Skip to main content

Difficult things and bad places (5 cr)

Code: SO00CU74-3007

General information


Enrollment

06.11.2023 - 17.11.2023

Timing

23.02.2024 - 31.05.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

RDI portion

1.5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Department of Social Services and Promotion of Functional Ability

Campus

  • Kotka Campus
  • Kouvola Campus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 20

Degree programmes

  • Master's Degree Programme in Welfare Promotion

Teachers

  • Päivi Petrelius
  • Marko Raitanen
  • Tuomo Paakkonen

Teacher in charge

Päivi Petrelius

Groups

  • SOKV23SY
    Social services, master studies
  • 15.03.2024 09:00 - 10:30, PBL: Vaikeat asiat ja pahat paikat SO00CU74-3007
  • 15.03.2024 10:45 - 12:15, PBL koonti: Vaikeat asiat ja pahat paikat SO00CU74-3007
  • 15.03.2024 13:00 - 16:15, Vaikeat asiat ja pahat paikat SO00CU74-3007
  • 16.05.2024 09:00 - 12:15, Vaikeat asiat ja pahat paikat SO00CU74-3007
  • 16.05.2024 13:00 - 16:15, Vaikeat asiat ja pahat paikat SO00CU74-3007

Objective

You have assimilated the meaning of the relationship between a person and his/her surroundings in situations of life that demand special support.
You know how to change knowledge of special situations of social work into expertise of well-being.
You can manage the process of solving demanding social problems individually and in cooperation, analyzing the entity and keeping up hope.
You reflect your own know-how, tools, working and expertise, thus promoting well-being.
You cross borders (organizational, cultural, thinking, acting) to secure well-being in social work.

Content

What it the meaning of the relationship between a person and his/her surroundings in situations of life that demand special support?
How do you change knowledge into expertise of social work?
How do you solve demanding social problems?
How do you reflect your expertise promoting well-being?
How do you cross different borders in your social work?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali esitellään Learn pohjalla.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä

Opintojakso rakentuu kahden teeman ympärille:

1) Suhdeperustainen työskentelyote haastavissa tilanteissa (3 op) sekä
2) Ammatilliset strategiat ja oman toiminnan eettisyys (2 op)

Opintojakso sisältää lähiopetusta, joka koostuu luento-opetuksesta, työnohjaustyyppisestä pienryhmätyöskentelystä, muista kontaktiopetuspäivinä annettavista tehtävistä, PBL-työskentelystä ja siihen liittyvän ryhmäesseen kirjoittamisesta. Lisäksi opintojakson toiseen teemaan liittyy reflektiopäiväkirjan ja päiväkirjamerkintöjä tarkastelevan henkilökohtaisen artikkelin kirjoittaminen. Artikkelin tavoitteena on jäsentää omaa ammatillista käyttöteoriaa haastavissa tilanteissa.

Kontaktiopetukseen osallistuminen on velvoittavaa. Suosituksena on osallistua kontaktiopetukseen paikan päällä. Osallistuminen on mahdollista myös verkon kautta.


Opintoja nopeuttava ja työhön integroitu oppimisväylä

Opintojakso rakentuu kahden teeman ympärille:
1) Suhdeperustainen työskentely haastavissa tilanteissa (3 op) sekä
2) Ammatilliset strategiat ja oman toiminnan eettisyys (2 op)

Opintojakso sisältää lähiopetusta, joka koostuu luento-opetuksesta, työnohjaustyyppisestä pienryhmätyöskentelystä, muista kontaktiopetuspäivinä annettavista tehtävistä, PBL-työskentelystä ja siihen liittyvän ryhmäesseen kirjoittamisesta. Lisäksi opintojakson toiseen osaan liittyy reflektiopäiväkirjan ja päiväkirjamerkintöjä hyödyntävän henkilökohtaisen artikkelin kirjoittaminen. Artikkelin tavoitteena on jäsentää omaa ammatillista käyttöteoriaa haastavissa tilanteissa.

Kontaktiopetukseen osallistuminen on velvoittavaa. Suosituksena on osallistua kontaktiopetukseen paikan päällä. Osallistuminen on mahdollista myös verkon kautta.
Kaikki opetus on osin integroitua työhön, opiskelijan niin valitessa.

TKI ja työelämäyhteistyö

Vierailijoita työelämästä.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan kokonaistyömäärä 135 tuntia.

Teemaan 1 liittyy kontaktiopetus 10 tuntia, tehtävät 28 tuntia, tiedonhankinta 40 tuntia

Teema 2 liittyy kontaktiopetus 10 tuntia, tehtävät 28 tuntia, reflektiopäiväkirja ja artikkeli 28 tuntia

Further information

Toteutuksen lisätiedot päivitetään vuosikurssin SOKV23SY toteutuksen osalta päivitetään tammikuun 2024 loppuun mennessä.

Evaluation scale

Approved/Failed

Assessment methods and criteria

Hyväksytysti suoritetut tehtävät ja aktiivinen osallistuminen.

Qualifications

Sosionomi (AMK) tai geronomi (AMK) -tutkinto ja riittävä alan työkokemus.