Siirry suoraan sisältöön

Peliohjelmointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: PO00DN30-3008

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

14.08.2024 - 08.09.2024

Ajoitus

02.09.2024 - 22.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Informaatioteknologian koulutusyksikkö

Toimipiste

Kotkan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 30

Koulutus

  • Peliohjelmoinnin koulutus

Opettaja

  • Anton Yrjönen

Vastuuopettaja

Teemu Saarelainen

Ryhmät

  • POKT24SP
    Peliohjelmointi, päivätoteutus
  • 03.09.2024 12:30 - 16:15, Peliohjelmointi PO00DN30-3008
  • 10.09.2024 12:30 - 16:15, Peliohjelmointi PO00DN30-3008
  • 17.09.2024 12:30 - 16:15, Peliohjelmointi PO00DN30-3008
  • 24.09.2024 12:45 - 16:15, Peliohjelmointi PO00DN30-3008
  • 01.10.2024 12:30 - 16:15, Peliohjelmointi PO00DN30-3008
  • 08.10.2024 12:30 - 16:15, Peliohjelmointi PO00DN30-3008
  • 15.10.2024 12:30 - 16:15, Peliohjelmointi PO00DN30-3008
  • 29.10.2024 12:45 - 16:15, Peliohjelmointi PO00DN30-3008
  • 05.11.2024 12:30 - 16:15, Peliohjelmointi PO00DN30-3008
  • 12.11.2024 12:30 - 16:15, Peliohjelmointi PO00DN30-3008
  • 19.11.2024 12:30 - 16:15, Peliohjelmointi PO00DN30-3008
  • 26.11.2024 12:45 - 16:15, Peliohjelmointi PO00DN30-3008
  • 03.12.2024 12:30 - 16:15, Peliohjelmointi PO00DN30-3008
  • 10.12.2024 12:30 - 16:15, Peliohjelmointi PO00DN30-3008
  • 17.12.2024 13:00 - 16:15, Peliohjelmointi PO00DN30-3008

Tavoitteet

Osaat hyödyntää pelimoottorien ominaisuuksia omien tavoitteiden saavuttamiseksi.

Sisältö

Pelikehitysympäristön käyttöliittymä ja yksityiskohtaisia esimerkkejä kokonaisten pelien tekemisestä toimivaan peliin asti.

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaalit ilmoitetaan opintojakson Learn-alustalla ja tarpeen mukaan opintojakson Teams-tiimissä.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Suoritustavasta sovittava ennen opintojakson alkua. Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain.
Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä.

TKI ja työelämäyhteistyö

Vahvaa yhteistyötä peliohjelmointiin liittyvien TKI hankkeiden kanssa. Mahdollisuus hyödyntää opintojakson harjoitustöitä työelämätoimeksiannon tai oman tuotteen kehittämiseen.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Kurssi päättyy toteutuksen tiedoissa ilmoitettuna aikana, johon mennessä opiskelija on palauttanut suoritukseen vaadittavat harjoitustehtävät, suorittanut mahdolliset tentit ja täyttänyt muut hyväksytyn suorituksen vaatimukset.

Kansainvälinen yhteistyö

Mahdollinen kansainvälinen yhteistyö ilmoitetaan toteutuksen alussa kurssin Learn-alustalla ja tarpeen mukaan opintojakson Teams-tiimissä.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä on 135t, josta n. 55t on työjärjestyksen mukaisesti luentoja ja ryhmätyöskentelyä opettajan ohjauksessa sekä n. 80t itsenäisesti työstettäviä kotitehtäviä ja harjoitustöitä.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Palautettavat harjoitustehtävät, tentit ja lähiopetukseen osallistuminen.