Special education (5 cr)
Code: SO00DT48-3016
General information
Enrollment
08.04.2024 - 21.04.2024
Timing
16.09.2024 - 18.10.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Department of Social Services and Promotion of Functional Ability
Campus
Kotka Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
Teachers
- Maija Olli
- Tuomo Paakkonen
- Tia-Marika Sohlman
- Ann-Mari Sippu
- Hanna Lehtinen
Groups
-
SOKT23SPSocial services, full-time studies
- 20.09.2024 12:45 - 14:15, Aloitus: Erityiskasvatus SO00DT48-3016
- 20.09.2024 14:30 - 16:00, Tutoriaali. Erityiskasvatus SO00DT48-3016
- 23.09.2024 10:00 - 11:30, Erityiskasvatus SO00DT48-3016
- 23.09.2024 12:15 - 13:45, Erityiskasvatus SO00DT48-3016
- 25.09.2024 08:45 - 10:15, Erityiskasvatus SO00DT48-3016
- 25.09.2024 10:30 - 12:00, Erityiskasvatus SO00DT48-3016
- 26.09.2024 08:45 - 12:00, Erityiskasvatus SO00DT48-3016
- 26.09.2024 12:45 - 14:15, Erityiskasvatus SO00DT48-3016
- 26.09.2024 14:30 - 16:00, Erityiskasvatus SO00DT48-3016
- 01.10.2024 08:45 - 15:00, Workshop 1: Erityiskasvatus SO00DT48-3016
- 02.10.2024 08:00 - 16:00, Erityiskasvatus SO00DT48-3016
- 08.10.2024 08:45 - 12:00, Workshop 2: Erityiskasvatus SO00DT48-3016
- 17.10.2024 08:15 - 09:45, Tutoriaali: Erityiskasvatus SO00DT48-3016
- 17.10.2024 10:00 - 16:00, Workshop 3: Erityiskasvatus SO00DT48-3016
Objective
You are aware of the individual and special needs of children and the youth.
You can support individual growth and learning abilities of each child.
You know the service system of special education from early childhood education up to comprehensive school.
You can define basic concepts and describe professional practices related to special education.
You can account for family-centred orientation as part of supporting children.
You know essential methods of special education.
Content
What kind of special needs can children and young people have?
How can we support growth and learning abilities of children and young people?
What is the service system of special education like and how do laws and norms regulate special education?
What are the basic concepts of special education?
How is family-centered orientation taken into account within the practices of special education?
What kind of methods are used in special education?
Opiskelumateriaali
Ilmoitetaan jakson alkaessa Learn-alustalla
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opintojakso sisältää luentoja, tutoriaali- ja workshop-työskentelyä sekä oppimistehtäviä.
Tutoriaali ja workshop -työskentelyssä on läsnäolovelvollisuus.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opiskelijoiden tutustumiskäynnit erityiskasvatuksen toimintaympäristöihin.
Opiskelijan työmäärä
5 op, eli 135 tuntia opiskelijan työtä
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Hyväksytyn opintojakson kokonaisarviointi tapahtuu asteikolla 1-5. Opintojakson osasuorituksissa voidaan käyttää myös arviointiasteikkoa hyväksytty, täydennettävä, hylätty.
Qualifications
Human development and learning