Development of e-business and e-services (5 cr)
Code: MR00CV67-3007
General information
Enrollment
06.11.2023 - 17.11.2023
Timing
08.01.2024 - 30.04.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
4 op
RDI portion
3 op
Mode of delivery
20 % Contact teaching, 80 % Distance learning
Unit
Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö
Campus
- Mikkeli Campus
- Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
- Sini Laukkanen
Teacher in charge
Sini Laukkanen
Groups
-
MRMI23SVYTourism and Service Business, master studies
- 14.03.2024 09:00 - 16:00, Matkailu- ja ravitsemispalvelujen sähköisen liiketoiminnan kehittäminen MR00CV67-3007
- 15.03.2024 09:00 - 16:00, Matkailu- ja ravitsemispalvelujen sähköisen liiketoiminnan kehittäminen MR00CV67-3007
- 19.04.2024 09:00 - 16:00, Matkailu- ja ravitsemispalvelujen sähköisen liiketoiminnan kehittäminen MR00CV67-3007
Objective
You are able to
- identify the key digital communication and distribution channels in the hospitality field and assess their significance and usability in organisations.
- identify new digital applications that support hospitality business.
- understand the role of e-business in developing service enterprises.
- empathise with customers in the change towards digital communication and e-business.
- identify e-business development needs in organisations.
- make use of the possibilities of e-business.
Content
What are the key digital communication and distribution channels of the hospitality field?
What new digital applications are there to support hospitality business?
What is the role of e-business in developing hospitality enterprises?
How does the development of digital communication channels affect the behavior and role of customers in hospitality business?
How do you identify e-business development needs in organisations?
How do you utilise the possibilities of e-business?
Opiskelumateriaali
Learnissä oleva materiaali
Yksilölliset oppimisväylät
Lähiopetuspäivät erillisten teemojen mukaisesti
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakson 3 op tehtävä tehdään omaan tai matkailu-ja ravitsemisalan työpaikkaan.
Opiskelijan työmäärä
135h
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
a) Opiskelija osaa arvioida ja hyödyntää kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan uusia näkökulmia tuottaen.
c) Opiskelija tunnistaa palveluorganisaation kehittämistarpeet sähköisessä liiketoiminnassa
c) Opiskelija osaa arvioida ja kehittää palveluorganisaation liiketoimintaa digitaalisin keinoin.