Siirry suoraan sisältöön

Ohjelmointi ja ongelmanratkaisu (5 op)

Toteutuksen tunnus: OT00EJ94-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

14.08.2024 - 08.09.2024

Ajoitus

01.08.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Informaatioteknologian koulutusyksikkö

Toimipiste

Mikkelin kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Ohjelmistotekniikan koulutus

Opettaja

  • Tuomas Reijonen

Vastuuopettaja

Tuomas Reijonen

Ryhmät

  • OTMI24SP
    Ohjelmistotekniikka, päivätoteutus
  • 04.09.2024 10:00 - 13:30, Ohjelmointi ja ongelmanratkaisu OT00EJ94-3004
  • 11.09.2024 10:00 - 13:30, Ohjelmointi ja ongelmanratkaisu OT00EJ94-3004
  • 18.09.2024 10:00 - 13:30, Ohjelmointi ja ongelmanratkaisu OT00EJ94-3004
  • 25.09.2024 10:00 - 13:30, Ohjelmointi ja ongelmanratkaisu OT00EJ94-3004
  • 02.10.2024 10:00 - 13:30, Ohjelmointi ja ongelmanratkaisu OT00EJ94-3004
  • 09.10.2024 10:00 - 13:30, Ohjelmointi ja ongelmanratkaisu OT00EJ94-3004
  • 16.10.2024 10:00 - 13:30, Ohjelmointi ja ongelmanratkaisu OT00EJ94-3004
  • 30.10.2024 10:00 - 13:30, Ohjelmointi ja ongelmanratkaisu OT00EJ94-3004
  • 06.11.2024 10:00 - 13:30, Ohjelmointi ja ongelmanratkaisu OT00EJ94-3004
  • 13.11.2024 10:00 - 13:30, Ohjelmointi ja ongelmanratkaisu OT00EJ94-3004
  • 20.11.2024 10:00 - 13:30, Ohjelmointi ja ongelmanratkaisu OT00EJ94-3004
  • 27.11.2024 10:00 - 13:30, Ohjelmointi ja ongelmanratkaisu OT00EJ94-3004
  • 04.12.2024 10:00 - 13:30, Ohjelmointi ja ongelmanratkaisu OT00EJ94-3004
  • 11.12.2024 10:00 - 13:30, Ohjelmointi ja ongelmanratkaisu OT00EJ94-3004

Tavoitteet

Tunnet tietojenkäsittelytieteen perusteita.
Tunnet sekä luovan että algoritmisen ongelmanratkaisun periaatteita ja ymmärrät miten niitä sovelletaan.
Ymmärrät miten logiikka ja diskreetti matematiikka liittyvät tietokoneen toimintaan ja mitä rajoituksia koneelliseen ongelmanratkaisuun liittyy.
Ymmärrät, mitä algoritmin suorituskyky tarkoittaa.
Ymmärrät ohjelmallisen ongelmanratkaisun periaatteet sekä tyypilliset automatisoitaviksi sopivat tehtävät.
Osaat kehittää ratkaisuja klassisiin tietojenkäsittelyn ongelmiin, kuten pelien pelaamiseen, reitinhakuun tai tiedon esittämiseen.

Sisältö

Mitä ammattitermejä liittyy tietojenkäsittelyyn ja ongelmanratkaisuun?
Mitä on algoritminen ongelmanratkaisu?
Mitä tekijöitä liittyy algoritmien suunnitteluun?
Miten tietokoneen toimintaan liittyvät matematiikan ja fysiikan perusperiaatteet huomioidaan käytännössä?

Arviointiasteikko

1-5