Skip to main content

Counselling and participation (5 cr)

Code: SO00CU97-3033

General information


Enrollment
08.04.2024 - 21.04.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
02.09.2024 - 18.10.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Department of Social Services and Promotion of Functional Ability
Campus
Kotka Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
30 - 65
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Harri Mäkinen
Miia Heikkinen
Miia Jyräs
Merja Nurmi
Tia-Marika Sohlman
Groups
SOKT24KM
Social services, part-time studies
Course
SO00CU97

Realization has 8 reservations. Total duration of reservations is 14 h 15 min.

Time Topic Location
Mon 02.09.2024 time 08:45 - 10:15
(1 h 30 min)
Ohjaus ja osallisuus SO00CU97-3033
A2033_uusikampus Debriefing-pienryhmätila (35)
Mon 02.09.2024 time 10:30 - 12:00
(1 h 30 min)
Tutoriaali: Ohjaus ja osallisuus SO00CU97-3033
A2019_uusikampus Teoria / Tutoriaalitila (36)
B2009_uusikampus Teoria/Tutoriaalitila (36)
A2031_uusikampus Monikäyttötila (54) Huom! tilassa ei opiskelijoilla pöytiä.
Mon 02.09.2024 time 12:45 - 14:15
(1 h 30 min)
Ohjaus ja osallisuus SO00CU97-3033
A2033_uusikampus Debriefing-pienryhmätila (35)
Wed 25.09.2024 time 08:45 - 10:15
(1 h 30 min)
Ohjaus ja osallisuus SO00CU97-3033
A2033_uusikampus Debriefing-pienryhmätila (35)
Wed 25.09.2024 time 10:30 - 12:00
(1 h 30 min)
Ohjaus ja osallisuus SO00CU97-3033
A2033_uusikampus Debriefing-pienryhmätila (35)
Wed 25.09.2024 time 13:00 - 16:15
(3 h 15 min)
Workshop: Ohjaus ja osallisuus SO00CU97-3033, läsnäolovelvoite
A2031_uusikampus Monikäyttötila (54) Huom! tilassa ei opiskelijoilla pöytiä.
A2019_uusikampus Teoria / Tutoriaalitila (36)
Wed 16.10.2024 time 10:00 - 12:00
(2 h 0 min)
Ohjaus ja osallisuus SO00CU97-3033
A2031_uusikampus Monikäyttötila (54) Huom! tilassa ei opiskelijoilla pöytiä.
A2019_uusikampus Teoria / Tutoriaalitila (36)
Wed 16.10.2024 time 13:15 - 14:45
(1 h 30 min)
Tutoriaali: Ohjaus ja osallisuus SO00CU97-3033
A2019_uusikampus Teoria / Tutoriaalitila (36)
A2031_uusikampus Monikäyttötila (54) Huom! tilassa ei opiskelijoilla pöytiä.
Changes to reservations may be possible.

Objective

You are able to plan, implement and evaluate target-oriented counselling by supporting clients' involvement and sense of community.
You know group dynamic models and are able to identify the phenomena related to them.
You are able to apply the principles and methods of social pedagogics and socio-cultural animation.
You understand the process of the client work and the meaning of case management.
You are able to reflect your own strengths and development challenges as a counselor.

Content

How can clients' involvement and sense of community be supported according to the plan in a target-oriented way?
What kind of group dynamic models and phenomena exist?
How can you apply the principles and methods of social pedagogics and socio-cultural animation in different social work environments?
What kind of stages do the client processes involve?
What kind of reflection methods can you use for developing your own work as a counsellor?

Course material

Ilmoitetaan opintojakson alkaessa (teams).

Study forms and methods

Teamsin aloitustunneilla ohjeistetaan jakson tehtävät ja muut suoritukset.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Tehtäviä voi osin soveltaa sosiaalialan työhön.

RDI and work-related cooperation

Opintojakson tehtävät liittyvät soveltaen todellisiin työelämän tilanteisiin.

Timing of exams and assignments

Tehtävät ja suoritusajat (1., 2. ja 3. suorituskerta) ilmoitetaan opintojakson alkaessa (teams).

Student workload

135 h.

Course part description

Sisältää osuudet osallisuudesta, ohjauksesta sekä sosiaalipedagogiikasta.

Further information

Opintojakso sisältää läsnäolovelvollisuutta vaativia osuuksia: tutoriaalit ja workshop.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakso arvioidaan numeerisesti tai hyväksytty / hylätty opintotehtävien perusteella.
Numeerinen arviointiasteikko 1-5.

Go back to top of page