do you use development and evaluation methods in social and health services?
How do you reform and carry out customer-oriented services as part of strategic and integrative management?
How do you use foresight data and information in the development of services?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali on kuvattu oppimisalustalla.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen väylä: Ilmoittautuessasi tälle opintojakson toteutukselle osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyy työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Työhön integroitu väylä: oppimistehtäviä voi soveltaa työtehtäviisi.

Osaamisen tunnistaminen: aikaisemmalla YAMK-tasoisella suorituksella voit hakea hyväksilukua. Ole yhteydessä vastuuopettajaan ennen opintojakson alkua.

TKI ja työelämäyhteistyö

Toteutuksella voi olla työelämäyhteistyötä asiantuntijavierailuina.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakson tehtävät ja niiden määräajat on kuvattu oppimisalustalla.

Kansainvälinen yhteistyö

Opiskelumateriaalissa on myös englanninkielistä materiaalia.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä on 135 tuntia. Opiskelijan on mahdollisuus työskennellä niin, että kuormitus jakaantuu tasaisesti.

Further information

Opintojakson aloitukseen tarvittava informaatio on kuvattu oppimisalustalla. Opettajina toimivat Johanna Hirvonen ja Päivi Lifflander.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakso sisältää oppimistehtäviä ja itsenäistä opiskelua. Kaikki osiot tulee olla suoritettuna ennen opintojakson toteutusajan päättymistä.

Arviointi on YAMK-kriteerien mukaista. Välitehtävät arvioidaan hyväksytty/täydennettävää/hylätty -kriteeristöllä ja hyväksytty taso on T1. Lopputehtävä arvioidaan numeraalisesti ja hyväksytty arviointi on 1-5.

Qualifications

Foundations and principles of health and welfare policy 5 op
Basics and methods of research-oriented development 5 op