Ammatillinen kohtaaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: YP00EQ88-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
08.01.2024 - 14.01.2024
Ajoitus
08.01.2024 - 30.04.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö
Toimipiste
Mikkelin kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Yhteisöpedagogikoulutus
Opettaja
- Sari Miettinen
Vastuuopettaja
Sari Miettinen
Ryhmät
-
YPMI24KPYhteisöpedagogi, päivätoteutus (ympäristökasvatus ja yhteisöjen kehittäjä)
- 17.01.2024 12:00 - 15:00, Ammatillinen kohtaaminen YP00EQ88-3002
- 24.01.2024 11:45 - 14:45, Ammatillinen kohtaaminen YP00EQ88-3002
- 31.01.2024 11:45 - 14:45, Ammatillinen kohtaaminen YP00EQ88-3002
- 07.02.2024 12:00 - 15:00, Ammatillinen kohtaaminen YP00EQ88-3002
- 14.02.2024 12:00 - 15:00, Ammatillinen kohtaaminen YP00EQ88-3002
- 21.02.2024 12:00 - 15:00, Ammatillinen kohtaaminen YP00EQ88-3002
- 06.03.2024 12:00 - 15:00, Ammatillinen kohtaaminen YP00EQ88-3002
- 13.03.2024 12:00 - 15:00, Ammatillinen kohtaaminen YP00EQ88-3002
- 20.03.2024 12:00 - 15:00, Ammatillinen kohtaaminen YP00EQ88-3002
- 27.03.2024 12:00 - 15:00, Ammatillinen kohtaaminen YP00EQ88-3002
- 02.04.2024 12:00 - 15:00, Ammatillinen kohtaaminen YP00EQ88-3002
- 10.04.2024 12:00 - 15:00, Ammatillinen kohtaaminen YP00EQ88-3002
- 15.04.2024 10:00 - 14:00, Ammatillinen kohtaaminen YP00EQ88-3002
- 17.04.2024 12:00 - 15:00, Ammatillinen kohtaaminen YP00EQ88-3002
Tavoitteet
Tiedostat arvopohjan, jolle arvostava kohtaaminen perustuu.
Ymmärrät ammatillisen vuorovaikutuksen peruslähtökohtia ja vahvistat ohjaustyössä tarvittavaa vuorovaikutusosaamistasi.
Tunnistat aidon dialogin piirteitä ja osaat hyödyntää dialogista otetta työssäsi.
Sisältö
Mistä tekijöistä ammatillinen vuorovaikutus ja arvostava kohtaaminen rakentuvat?
Miten dialogi eroaa tavallisesta keskustelusta?
Miten yhteisöpedagogina voit hyödyntää digitaalisia tieto-, neuvonta- ja ohjauspalveluita?
Millaisia taitoja tarvitaan ohjattavan kohtaamiseen kasvokkaisessa ja digitaalisessa työssä?
Opiskelumateriaali
Aaltola, E. 6 Keto S. 2020. Empatia. Myötäelämisen tiede.
Häkili, J. , Kallio, K. P. & Korkiamäki, R.(toim.) Myönteinen tunnistaminen.
Muu opettajan opintojakson alussa ilmoittama materiaali.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
luentoa, harjoitteita, ykislö- ja ryhmätehtäviä, opintojaksolla tehdään mahdollisuuksien mukaan pienimuotoisia harjoitteita työelämäkumppaneiden kanssa.
Opintoja nopeuttava väylä:
itsenäinen suoritus, johon ohjeet saa vastuuopettajalta
Työelämään integoitu väylä:
vastuuopettajan kanssa erikseen sovittava suoritustapa, joka edellyttää oman työelämäkytköksen
TKI ja työelämäyhteistyö
Nuoren kohtaamista pyritään opintojaksolla harjoittelemaan yhdessä työelämän kanssa.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
Opiskelijan työmäärä
Työviikkopohjainen väylä:
n. 50 tuntia lähiopetusta ja 85 tuntia yksilö- ja ryhmätyöskentelyä
Itsenäinen suoritus: Noin 135 tuntia itsenäistä työskentelyä
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opettajan tekemä arviointi, joka perustuu pääasiallisesti kirjallisiin tehtäviin.
Itse- ja ryhmäarviointi.