Skip to main content

Youth education as a development field (5 cr)

Code: YP00DU23-3010

General information


Enrollment

08.04.2024 - 21.04.2024

Timing

26.08.2024 - 20.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

3 op

RDI portion

5 op

Mode of delivery

40 % Contact teaching, 60 % Distance learning

Unit

Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work

Campus

Kouvola Campus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 65

Degree programmes

  • Degree Programme in Civic Activities and Youth Work

Teachers

  • Pekka Penttinen

Teacher in charge

Pekka Penttinen

Groups

  • YPKV24KM
    Yhteisöpedagogi, päivätoteutus (nuorisokasvatus ja nuorisotyö)
  • 04.09.2024 10:45 - 12:15, Nuorisokasvatus kehittämisen kenttänä YP00DU23-3010
  • 04.09.2024 13:00 - 17:00, Nuorisokasvatus kehittämisen kenttänä YP00DU23-3010
  • 30.09.2024 08:00 - 11:45, Nuorisokasvatus kehittämisen kenttänä YP00DU23-3010
  • 01.10.2024 12:30 - 16:00, Nuorisokasvatus kehittämisen kenttänä YP00DU23-3010
  • 06.11.2024 10:45 - 12:15, Nuorisokasvatus kehittämisen kenttänä YP00DU23-3010
  • 06.11.2024 13:00 - 17:00, Nuorisokasvatus kehittämisen kenttänä YP00DU23-3010
  • 02.12.2024 08:00 - 11:45, Nuorisokasvatus kehittämisen kenttänä YP00DU23-3010
  • 03.12.2024 12:30 - 16:00, Nuorisokasvatus kehittämisen kenttänä YP00DU23-3010

Objective

You can identify and evaluate the problems of the professional field together with different working groups and target groups.
You can choose appropriate development methods according to the purpose and justify these choices.
You are familiar with quality and evaluation practices of your professional field.
You can plan, implement, evaluate and report a goal-oriented development process.

Content

What is development work of youth education?
What is the significance of quality and evaluation work in the development of youth field?
How to make a development plan?
What are the development methods in youth education and how can these methods be applied?
How to collect and utilize research data in development work?
How does development proceed as a process?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali muodostuu kehittämistoiminnan teoreettisesta sekä kehittämisen kohteena olevaa ilmiötä koskevasta kirjallisuudesta. Osa lähdemateriaalista on löydettävissä opintojakson Learn-alustalta.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opintojaksolla perehdytään kontaktiopetuksen, ryhmätyöskentelyn ja case-työskentelyn avulla kehittämisprosessiin sekä erilaisiin kehittämismenetelmiin. Opintojakso tukee myös kehittämistyyppisen opinnäytetyön toteutusta.
Opintojakso käynnistyy teoreettisella osuudella, jonka jälkeen opittua sovelletaan ja hyödynnetään työelämän kehittämishankkeissa tai niiden suunnittelussa.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Opintojaksolla on itsenäinen suoritusvaihtoehto, jonka avulla on mahdollista nopeuttaa opintoja. Oppimistehtävät löytyvät Learn-alustalta. Ota yhteys opintojakson opettajaan.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Opintojakso on mahdollista suorittaa työelämään integroituna kehittämistehtävänä. Ota yhteys opintojakson opettajaan.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla on mahdollista tehdä TKI-yhteistyötä.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä 135 tuntia, josta luento-opetusta 26 tuntia.

Further information

Opetuksen ajankohdat:

- ke 4.9. klo 12.00 - 17.00 lähiopetus
- ma 30.9. klo 8.00 - 12.00 verkko-opetus
- ti 1.10. klo 12.00 - 16.00 verkko-opetus
- ke 6.11. klo 10.00 - 16.00 lähiopetus
- ma 2.12. klo 8.00 - 12.00 verkko-opetus
- ti 3.12. klo 12.00 - 16.00 verkko-opetus

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Perehtyminen kontaktiopetuksessa tai itsenäisesti opintojakson kehittämismenetelmiin ja niiden soveltaminen oppimistehtävien avulla kehittämisympäristöön tai opinnäytteeseen. Työelämään integroidussa vaihtoehdossa sovitetaan suoritustapa opintojakson sisältöjä vastaavaksi.

Qualifications

Projects as a working method 5 ECTS credits