Early childhood education and care (5 cr)
Code: SO00DT47-3016
General information
- Enrollment
-
08.04.2024 - 21.04.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
02.09.2024 - 04.10.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Department of Social Services and Promotion of Functional Ability
- Campus
- Kotka Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 60
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Johanna Jussila
- Maija Olli
- Tia-Marika Sohlman
- Hanna Lehtinen
- Ann-Mari Sippu
- Groups
-
SOKT23SPSocial services, full-time studies
- Course
- SO00DT47
Realization has 13 reservations. Total duration of reservations is 44 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Mon 02.09.2024 time 12:45 - 14:15 (1 h 30 min) |
Aloitusinfo: Varhaiskasvatus SO00DT47-3016 |
A2031_uusikampus
Monikäyttötila (54) Huom! tilassa ei opiskelijoilla pöytiä.
|
Mon 02.09.2024 time 14:30 - 16:00 (1 h 30 min) |
Tutoriaali: Varhaiskasvatus SO00DT47-3016 |
B2009_uusikampus
Teoria/Tutoriaalitila (36)
A2018_uusikampus Harjoitustila sosiaaliala -simulaatio (28) A2019_uusikampus Teoria / Tutoriaalitila (36) A2031_uusikampus Monikäyttötila (54) Huom! tilassa ei opiskelijoilla pöytiä. |
Wed 04.09.2024 time 12:30 - 14:00 (1 h 30 min) |
Varhaiskasvatus SO00DT47-3016 |
A2031_uusikampus
Monikäyttötila (54) Huom! tilassa ei opiskelijoilla pöytiä.
|
Wed 04.09.2024 time 14:15 - 15:45 (1 h 30 min) |
Varhaiskasvatus SO00DT47-3016 |
A2031_uusikampus
Monikäyttötila (54) Huom! tilassa ei opiskelijoilla pöytiä.
|
Thu 05.09.2024 time 08:30 - 10:00 (1 h 30 min) |
Varhaiskasvatus SO00DT47-3016 |
A2031_uusikampus
Monikäyttötila (54) Huom! tilassa ei opiskelijoilla pöytiä.
|
Thu 05.09.2024 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
Varhaiskasvatus SO00DT47-3016 |
A2031_uusikampus
Monikäyttötila (54) Huom! tilassa ei opiskelijoilla pöytiä.
|
Fri 06.09.2024 time 10:00 - 15:00 (5 h 0 min) |
Workshop 1: Varhaiskasvatus SO00DT47-3016 |
A2031_uusikampus
Monikäyttötila (54) Huom! tilassa ei opiskelijoilla pöytiä.
A2028_uusikampus Harjoitustila sosiaaliala -simulaatio (10) A1005_uusikampus Liikuntasali |
Fri 13.09.2024 time 12:00 - 17:00 (5 h 0 min) |
Workshop 2: Varhaiskasvatus SO00DT47-3016 |
A2031_uusikampus
Monikäyttötila (54) Huom! tilassa ei opiskelijoilla pöytiä.
A2028_uusikampus Harjoitustila sosiaaliala -simulaatio (10) A1005_uusikampus Liikuntasali |
Tue 17.09.2024 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
Leikin havannointi: Varhaiskasvatus SO00DT47-3016 |
Ulkopuolinen tila
|
Wed 18.09.2024 time 09:00 - 15:30 (6 h 30 min) |
Workshop 3: Pelastakaa Lasten seksuaalikasvatuskoulutus: Varhaiskasvatus SO00DT47-3016 |
|
Tue 24.09.2024 time 08:00 - 15:00 (7 h 0 min) |
Harjoitukset 1: Varhaiskasvatus SO00DT47-3016 |
|
Thu 03.10.2024 time 08:00 - 15:00 (7 h 0 min) |
Harjoitus 2: Varhaiskasvatus SO00DT47-3016 |
|
Fri 04.10.2024 time 10:00 - 11:30 (1 h 30 min) |
Tutoriaali: Varhaiskasvatus SO00DT47-3016 |
A2018_uusikampus
Harjoitustila sosiaaliala -simulaatio (28)
A2019_uusikampus Teoria / Tutoriaalitila (36) A2031_uusikampus Monikäyttötila (54) Huom! tilassa ei opiskelijoilla pöytiä. C2006_uusikampus Monitoimiopetustila (79) |
Objective
You become familiar with the legislation and day care service system of early childhood education and with the National Core Curriculum Guidelines on Early Childhood Education and Care.
You are able account for the child-centered approach as an educational starting point.
You study learning areas and the importance of learning environments in early childhood education, and are able to plan, implement and evaluate activities that meet the criteria of the National Core Curriculum Guidelines on Early Childhood Education and Care.
You are able to observe and study children's play from developmental theoretical and interactive perspective.
Content
What are the laws and guidelines regulating early childhood education and care?
How is child-centeredness defined, and what does it mean as an educational approach?
What are learning areas and what is the meaning of learning environments in pedagogical planning?
How are activities for children in day care planned, implemented and evaluated based on the National Core Curriculum Guidelines on Early Childhood Education and Care?
What is play and how does it develop during childhood?
What is the role of play in the development and learning of a child?
.
Course material
Ilmoitetaan jakson alkaessa Learn-alustalla
Study forms and methods
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opintojakso pitää sisällään luentoja, workshoppeja, harjoituksia, leikin havainnointia varhaiskasvatusympäristössä ja oppimistehtäviä.
Workshopeissa, harjoituksissa ja tutoriaaleissa on läsnäolovelvollisuus.
RDI and work-related cooperation
leikin havainnointi varhaiskasvatusympäristössä, mahdolliset työelämän puheenvuorot
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Hyväksytyn opintojakson kokonaisarviointi tapahtuu asteikolla 1-5. Opintojakson osasuorituksissa voidaan käyttää myös arviointiasteikkoa hyväksytty, täydennettävä, hylätty.
Qualifications
Human development and learning