Siirry suoraan sisältöön

Asiakasanalytiikka (5 op)

Toteutuksen tunnus: IB00EC59-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
06.11.2023 - 12.01.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
08.01.2024 - 12.05.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
4 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Opetuskielet
englanti
Paikat
0 - 40
Koulutus
Degree Programme in Digital International Business
Opettajat
Jagat Kunwar
Vastuuopettaja
Jagat Kunwar
Ryhmät
IBKV22SP
Digital international business, full-time studies
Opintojakso
IB00EC59
Toteutukselle IB00EC59-3003 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Osaat määrittää ja tulkita asiakkuuksiin liittyviä avainlukuja ja –mittareita.

Osaat suunnitella dataan perustuvaa markkinointia.

Osaat luoda asiakasryhmäkohtaisia strategioita.

Osaat arvioida tuloksellisuutta ja suoriutumista asiakastietoon perustuen.

Osaat hankkia ja analysoida asiakasymmärrystä lisäävää tietoa.

Sisältö

Miten arvioida asiakaskannattavuutta ja tunnistaa arvokkaimpia asiakkuuksia erilaisin KPI-mittarein?

Miten luoda arvoa asiakassuhdemarkkinoinnin keinoin?

Miten ylläpitää ja kehittää strategisia asiakkuuksia?

Miten asiakastiedolla johtaminen näkyy tuloksellisuudessa?

Miten erilaisia asiakastietojärjestelmiä ja analytiikkaohjelmia käytetään?

Opiskelumateriaali

The course material consists of lecture notes and materials posted in the Learn platform. The following textbook is recommended as a supplementary source.
Peppers, D. & Rogers, M., 2004. Managing Customer Relationships: A Strategic Framework. Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons, Inc

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Individual study tracks can be negotiated with the instructor. It will be available only if the student can provide sufficient basis for such implementation. There can be a pre-test to assess the students’ ability and suitability to complete the course individually.

TKI ja työelämäyhteistyö

The tasks will support students’ own thesis work. Tasks can be part of the students’ own project to support development work at their own organization if they are employed. Guest lecturers and company related projects are possible from existing RDI projects at XAMK or sourced locally.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

There is no written exam at the end. There will be maximum five theme tasks corresponding to the pre-defined module in the Learn platform.

Kansainvälinen yhteistyö

Students have possibilities to complete theme tasks in international and multicultural groups. The case assigned for the theme specific project report can involve collaborating with SMEs aiming to internationalize abroad.

Opiskelijan työmäärä

The maximum five theme specific tasks will all carry equal weights. The theme tasks will be completed concurrently with the discussion of the theme background material. The tasks deadline will be evenly spread throughout the duration of the course to balance the student workload.

Toteutuksen osien kuvaus

How to identify valuable customers through various KPIs?
How to adapt the marketing mix elements to add value to the customer?
How to create appropriate retention strategies according to customer portfolios?
How is the overall performance of the business related to customer measures?
How to use available customer analytics software programs in practice?

Lisätietoja opiskelijoille

Please contact jagat.kunwar@xamk.fi directly for further information.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Students can
a. evaluate information sources critically.
b. work as team members in working life expert duties and identify and describe the problems of the professional field.
c. choose appropriate models, methods, software and techniques according to the purpose and justify these choices.
d. promote teams’ goal-oriented operation.

Siirry alkuun