Siirry suoraan sisältöön

Asiakasymmärrys matkailu- ja ravitsemisalalla (5 op)

Toteutuksen tunnus: MR00DU40-3014

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

14.08.2024 - 08.09.2024

Ajoitus

28.10.2024 - 20.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 60

Koulutus

  • Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus

Opettaja

  • Sini Laukkanen

Vastuuopettaja

Sini Laukkanen

Ryhmät

  • MRKT24SV
    Matkailu- ja palveluliiketoiminta, verkkototeutus
  • 29.10.2024 17:30 - 18:30, Asiakasymmärrys matkailu- ja ravitsemisalalla MR00DU40-3014
  • 05.11.2024 17:45 - 19:15, Asiakasymmärrys matkailu- ja ravitsemisalalla MR00DU40-3014
  • 12.11.2024 17:30 - 19:00, Asiakasymmärrys matkailu- ja ravitsemisalalla MR00DU40-3014
  • 19.11.2024 17:45 - 19:15, Asiakasymmärrys matkailu- ja ravitsemisalalla MR00DU40-3014
  • 26.11.2024 17:30 - 19:00, Asiakasymmärrys matkailu- ja ravitsemisalalla MR00DU40-3014

Tavoitteet

Osaat tunnistaa asiakaskäyttäytymisen perusteita ja muutoksia.
Osaat tunnistaa kuluttajatrendien vaikutuksia alalla.
Osaat hahmottaa asiakasymmärryksen merkityksen matkailu- ja ravitsemisalan liiketoiminnassa.

Sisältö

Mitkä tekijät vaikuttavat asiakkaan käyttäytymiseen ja sen muutoksiin?
Mitkä ovat kuluttajatrendien vaikutukset alalla?
Mitä ovat asiakasprosessit ja asiakaskokemukset ja mikä niiden merkitys on asiakkuuksissa?
Miten asiakasymmärrystä voi hyödyntää liiketoiminnassa ja arvontuotannon perustana?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali
Suomeksi
Kirjat:

Erikson, T. & Heikkilä, R. 2018. Idiootit ympärilläni: Kuinka ymmärtää muita ja itseään. [Jyväskylä]: Atena. (myös e-kirjana)

Ahvenainen, P., Gylling J. & Leino S. 2017. Viiden tähden asiakaskokemus: Tee asiakkaistasi faneja. Helsinki: Kauppakamari. (myös e-kirjana)

Löytänä J. & Kortesuo K. 2011. Asiakaskokemus. Palvelubisneksestä kokemusbisnekseen. Talentum. (myös e-kirjana)

Hiltunen Elina. 2017. Mitä tulevaisuuden asiakas haluaa. Trendit ja ilmiöt. Docendo. (e-kirja)

Muut opiskelumateriaalit ovat käytettävissä Learnissa

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Työviikkopohjainen väylä sisältää aloitusinfon, teemanmukaisia verkkotapaamisia sekä itsenäisiä oppimistehtäviä.

TKI ja työelämäyhteistyö

Omaan työpaikkaan tai MaRa-alaan kytkeytyvä asiakasprofiilitehtävä.

Opiskelijan työmäärä

135h opiskelijan työtä

Arviointiasteikko

1-5