Skip to main content

Customer knowhow in hospitality business (5 cr)

Code: MR00DU40-3015

General information


Enrollment
08.04.2024 - 21.04.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
26.08.2024 - 20.12.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
RDI portion
2 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Tourism and Service Business
Teacher in charge
Sini Laukkanen
Groups
MRMI24SP
Tourism and Service Business, full-time studies
Course
MR00DU40
No reservations found for realization MR00DU40-3015!

Objective

You can identify the basics and changes in customer behavior.
You can also identify the impact of trends in the field and recognise the meaning of customer understanding in hospitality business.

Content

What factors influence customer behavior and changes in it?
What is the impact of trends in hospitality business?
What are customer processes and customer experiences and their meaning in customership?
How can knowledge of customership be made use of in business and in adding value?

Evaluation

Students can
look for information in the key information sources of the field.
work together with customers, users and target groups.
use the key models, methods, software and techniques of the professional field.

Course material

Kirjat:

Erikson, T. & Heikkilä, R. 2018. Idiootit ympärilläni: Kuinka ymmärtää muita ja itseään. [Jyväskylä]: Atena. (myös e-kirjana)

Ahvenainen, P., Gylling J. & Leino S. 2017. Viiden tähden asiakaskokemus: Tee asiakkaistasi faneja. Helsinki: Kauppakamari. (myös e-kirjana)

Löytänä J. & Kortesuo K. 2011. Asiakaskokemus. Palvelubisneksestä kokemusbisnekseen. Talentum. (myös e-kirjana)

Hiltunen Elina. 2017. Mitä tulevaisuuden asiakas haluaa. Trendit ja ilmiöt. Docendo. (e-kirja)

Muut opiskelumateriaalit ovat käytettävissä Learnissa

Study forms and methods

Työviikkopohjainen väylä:
Ilmoittautuessasi tälle opintojakson toteutukselle osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyy työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti oppimistehtävien mukaan.
Minimi 80% läsnäolo tunneilla.

RDI and work-related cooperation

Työelämälle tuotettava asiakasprofiilitehtävä

Student workload

135h

Evaluation scale

1-5

Go back to top of page