Siirry suoraan sisältöön

Digiviestintä matkailu- ja ravitsemisalan menestystekijänä (5 op)

Toteutuksen tunnus: MR00DU66-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

08.04.2024 - 21.04.2024

Ajoitus

02.09.2024 - 20.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 40

Koulutus

  • Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus

Opettaja

  • Hanna Ukkola

Vastuuopettaja

Hanna Ukkola

Ryhmät

  • MRMI22KV
    Matkailu- ja palveluliiketoiminta, verkkototeutus
  • MRMI22SP
    Matkailu- ja palveluliiketoiminta, päivätoteutus
  • MRKT22SV
    Matkailu- ja palveluliiketoiminta, verkkototeutus
  • 04.09.2024 16:30 - 17:30, Digiviestintä matkailu- ja ravitsemisalan menestystekijänä MR00DU66-3004
  • 11.09.2024 16:00 - 17:00, Digiviestintä matkailu- ja ravitsemisalan menestystekijänä MR00DU66-3004
  • 18.09.2024 16:30 - 17:30, Digiviestintä matkailu- ja ravitsemisalan menestystekijänä MR00DU66-3004
  • 25.09.2024 16:30 - 17:30, Digiviestintä matkailu- ja ravitsemisalan menestystekijänä MR00DU66-3004
  • 30.09.2024 16:00 - 17:00, Digiviestintä matkailu- ja ravitsemisalan menestystekijänä MR00DU66-3004
  • 10.10.2024 16:30 - 17:30, Digiviestintä matkailu- ja ravitsemisalan menestystekijänä MR00DU66-3004
  • 07.11.2024 16:30 - 17:30, Digiviestintä matkailu- ja ravitsemisalan menestystekijänä MR00DU66-3004
  • 11.11.2024 16:30 - 17:30, Digiviestintä matkailu- ja ravitsemisalan menestystekijänä MR00DU66-3004

Tavoitteet

Osaat kuvata digitaalisen viestinnän roolin osana matkailu- ja ravitsemisalan viestintää
Osaat kuvata digitaalisen viestinnän mahdollisuuksia alan menestystekijänä
Osaat soveltaa digiviestintään liittyviä teorioita ja malleja viestinnän kehittämisessä
Osaat suunnitella, toteuttaa ja kehittää alan digiviestintää

Sisältö

Mitä digitaalisuus on osana matkailu- ja ravitsemisalan erilaista viestintää, sen suunnittelua, toteutusta ja arviointia?
Miten digitaalinen viestintä voi parantaa alan palvelujen kilpailukykyä?
Mitkä ovat keinot digitaalisen viestinnän suunnittelussa, toteuttamisessa ja kehittämisessä?
Opintojaksoon liittyy käytännönläheinen työelämäprojekti (3 op)

Opiskelumateriaali

Opintojakson materiaalin löydät opintojakson Learn- alustalta.

Opintojaksolla käytetään lisäksi seuraavia kirjoja:
Juholin, E. 2022. Communicare! : ota viestinnän ilmiöt ja strategiat haltuun
Kortetjärvi-Nurmi, S. 2016. Areena : yritysviestinnän käsikirja

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Opintojaksolla sovelletaan seuraavia oppimisväyliä:
1. Työviikkopohjainen oppimisväylä
2. Opintoja nopeuttava oppimisväylä
3. Työhön integroitu oppimisväylä

Opintojakso alkaa kaikille yhteisellä orientaatioluennolla. Opintojakson opetus tapahtuu kokonaan verkko-opetuksena. Opintojakson aikana järjestetään teemaluentoja, vierailijaluentoja sekä kyselytunti. Teemaluennot tallennetaan ja ne on myöhemmin katsottavissa opintojakson Learn- alustalla.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakson harjoitustehtäviä voi kytkeä omaan työhön, työpaikkaan tai hankkeisiin.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Opintojakso rakentuu erilaisista tehtävistä, jotka esitellään opintojakson alussa. Tehtävissä mukana on erilaisia keskustelutehtäviä sekä laajempia oppimistehtäviä. Opintojakson tehtävät voit suorittaa itsenäisesti, vaihtoehtoisesti osan tehtävistä voit tehdä parin kanssa.

Opiskelijan työmäärä

135 h.

Toteutuksen osien kuvaus

Opintojakso on jaettu seuraaviin teemoihin:
1. Digitaalinen viestintä & sen tehtävät
2. Viestintäkanavat
3. Digiviestinnän mallit
3. Digiviestinnän kilpailukeinot
4. Trendit & tulevaisuus

Teemoihin syvennytään teemaluennoilla.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvioidaan tehtävien perusteella asteikolla 1-5.

Opiskelija osaa
käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa.
arvioida käyttämiään tietolähteitä kriittisesti.
työskennellä tiimin jäsenenä asiantuntijatehtävissä työelämässä sekä huomata ja kuvata ammattialan ongelmia.
arvioida toimintaa asiakas-, käyttäjä- ja kohderyhmätilanteissa.
valita tarkoituksenmukaiset mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat ja perustella valinnan.
edistää tiimin tavoitteellista toimintaa.
soveltaa kriittisesti oman alan eettisiä periaatteita eri tilanteissa.