Asiakasanalytiikka (5 op)
Toteutuksen tunnus: IB00EC59-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
06.11.2023 - 12.01.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
08.01.2024 - 12.05.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 4 op
- Virtuaaliosuus
- 1 op
- TKI-osuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Liiketalouden koulutusyksikkö
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 0 - 40
- Koulutus
- Degree Programme in Digital International Business
- Opettajat
- Jagat Kunwar
- Vastuuopettaja
- Jagat Kunwar
- Ryhmät
-
IBKV22SPDigital international business, full-time studies
- Opintojakso
- IB00EC59
Tavoitteet
Osaat määrittää ja tulkita asiakkuuksiin liittyviä avainlukuja ja –mittareita.
Osaat suunnitella dataan perustuvaa markkinointia.
Osaat luoda asiakasryhmäkohtaisia strategioita.
Osaat arvioida tuloksellisuutta ja suoriutumista asiakastietoon perustuen.
Osaat hankkia ja analysoida asiakasymmärrystä lisäävää tietoa.
Sisältö
Miten arvioida asiakaskannattavuutta ja tunnistaa arvokkaimpia asiakkuuksia erilaisin KPI-mittarein?
Miten luoda arvoa asiakassuhdemarkkinoinnin keinoin?
Miten ylläpitää ja kehittää strategisia asiakkuuksia?
Miten asiakastiedolla johtaminen näkyy tuloksellisuudessa?
Miten erilaisia asiakastietojärjestelmiä ja analytiikkaohjelmia käytetään?
Opiskelumateriaali
The course material consists of lecture notes and materials posted in the Learn platform. The following textbook is recommended as a supplementary source.
Peppers, D. & Rogers, M., 2004. Managing Customer Relationships: A Strategic Framework. Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons, Inc
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Individual study tracks can be negotiated with the instructor. It will be available only if the student can provide sufficient basis for such implementation. There can be a pre-test to assess the students’ ability and suitability to complete the course individually.
TKI ja työelämäyhteistyö
The tasks will support students’ own thesis work. Tasks can be part of the students’ own project to support development work at their own organization if they are employed. Guest lecturers and company related projects are possible from existing RDI projects at XAMK or sourced locally.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
There is no written exam at the end. There will be maximum five theme tasks corresponding to the pre-defined module in the Learn platform.
Kansainvälinen yhteistyö
Students have possibilities to complete theme tasks in international and multicultural groups. The case assigned for the theme specific project report can involve collaborating with SMEs aiming to internationalize abroad.
Opiskelijan työmäärä
The maximum five theme specific tasks will all carry equal weights. The theme tasks will be completed concurrently with the discussion of the theme background material. The tasks deadline will be evenly spread throughout the duration of the course to balance the student workload.
Toteutuksen osien kuvaus
How to identify valuable customers through various KPIs?
How to adapt the marketing mix elements to add value to the customer?
How to create appropriate retention strategies according to customer portfolios?
How is the overall performance of the business related to customer measures?
How to use available customer analytics software programs in practice?
Lisätietoja opiskelijoille
Please contact jagat.kunwar@xamk.fi directly for further information.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Students can
a. evaluate information sources critically.
b. work as team members in working life expert duties and identify and describe the problems of the professional field.
c. choose appropriate models, methods, software and techniques according to the purpose and justify these choices.
d. promote teams’ goal-oriented operation.