Customer knowhow in hospitality business (5 cr)
Code: MR00DU40-3014
General information
- Enrollment
-
14.08.2024 - 08.09.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
28.10.2024 - 20.12.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
- Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 60
- Degree programmes
- Degree Programme in Tourism and Service Business
- Teachers
- Sini Laukkanen
- Teacher in charge
- Sini Laukkanen
- Groups
-
MRKT24SVTourism and service business, online studies
- Course
- MR00DU40
Realization has 5 reservations. Total duration of reservations is 7 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Tue 29.10.2024 time 17:30 - 18:30 (1 h 0 min) |
Asiakasymmärrys matkailu- ja ravitsemisalalla MR00DU40-3014 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Tue 05.11.2024 time 17:45 - 19:15 (1 h 30 min) |
Asiakasymmärrys matkailu- ja ravitsemisalalla MR00DU40-3014 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Tue 12.11.2024 time 17:30 - 19:00 (1 h 30 min) |
Asiakasymmärrys matkailu- ja ravitsemisalalla MR00DU40-3014 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Tue 19.11.2024 time 17:45 - 19:15 (1 h 30 min) |
Asiakasymmärrys matkailu- ja ravitsemisalalla MR00DU40-3014 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Tue 26.11.2024 time 17:30 - 19:00 (1 h 30 min) |
Asiakasymmärrys matkailu- ja ravitsemisalalla MR00DU40-3014 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Objective
You can identify the basics and changes in customer behavior.
You can also identify the impact of trends in the field and recognise the meaning of customer understanding in hospitality business.
Content
What factors influence customer behavior and changes in it?
What is the impact of trends in hospitality business?
What are customer processes and customer experiences and their meaning in customership?
How can knowledge of customership be made use of in business and in adding value?
Course material
Opiskelumateriaali
Suomeksi
Kirjat:
Erikson, T. & Heikkilä, R. 2018. Idiootit ympärilläni: Kuinka ymmärtää muita ja itseään. [Jyväskylä]: Atena. (myös e-kirjana)
Ahvenainen, P., Gylling J. & Leino S. 2017. Viiden tähden asiakaskokemus: Tee asiakkaistasi faneja. Helsinki: Kauppakamari. (myös e-kirjana)
Löytänä J. & Kortesuo K. 2011. Asiakaskokemus. Palvelubisneksestä kokemusbisnekseen. Talentum. (myös e-kirjana)
Hiltunen Elina. 2017. Mitä tulevaisuuden asiakas haluaa. Trendit ja ilmiöt. Docendo. (e-kirja)
Muut opiskelumateriaalit ovat käytettävissä Learnissa
Study forms and methods
Työviikkopohjainen väylä sisältää aloitusinfon, teemanmukaisia verkkotapaamisia sekä itsenäisiä oppimistehtäviä.
RDI and work-related cooperation
Omaan työpaikkaan tai MaRa-alaan kytkeytyvä asiakasprofiilitehtävä.
Student workload
135h opiskelijan työtä
Evaluation scale
1-5