Digiviestintä matkailu- ja ravitsemisalan menestystekijänä (5 op)
Toteutuksen tunnus: MR00DU66-3004
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
08.04.2024 - 21.04.2024
Ajoitus
02.09.2024 - 20.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus
Opettaja
- Hanna Ukkola
Vastuuopettaja
Hanna Ukkola
Ryhmät
-
MRMI22KVMatkailu- ja palveluliiketoiminta, verkkototeutus
-
MRMI22SPMatkailu- ja palveluliiketoiminta, päivätoteutus
-
MRKT22SVMatkailu- ja palveluliiketoiminta, verkkototeutus
- 04.09.2024 16:30 - 17:30, Digiviestintä matkailu- ja ravitsemisalan menestystekijänä MR00DU66-3004
- 11.09.2024 16:00 - 17:00, Digiviestintä matkailu- ja ravitsemisalan menestystekijänä MR00DU66-3004
- 18.09.2024 16:30 - 17:30, Digiviestintä matkailu- ja ravitsemisalan menestystekijänä MR00DU66-3004
- 25.09.2024 16:30 - 17:30, Digiviestintä matkailu- ja ravitsemisalan menestystekijänä MR00DU66-3004
- 30.09.2024 16:00 - 17:00, Digiviestintä matkailu- ja ravitsemisalan menestystekijänä MR00DU66-3004
- 10.10.2024 16:30 - 17:30, Digiviestintä matkailu- ja ravitsemisalan menestystekijänä MR00DU66-3004
- 07.11.2024 16:30 - 17:30, Digiviestintä matkailu- ja ravitsemisalan menestystekijänä MR00DU66-3004
- 11.11.2024 16:30 - 17:30, Digiviestintä matkailu- ja ravitsemisalan menestystekijänä MR00DU66-3004
Tavoitteet
Osaat kuvata digitaalisen viestinnän roolin osana matkailu- ja ravitsemisalan viestintää
Osaat kuvata digitaalisen viestinnän mahdollisuuksia alan menestystekijänä
Osaat soveltaa digiviestintään liittyviä teorioita ja malleja viestinnän kehittämisessä
Osaat suunnitella, toteuttaa ja kehittää alan digiviestintää
Sisältö
Mitä digitaalisuus on osana matkailu- ja ravitsemisalan erilaista viestintää, sen suunnittelua, toteutusta ja arviointia?
Miten digitaalinen viestintä voi parantaa alan palvelujen kilpailukykyä?
Mitkä ovat keinot digitaalisen viestinnän suunnittelussa, toteuttamisessa ja kehittämisessä?
Opintojaksoon liittyy käytännönläheinen työelämäprojekti (3 op)
Opiskelumateriaali
Opintojakson materiaalin löydät opintojakson Learn- alustalta.
Opintojaksolla käytetään lisäksi seuraavia kirjoja:
Juholin, E. 2022. Communicare! : ota viestinnän ilmiöt ja strategiat haltuun
Kortetjärvi-Nurmi, S. 2016. Areena : yritysviestinnän käsikirja
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Opintojaksolla sovelletaan seuraavia oppimisväyliä:
1. Työviikkopohjainen oppimisväylä
2. Opintoja nopeuttava oppimisväylä
3. Työhön integroitu oppimisväylä
Opintojakso alkaa kaikille yhteisellä orientaatioluennolla. Opintojakson opetus tapahtuu kokonaan verkko-opetuksena. Opintojakson aikana järjestetään teemaluentoja, vierailijaluentoja sekä kyselytunti. Teemaluennot tallennetaan ja ne on myöhemmin katsottavissa opintojakson Learn- alustalla.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakson harjoitustehtäviä voi kytkeä omaan työhön, työpaikkaan tai hankkeisiin.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojakso rakentuu erilaisista tehtävistä, jotka esitellään opintojakson alussa. Tehtävissä mukana on erilaisia keskustelutehtäviä sekä laajempia oppimistehtäviä. Opintojakson tehtävät voit suorittaa itsenäisesti, vaihtoehtoisesti osan tehtävistä voit tehdä parin kanssa.
Opiskelijan työmäärä
135 h.
Toteutuksen osien kuvaus
Opintojakso on jaettu seuraaviin teemoihin:
1. Digitaalinen viestintä & sen tehtävät
2. Viestintäkanavat
3. Digiviestinnän mallit
3. Digiviestinnän kilpailukeinot
4. Trendit & tulevaisuus
Teemoihin syvennytään teemaluennoilla.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioidaan tehtävien perusteella asteikolla 1-5.
Opiskelija osaa
käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa.
arvioida käyttämiään tietolähteitä kriittisesti.
työskennellä tiimin jäsenenä asiantuntijatehtävissä työelämässä sekä huomata ja kuvata ammattialan ongelmia.
arvioida toimintaa asiakas-, käyttäjä- ja kohderyhmätilanteissa.
valita tarkoituksenmukaiset mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat ja perustella valinnan.
edistää tiimin tavoitteellista toimintaa.
soveltaa kriittisesti oman alan eettisiä periaatteita eri tilanteissa.