Physical education (5 cr)
Code: YP00DU12-3014
General information
- Enrollment
-
08.04.2024 - 21.04.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
28.10.2024 - 20.12.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
- Campus
- Kouvola Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Civic Activities and Youth Work
- Teachers
- Lassi Pöyry
- Teacher in charge
- Lassi Pöyry
- Groups
-
YPKV23KVMCivic activities and youth work, part-time studies
- Course
- YP00DU12
Realization has 3 reservations. Total duration of reservations is 15 h 15 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Mon 28.10.2024 time 09:00 - 17:00 (8 h 0 min) |
Liikuntakasvatus YP00DU12-3014 |
142
Teorialuokka (40+1), päärakennus
|
Mon 25.11.2024 time 08:00 - 11:45 (3 h 45 min) |
Liikuntakasvatus YP00DU12-3014 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Tue 26.11.2024 time 12:30 - 16:00 (3 h 30 min) |
Liikuntakasvatus YP00DU12-3014 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Objective
You are able to justify the importance of physical exercise for individuals’ growth and development and for the wellbeing of communities.
You know the major theoretical framework of physical education and how to apply it to achieve social and ethical education objectives.
You are able to plan, organize, instruct and evaluate physical education sessions in different environments.
You recognize different manifestations of young people’s sports culture and gain experience in new kinds of sports.
Content
What theoretical models can be used to explain the variety of different individuals’ physical activity behavior and their relationship to physical activity overall?
How can you use physical education instruction methods and sport environments to achieve different educational objectives?
What kind of know-how do you have of physical education instruction, and how do you identify your development needs?
Course material
Jaakkola, Liukkonen &; Sääkslahti (toim.) 2017. Liikuntapedagogiikka. Ps-kustannus: Jyväskylä. + muu opettajan jakama materiaali ja luennot
Tukimateriaalia:
- Heikinaro-Johansson, P., Huovinen, T. & Kytökorpi, L. 2003 (tai 2007). (toim.) Näkökulmia liikuntapedagogiikkaan. Helsinki: WSOY.
- Rovio, E.; Lintunen, T. & Salmi, O. (toim.) Ryhmäilmiöt liikunnassa. 2009. Liikuntatieteellisen seuran julkaisu nro 163.
- Autio, T. & Kaski, S. 2005.Ohjaamisen taito. Liikunta tukemassa lapsen ja nuoren kasvua. Helsinki: Edita.
- Zimmer, R. 2001.Liikuntakasvatuksen käsikirja. LK-kirjat: Helsinki.
- Mosston, M. & Ashworth, S. 2002.Teaching Physical Education. San Francisco: Benjamin Cummings.
Study forms and methods
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Lähiopetus (yht. 16h) toteutetaan 8h (28.10) Kouvolan kampuksella sekä etäopetuksena 4h + 4h (25.11 & 26.11) Teamsilla.
Lähiopetuksen 1 op (sis. ennakkotehtävän) ohella opiskelija toteuttaa itsenäisesti (4op) mahdollisuuksien mukaan työelämään integroituja tehtäviä.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Opintojakso on mahdollista tehdä kokonaan itsenäisesti. Ole tällöin yhteydessä etukäteen lassi.poyry@xamk.fi
RDI and work-related cooperation
Opintojaksolla hyödynnetään Juvenian liikuntakasvatuksen projekteja sekä opiskelijoiden omia työelämäkytköksiä.
Timing of exams and assignments
Lähiopetuspäivien lisäksi opiskelijalle tulee 3 erillistä tehtävää, jotka rytmittyvät opetuspäivien välille.
Viimeisen tehtävän palautuspäivämäärä tulee olemaan joulukuussa 2024.
Student workload
Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät n. 1 op = 27h, itsenäinen työskentely ja osuus 4op = 108h
Course part description
Lähipäivät koostuvat luennoista ja työskentelystä luokassa sekä verkossa + muutamista toiminnallisista harjoituksista.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintojakson arvioinnissa sovelletaan opintojen alkuvaiheen kriteerejä.
Qualifications
Basic skills in instructing a group.