Siirry suoraan sisältöön

Digi osana matkailu- ja ravitsemisalan palvelutuotantoa (5 op)

Toteutuksen tunnus: MR00DU67-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

08.04.2024 - 21.04.2024

Ajoitus

02.09.2024 - 20.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

3 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus

Yksikkö

Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö

Toimipiste

  • Mikkelin kampus
  • E-kampus

Opetuskielet

  • Englanti
  • Suomi

Paikat

20 - 40

Koulutus

  • Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus

Opettaja

  • Natalia Kushcheva

Vastuuopettaja

Natalia Kushcheva

Ryhmät

  • MRMI22KV
    Matkailu- ja palveluliiketoiminta, verkkototeutus
  • MRMI22SP
    Matkailu- ja palveluliiketoiminta, päivätoteutus
  • MRKT22SV
    Matkailu- ja palveluliiketoiminta, verkkototeutus
  • 03.09.2024 14:30 - 16:00, Digital skills in hospitality service production MR00DU67-3004
  • 19.09.2024 14:30 - 16:00, Digital skills in hospitality service production MR00DU67-3004
  • 01.10.2024 11:00 - 13:00, Digital skills in hospitality service production MR00DU67-3004
  • 15.10.2024 14:30 - 16:00, Digital skills in hospitality service production MR00DU67-3004
  • 29.10.2024 14:30 - 16:00, Digital skills in hospitality service production MR00DU67-3004
  • 13.11.2024 14:30 - 16:00, Digital skills in hospitality service production MR00DU67-3004

Tavoitteet

Osaat tunnistaa teknologioiden mahdollisuuksia ja haasteita palvelutuotannossa.
Osaat kuvata ja valita erilaisiin palveluympäristöihin sopivia digitaalisia ratkaisuja.
Osaat selvittää digitaalisen palveluratkaisun vaikutuksia kustannuksiin, palvelun laatuun, käytettävyyteen ja asiakaskokemukseen.
Osaat suunnitella ja toteuttaa matkailu- ja ravitsemisalaan liittyvän kehittämistehtävän, jossa hyödynnät digiteknologiaa.

Sisältö

Millaisia digitaalisia ratkaisuja voit käyttää osana matkailu- ja ravitsemisalan palvelutuotantoa?
Miten digitaaliset työkalut ja ratkaisut voivat parantaa palvelutuotannon kilpailukykyä?
Miten voidaan selvittää digitaalisten ratkaisujen vaikutusta palvelun laatuun käytettävyyteen ja asiakaskokemukseen, kustannuksiin?
Opintojaksoon liittyy käytännönläheinen työelämäprojekti (3 op)

Opiskelumateriaali

Learnissä oleva materiaali.
Kurssisivulla on kurssitietoja sekä PDF- tai verkkoartikkeleita ja oppikirjoja.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Aikataulun mukaan perehdytysluento, teemaluennot, projektityöt, digitaalinen opiskelukokemus (lounas tai vastaava).
Kurssi sisältää tentin, analysointitehtävän, pienen käytännön projektin tapausyrityksen tai organisaation kanssa.

TKI ja työelämäyhteistyö

Kurssitehtävissä on suositeltavaa käyttää tai suorittaa TKI: n liittyviä tapauksia ja esimerkkejä työympäristöstä.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Kurssi sisältää aikataulutettuja tehtäviä, jotka tulee suorittaa tiettyyn määräaikaan mennessä. Kunkin tehtävän määräajat ilmoitetaan kurssin alussa Opi -sivun kurssisivulla Learnissä.
Tehtävät voidaan tehdä suomeksi.

Kansainvälinen yhteistyö

Kurssilla on paljon linkkejä kansainvälisen liiketoiminnan tapauksiin, esimerkkejä ja niihin liittyvää materiaalia.

Opiskelijan työmäärä

Kurssi on 5 op. 1 op tarkoittaa noin 27 tuntia opiskelijatyötä, joka liittyy kurssimateriaalin opiskeluun, kurssitehtävien suorittamiseen ja ryhmän jäsenenä toimimiseen.

Toteutuksen osien kuvaus

Tällä kurssilla käymme läpi seuraavat teemat:
- Digitaaliset ratkaisut majoitusliiketoiminnassa
- Virtuaalimatkailu ja virtuaalisuus majoitusliiketoiminnassa
- Pelillistäminen osana palvelutuotantoa
- Digitaalinen asiakaspolku
- Asiakastyytyväisyyden huomioiminen

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opiskelija osaa
käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa.
arvioida käyttämiään tietolähteitä kriittisesti.
työskennellä tiimin jäsenenä asiantuntijatehtävissä työelämässä sekä huomata ja kuvata ammattialan ongelmia.
arvioida toimintaa asiakas-, käyttäjä- ja kohderyhmätilanteissa.
valita tarkoituksenmukaiset mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat ja perustella valinnan.
edistää tiimin tavoitteellista toimintaa.
soveltaa kriittisesti oman alan eettisiä periaatteita eri tilanteissa.