Digital marketing in hospitality services (5 cr)
Code: MR00DU58-3009
General information
Enrollment
06.11.2023 - 17.11.2023
Timing
04.03.2024 - 30.04.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
3 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
- Hanna Ukkola
Teacher in charge
Hanna Ukkola
Groups
-
MRMI23KVTourism and Service Business, online studies
- 05.03.2024 17:00 - 18:00, Matkailu- ja ravitsemisalan digimarkkinointi MR00DU58-3009
- 19.03.2024 16:30 - 17:30, Matkailu- ja ravitsemisalan digimarkkinointi MR00DU58-3009
- 26.03.2024 16:30 - 17:30, Matkailu- ja ravitsemisalan digimarkkinointi MR00DU58-3009
- 03.04.2024 16:30 - 17:30, Matkailu- ja ravitsemisalan digimarkkinointi MR00DU58-3009
Objective
You become familiar with the professional terminology and methods related to digital marketing.
You understand the meaning of different platforms and channels in selling and marketing hospitality services.
You can use digital channels in your studies and future work.
Content
What is digital business as a phenomenon and the role of social networks in marketing?
What different platforms and channels are used in online marketing?
What do customer relationships (CRM) and customer experience (CX) mean online?
What is the meaning of social media and content production in digital business?
Opiskelumateriaali
Opintojakson materiaalin löydät opintojakson Learn- alustalta. Materiaalina toimii opettajan luentomateriaalien lisäksi monipuoliset artikkelit sekä esimerkit aiheesta.
Opintojaksolla käytetään lisäksi seuraavia kirjoja:
Komulainen, M. 2023. Menesty digimarkkinoinnilla (löytyy e-kirjana)
Lahtinen, N. ym. 2022. Digimarkkinointi: Luo strategia, vie se käytäntöön & myy enemmän (löytyy e-kirjana)
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojaksolla sovelletaan seuraavia oppimisväyliä:
1. Työviikkopohjainen oppimisväylä
2. Opintoja nopeuttava oppimisväylä
3. Työhön integroitu oppimisväylä
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakson harjoitustehtäviä voi kytkeä omaan työhön, työpaikkaan tai hankkeisiin.
Tentit ja muut määräajat
Opintojaksolla tehdään erilaisia oppimistehtäviä, joista yksi on pari/ryhmätehtävä ja loput yksilötehtäviä. Opintojaksolla on lisäksi pakollisia keskustelutehtäviä opintojakson teemoihin liittyen. Tehtävät esitellään Learn-alustalla.
Opiskelijan työmäärä
135 h opettajan teemaluentoja sekä opiskelijan itsenäistä työtä.
Toteutuksen osien kuvaus
Opintojakso rakentuu neljästä teemasta:
1. Digimarkkinoinnin alustat ja kanavat
2. Digimarkkinoinnin tavoitteet ja keinot
3. Somesisällön tuottaminen
4. Asiakkuudenhallinta & asiakaskokemus digimarkkinoinnissa
Jokaisesta teemasta löydät aiheeseen liittyvän teoriaosuuden sekä tehtävän. Teemoja tarkennetaan ja syvennetään opintojakson teorialuennoilla sekä itsenäisesti opiskelumateriaaliin tutustumalla. Lisäksi opintojaksolla on asiantuntijavierailijoita/tallennettuja haastatteluita.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arviointi 3-4:
- Osaa käyttää ja soveltaa digimarkkinointiin sisältyviä ja käsitteitä
- Ymmärtää ja osaa hyödyntää digimarkkinointia matkailu- ja ravitsemisalan markkinoinnissa ja sen tarjoamia mahdollisuuksia
- Osaa suunnitella ja toteuttaa digimarkkinoinnin keinoja ja malleja markkinoinnin kehittämisessä, sekä ymmärtää taustalla olevaa teoriaa.