Skip to main content

From idea to business (10 cr)

Code: LT00EB05-3010

General information


Enrollment

08.04.2024 - 21.04.2024

Timing

02.09.2024 - 15.12.2024

Number of ECTS credits allocated

10 op

Virtual portion

10 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Business

Campus

Ecampus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 60

Degree programmes

  • Degree Programme in Business Management

Teachers

  • Marjaana Roponen
  • Anna-Liisa Immonen
  • Kristiina Kinnunen

Teacher in charge

Anna-Liisa Immonen

Groups

  • LTMI23SVA
    Business Management, online studies
  • 04.09.2024 15:00 - 15:45, Ideasta liiketoiminnaksi LT00EB05-3010, Ideasta liiketoiminnaksi LT00EB05-3011
  • 18.09.2024 15:00 - 15:30, Ideasta liiketoiminnaksi LT00EB05-3010, Ideasta liiketoiminnaksi LT00EB05-3011
  • 09.10.2024 15:00 - 15:30, Ideasta liiketoiminnaksi LT00EB05-3010, Ideasta liiketoiminnaksi LT00EB05-3011
  • 20.11.2024 15:00 - 15:30, Ideasta liiketoiminnaksi LT00EB05-3010, Ideasta liiketoiminnaksi LT00EB05-3011

Objective

You are able to understand the importance of entrepreneurship and venture to perceive entrepreneurship as a career opportunity.
You can observe, develop and evaluate new business opportunities in an innovative manner and consider the opportunities of digital operating environments in business.
You can apply your knowledge in an authentic business operating environment.
You can recognize and evaluate the development of your knowledge and skills as an entrepreneur.
You can start a business operation and test the functionality of a business idea in practice on the market.
You are able to work in a customer interface and in cooperation with stakeholders.
You can plan, develop and evaluate company operations.

Content

What issues are associated with early stage business ideation, establishment process and operation planning?
What are the support networks of a start-up company?
How are company finances planned and managed?
How can you assess and develop your own knowledge?
How is a business managed in practice?
How are products/services marketed and sold?

Opiskelumateriaali

Bergström, S. & Leppänen, A. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. 16. uud. p. Helsinki: Edita.
Hesso, J. 2015. Hyvä liiketoimintasuunnitelma. 2., uud. painos. Helsinki: Kauppakamari.
Sekki, A. & Niemi, M. 2016. Menesty yrittäjänä: 68 käytännön ohjetta. Helsinki: Talentum Pro.
Kallio, A & Vuola, L. 2018: Joukkorahoitus, Alma Talent
Villanen, J. 2016. Tuotteista tähtituotteita: Tarinoita, tehtävää, teoriaa. 1. painos. Helsinki: Kauppakamari.

Yksilölliset oppimisväylät

Verkko-opintojakso, johon kuuluu itsenäisesti verkossa tapahtuvaa työskentelyä että ryhmätyö.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Tämä väylä on mahdollinen, jos esim. työskentelet ammattialaan liittyvässä yrityksessä tai organisaatiossa tai ammattialaan liittyvissä työtehtävissä. Tällöin voit suorittaa opintojakson työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Oppimistehtävien sisällöstä sinun tulee aina sopia opintojakson opettajan kanssa

TKI ja työelämäyhteistyö

Asiantuntijavierailut ja työelämäprojekti

Opiskelijan työmäärä

270 h, joka muodostuu sekä itsenäisestä verkko-opiskelusta että ryhmätyöskentelystä.

Toteutuksen osien kuvaus

Minä yrittäjänä
Toimintaympäristön analyysi
Tuotteistaminen ja kaupallistaminen
Yrityksen rahoitus
Liiketoimintasuunnitelma

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Palautettavia tehtäviä ja tentti

Qualifications

Basic studies included in the core competence studies are required.