Customer acquisition and selling (5 cr)
Code: DM00EA37-3003
General information
- Enrollment
-
08.04.2024 - 21.04.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
26.08.2024 - 20.10.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Department of Business
- Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Management of Digital Marketing
- Teachers
- Heli Kesämaa
- LYX6 Opettaja
- Marja-Leena Koskinen
- Teacher in charge
- Heli Kesämaa
- Groups
-
DMMI24KYManagement of Digital Marketing, master studies
- Course
- DM00EA37
Realization has 3 reservations. Total duration of reservations is 7 h 45 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Tue 27.08.2024 time 15:00 - 15:45 (0 h 45 min) |
Aloitusinfo: Asiakashankinta ja myynti DM00EA37-3003 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Fri 27.09.2024 time 08:30 - 12:00 (3 h 30 min) |
Asiakashankinta ja myynti DM00EA37-3003: Antti Leino |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Fri 04.10.2024 time 08:30 - 12:00 (3 h 30 min) |
Asiakashankinta ja myynti DM00EA37-3003: Antti Leino |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Objective
You can identify and describe the key factors that affect the customer behavior of different customer groups in your organization.
You are able to outline the company's sales process and identify and analyze customer behavior in different channels at different stages of the process.
You can analyze and utilize the opportunities offered by multi-channel in customer acquisition and sales.
You can acquire and analyze information from different channels that increases customer understanding.
Content
How can multi-channel support the customer's buying process and the company's sales?
What is the company's customer acquisition and sales process in different channels?
What technologies and tools can be used in customer acquisition and sales?
How to acquire customers through digital advertising?
Course material
Opintojaksolla aihetta (asiakashankinta ja myynti) tarkastellaan digimarkkinoinnin näkökulmasta.
Opiskeltavat aineistot ovat videoluentoja, tutkimusartikkeleita ja muuta materiaalia.
Hakusana-, some- ja natiivimainonnan asiantuntijaluentoja.
Kertaustenttejä, soveltavia analyysi- ja kehittämistehtäviä omaan organisaatioon, keskustelutehtäviä.
Study forms and methods
Opintojakson voi suorittaa täysin etänä.
RDI and work-related cooperation
Opintojaksolla tehdään oman yrityksen digimarkkinoinnin kehittämistyötä (analyysi- ja oppimistehtävät). Mukana on myös vierailevia asiantuntijoita.
Timing of exams and assignments
Opintojakso suoritetaan annetun aikataulun mukaisesti. Aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alussa.
Opiskelu alkaa 26.8.2024 ja päättyy 20.10.2024.
Asiakashankinta ja myynti - opintojakson aloitus on Teamsissa 27.8.24 klo 15 - 15.45.
Student workload
5 op työmäärä = noin 135 h
Further information
Opettajat:
yliopettaja Heli Kesämaa heli.kesamaa@xamk.fi ja lehtori Marja-Leena Koskinen marja-leena.koskinen@xamk.fi
Lisäksi ulkopuolisia asiantuntijoita.
Opintojakso on osa Digimarkkinoinnin johtaminen yamk-koulutusta ja edellyttää liiketalouden amk-tutkintoa ja työkokemusta digimarkkinoinnin tehtävissä.
Evaluation scale
1-5
Qualifications
alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen