Customer knowhow in hospitality business (5 cr)
Code: MR00DU40-3015
General information
- Enrollment
- 08.04.2024 - 21.04.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 26.08.2024 - 20.12.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
- Campus
- Mikkeli Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Tourism and Service Business
- Teacher in charge
- Sini Laukkanen
- Groups
-
MRMI24SPTourism and Service Business, full-time studies
- Course
- MR00DU40
Objective
You can identify the basics and changes in customer behavior.
You can also identify the impact of trends in the field and recognise the meaning of customer understanding in hospitality business.
Content
What factors influence customer behavior and changes in it?
What is the impact of trends in hospitality business?
What are customer processes and customer experiences and their meaning in customership?
How can knowledge of customership be made use of in business and in adding value?
Evaluation
Students can
look for information in the key information sources of the field.
work together with customers, users and target groups.
use the key models, methods, software and techniques of the professional field.
Course material
Kirjat:
Erikson, T. & Heikkilä, R. 2018. Idiootit ympärilläni: Kuinka ymmärtää muita ja itseään. [Jyväskylä]: Atena. (myös e-kirjana)
Ahvenainen, P., Gylling J. & Leino S. 2017. Viiden tähden asiakaskokemus: Tee asiakkaistasi faneja. Helsinki: Kauppakamari. (myös e-kirjana)
Löytänä J. & Kortesuo K. 2011. Asiakaskokemus. Palvelubisneksestä kokemusbisnekseen. Talentum. (myös e-kirjana)
Hiltunen Elina. 2017. Mitä tulevaisuuden asiakas haluaa. Trendit ja ilmiöt. Docendo. (e-kirja)
Muut opiskelumateriaalit ovat käytettävissä Learnissa
Study forms and methods
Työviikkopohjainen väylä:
Ilmoittautuessasi tälle opintojakson toteutukselle osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyy työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti oppimistehtävien mukaan.
Minimi 80% läsnäolo tunneilla.
RDI and work-related cooperation
Työelämälle tuotettava asiakasprofiilitehtävä
Student workload
135h
Evaluation scale
1-5