Skip to main content

Customer acquisition and selling (5 cr)

Code: DM00EA37-3003

General information


Enrollment
08.04.2024 - 21.04.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
26.08.2024 - 20.10.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Ecampus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Master's Degree Programme in Management of Digital Marketing
Teachers
Heli Kesämaa
LYX6 Opettaja
Marja-Leena Koskinen
Teacher in charge
Heli Kesämaa
Groups
DMMI24KY
Management of Digital Marketing, master studies
Course
DM00EA37

Realization has 3 reservations. Total duration of reservations is 7 h 45 min.

Time Topic Location
Tue 27.08.2024 time 15:00 - 15:45
(0 h 45 min)
Aloitusinfo: Asiakashankinta ja myynti DM00EA37-3003
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Fri 27.09.2024 time 08:30 - 12:00
(3 h 30 min)
Asiakashankinta ja myynti DM00EA37-3003: Antti Leino
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Fri 04.10.2024 time 08:30 - 12:00
(3 h 30 min)
Asiakashankinta ja myynti DM00EA37-3003: Antti Leino
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Changes to reservations may be possible.

Objective

You can identify and describe the key factors that affect the customer behavior of different customer groups in your organization.
You are able to outline the company's sales process and identify and analyze customer behavior in different channels at different stages of the process.
You can analyze and utilize the opportunities offered by multi-channel in customer acquisition and sales.
You can acquire and analyze information from different channels that increases customer understanding.

Content

How can multi-channel support the customer's buying process and the company's sales?
What is the company's customer acquisition and sales process in different channels?
What technologies and tools can be used in customer acquisition and sales?
How to acquire customers through digital advertising?

Course material

Opintojaksolla aihetta (asiakashankinta ja myynti) tarkastellaan digimarkkinoinnin näkökulmasta.
Opiskeltavat aineistot ovat videoluentoja, tutkimusartikkeleita ja muuta materiaalia.
Hakusana-, some- ja natiivimainonnan asiantuntijaluentoja.
Kertaustenttejä, soveltavia analyysi- ja kehittämistehtäviä omaan organisaatioon, keskustelutehtäviä.

Study forms and methods

Opintojakson voi suorittaa täysin etänä.

RDI and work-related cooperation

Opintojaksolla tehdään oman yrityksen digimarkkinoinnin kehittämistyötä (analyysi- ja oppimistehtävät). Mukana on myös vierailevia asiantuntijoita.

Timing of exams and assignments

Opintojakso suoritetaan annetun aikataulun mukaisesti. Aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alussa.
Opiskelu alkaa 26.8.2024 ja päättyy 20.10.2024.

Asiakashankinta ja myynti - opintojakson aloitus on Teamsissa 27.8.24 klo 15 - 15.45.

Student workload

5 op työmäärä = noin 135 h

Further information

Opettajat:
yliopettaja Heli Kesämaa heli.kesamaa@xamk.fi ja lehtori Marja-Leena Koskinen marja-leena.koskinen@xamk.fi
Lisäksi ulkopuolisia asiantuntijoita.

Opintojakso on osa Digimarkkinoinnin johtaminen yamk-koulutusta ja edellyttää liiketalouden amk-tutkintoa ja työkokemusta digimarkkinoinnin tehtävissä.

Evaluation scale

1-5

Qualifications

alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen

Go back to top of page