Marketing in digital channels (5 cr)
Code: DM00EA36-3004
General information
Enrollment
08.01.2024 - 28.01.2024
Timing
11.03.2024 - 19.05.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Teachers
- Heli Kesämaa
- LYX6 Opettaja
- Marja-Leena Koskinen
Teacher in charge
Marja-Leena Koskinen
Groups
-
DMMI24KYManagement of Digital Marketing, master studies
Objective
You are able to describe and evaluate how marketing in digital channels can support customers’ buying and decision process.
You are able to evaluate and develop the importance, functionality and user-orientation of solutions related to digital channels.
You are able to evaluate the importance of content and channel choices as a key part of marketing on digital channels.
You can measure and analyze the results of marketing in digital channels.
Content
How is the customer purchasing and decision-making process supported in digital channels?
What are user-driven websites like, and how is visitor traffic generated and measured?
How can search engine marketing support marketing on digital channels?
What is a functional online store like?
Opiskelumateriaali
Opiskeltavat aineistot ovat videoluentoja, tutkimusartikkeleita/ kirjallisuutta ja muuta materiaalia.
Lisäksi muita asiantuntijaluentoja.
Kertaustenttejä, soveltavia analyysi- ja kehittämistehtäviä omaan organisaatioon, keskustelutehtäviä.
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojakson voi suorittaa täysin etänä.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään oman yrityksen digiliiketoiminnan ja digimarkkinoinnin kehittämistyötä (analyysi- ja oppimistehtävät). Mukana on myös vierailevia asiantuntijoita.
Tentit ja muut määräajat
Opintojakso on verkkokurssi, jossa tehtävät ja tentit suoritetaan annetun aikataulun mukaisesti.
Aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alussa.
Opiskelu alkaa 11.3.2024 ja päättyy 19.5.2024.
Opiskelijan työmäärä
5 op työmäärä = noin 135 h
Further information
yliopettaja Heli Kesämaa heli.kesamaa@xamk.fi ja lehtori Marja-Leena Koskinen marja-leena.koskinen@xamk.fi
Lisäksi ulkopuolisia asiantuntijoita.
Opintojakso on osa Digimarkkinoinnin johtaminen yamk-koulutusta ja edellyttää liiketalouden amk-tutkintoa ja työkokemusta digimarkkinoinnin tehtävissä.
Evaluation scale
1-5
Qualifications
alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen