Asiakaslähtöinen markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00AA93-3081
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
14.08.2024 - 08.09.2024
Ajoitus
02.09.2024 - 20.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Degree Programme in Digital International Business
Opettaja
- Harri Tuomola
Vastuuopettaja
Hugh Clack
Ryhmät
-
IBKV24SP2Digital international business, full-time studies
- 05.09.2024 13:15 - 16:00, Customer-oriented marketing LT00AA93-3081
- 19.09.2024 12:30 - 15:15, Customer-oriented marketing LT00AA93-3081
- 03.10.2024 12:30 - 15:15, Customer-oriented marketing LT00AA93-3081
- 10.10.2024 12:00 - 16:00, Customer-oriented marketing LT00AA93-3081
- 17.10.2024 12:30 - 15:15, Customer-oriented marketing LT00AA93-3081
- 29.10.2024 12:30 - 15:15, Customer-oriented marketing LT00AA93-3081
- 08.11.2024 10:00 - 12:45, Customer-oriented marketing LT00AA93-3081
- 14.11.2024 12:30 - 15:15, Customer-oriented marketing LT00AA93-3081
- 21.11.2024 12:30 - 15:15, Customer-oriented marketing LT00AA93-3081
- 28.11.2024 12:30 - 15:15, Customer-oriented marketing LT00AA93-3081
- 05.12.2024 12:30 - 15:15, Customer-oriented marketing LT00AA93-3081
- 12.12.2024 12:30 - 15:15, Customer-oriented marketing LT00AA93-3081
Tavoitteet
Osaat kuvata asiakaslähtöisen markkinoinnin osa-alueet ja sen tavoitteet ja tehtävät. Osaat analysoida asiakkaan ostokäyttäytymistä ja määritellä segmentointiperusteet kohderyhmien valinnassa. Osaat arvioida digitaalisen toimintaympäristön vaikutuksia organisaation asiakaslähtöiseen markkinointiin. Osaat suunnitella perustellut markkinoinnin kilpailukeinoratkaisut huomioiden tuotteen elinkaari, markkinoinnin tavoitteet ja vastuullisuus.
Sisältö
Mikä on asiakaslähtöisen markkinoinnin ja suhdemarkkinointiajattelun tavoite ja merkitys organisaation toiminnassa? Miten digitaalinen talous ja toimintaympäristö vaikuttavat markkinoinnin suunnittelussa? Miten asiakkaan ostokäyttäytyminen ja segmentointi huomioidaan tavoitteita ja kohderyhmiä määritettäessä? Mitä ovat markkinoinnin kilpailukeinot ja miten niitä käytetään organisaation tavoitteiden saavuttamiseksi?
Opiskelumateriaali
Yritystoiminta ja yrittäjyys, Yrityksen talous, Asiakasymmärrys ja asiakaspalvelu
Arviointiasteikko
1-5