Skip to main content

Digital communication in hospitality business (5 cr)

Code: MR00DU66-3004

General information


Enrollment

08.04.2024 - 21.04.2024

Timing

02.09.2024 - 20.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

RDI portion

3 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work

Campus

Ecampus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 40

Degree programmes

  • Degree Programme in Tourism and Service Business

Teachers

  • Hanna Ukkola

Teacher in charge

Hanna Ukkola

Groups

  • MRMI22KV
    Tourism and Service Business, online studies
  • MRMI22SP
    Tourism and Service Business, full-time studies
  • MRKT22SV
    Tourism and service business, online studies
  • 04.09.2024 16:30 - 17:30, Digiviestintä matkailu- ja ravitsemisalan menestystekijänä MR00DU66-3004
  • 11.09.2024 16:00 - 17:00, Digiviestintä matkailu- ja ravitsemisalan menestystekijänä MR00DU66-3004
  • 18.09.2024 16:30 - 17:30, Digiviestintä matkailu- ja ravitsemisalan menestystekijänä MR00DU66-3004
  • 25.09.2024 16:30 - 17:30, Digiviestintä matkailu- ja ravitsemisalan menestystekijänä MR00DU66-3004
  • 30.09.2024 16:00 - 17:00, Digiviestintä matkailu- ja ravitsemisalan menestystekijänä MR00DU66-3004
  • 10.10.2024 16:30 - 17:30, Digiviestintä matkailu- ja ravitsemisalan menestystekijänä MR00DU66-3004
  • 07.11.2024 16:30 - 17:30, Digiviestintä matkailu- ja ravitsemisalan menestystekijänä MR00DU66-3004
  • 11.11.2024 16:30 - 17:30, Digiviestintä matkailu- ja ravitsemisalan menestystekijänä MR00DU66-3004

Objective

You can describe the role of digital communication in hospitality business communication.
You can describe the possibilities of digital communication as a success factor of hospitality business.
You can apply the theories and models of digital communication to the development of hospitality business.
You can plan, implement and develop digital communication in hospitality business.

Content

How is digitalization involved in hospitality business communication, its planning, implementation and evaluation?
How can digital communication improve hospitality business?
Which are the main methods to plan, implement and develop digital communicaiton in hospitality business?
The course involves a practical project with a case company or organization (3 ECTS credits).

Opiskelumateriaali

Opintojakson materiaalin löydät opintojakson Learn- alustalta.

Opintojaksolla käytetään lisäksi seuraavia kirjoja:
Juholin, E. 2022. Communicare! : ota viestinnän ilmiöt ja strategiat haltuun
Kortetjärvi-Nurmi, S. 2016. Areena : yritysviestinnän käsikirja

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojaksolla sovelletaan seuraavia oppimisväyliä:
1. Työviikkopohjainen oppimisväylä
2. Opintoja nopeuttava oppimisväylä
3. Työhön integroitu oppimisväylä

Opintojakso alkaa kaikille yhteisellä orientaatioluennolla. Opintojakson opetus tapahtuu kokonaan verkko-opetuksena. Opintojakson aikana järjestetään teemaluentoja, vierailijaluentoja sekä kyselytunti. Teemaluennot tallennetaan ja ne on myöhemmin katsottavissa opintojakson Learn- alustalla.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakson harjoitustehtäviä voi kytkeä omaan työhön, työpaikkaan tai hankkeisiin.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakso rakentuu erilaisista tehtävistä, jotka esitellään opintojakson alussa. Tehtävissä mukana on erilaisia keskustelutehtäviä sekä laajempia oppimistehtäviä. Opintojakson tehtävät voit suorittaa itsenäisesti, vaihtoehtoisesti osan tehtävistä voit tehdä parin kanssa.

Opiskelijan työmäärä

135 h.

Toteutuksen osien kuvaus

Opintojakso on jaettu seuraaviin teemoihin:
1. Digitaalinen viestintä & sen tehtävät
2. Viestintäkanavat
3. Digiviestinnän mallit
3. Digiviestinnän kilpailukeinot
4. Trendit & tulevaisuus

Teemoihin syvennytään teemaluennoilla.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arvioidaan tehtävien perusteella asteikolla 1-5.

Opiskelija osaa
käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa.
arvioida käyttämiään tietolähteitä kriittisesti.
työskennellä tiimin jäsenenä asiantuntijatehtävissä työelämässä sekä huomata ja kuvata ammattialan ongelmia.
arvioida toimintaa asiakas-, käyttäjä- ja kohderyhmätilanteissa.
valita tarkoituksenmukaiset mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat ja perustella valinnan.
edistää tiimin tavoitteellista toimintaa.
soveltaa kriittisesti oman alan eettisiä periaatteita eri tilanteissa.