Siirry suoraan sisältöön

Asiakaslähtöinen markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00AA93-3081

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

14.08.2024 - 08.09.2024

Ajoitus

02.09.2024 - 20.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalouden koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

20 - 60

Koulutus

  • Degree Programme in Digital International Business

Opettaja

  • Harri Tuomola

Vastuuopettaja

Hugh Clack

Ryhmät

  • IBKV24SP2
    Digital international business, full-time studies
  • 05.09.2024 13:15 - 16:00, Customer-oriented marketing LT00AA93-3081
  • 19.09.2024 12:30 - 15:15, Customer-oriented marketing LT00AA93-3081
  • 03.10.2024 12:30 - 15:15, Customer-oriented marketing LT00AA93-3081
  • 10.10.2024 12:00 - 16:00, Customer-oriented marketing LT00AA93-3081
  • 17.10.2024 12:30 - 15:15, Customer-oriented marketing LT00AA93-3081
  • 29.10.2024 12:30 - 15:15, Customer-oriented marketing LT00AA93-3081
  • 08.11.2024 10:00 - 12:45, Customer-oriented marketing LT00AA93-3081
  • 14.11.2024 12:30 - 15:15, Customer-oriented marketing LT00AA93-3081
  • 21.11.2024 12:30 - 15:15, Customer-oriented marketing LT00AA93-3081
  • 28.11.2024 12:30 - 15:15, Customer-oriented marketing LT00AA93-3081
  • 05.12.2024 12:30 - 15:15, Customer-oriented marketing LT00AA93-3081
  • 12.12.2024 12:30 - 15:15, Customer-oriented marketing LT00AA93-3081

Tavoitteet

Osaat kuvata asiakaslähtöisen markkinoinnin osa-alueet ja sen tavoitteet ja tehtävät. Osaat analysoida asiakkaan ostokäyttäytymistä ja määritellä segmentointiperusteet kohderyhmien valinnassa. Osaat arvioida digitaalisen toimintaympäristön vaikutuksia organisaation asiakaslähtöiseen markkinointiin. Osaat suunnitella perustellut markkinoinnin kilpailukeinoratkaisut huomioiden tuotteen elinkaari, markkinoinnin tavoitteet ja vastuullisuus.

Sisältö

Mikä on asiakaslähtöisen markkinoinnin ja suhdemarkkinointiajattelun tavoite ja merkitys organisaation toiminnassa? Miten digitaalinen talous ja toimintaympäristö vaikuttavat markkinoinnin suunnittelussa? Miten asiakkaan ostokäyttäytyminen ja segmentointi huomioidaan tavoitteita ja kohderyhmiä määritettäessä? Mitä ovat markkinoinnin kilpailukeinot ja miten niitä käytetään organisaation tavoitteiden saavuttamiseksi?

Opiskelumateriaali

Yritystoiminta ja yrittäjyys, Yrityksen talous, Asiakasymmärrys ja asiakaspalvelu

Arviointiasteikko

1-5