Personal selling (5 cr)
Code: LT00EB08-3004
General information
Enrollment
06.11.2023 - 17.11.2023
Timing
15.01.2024 - 15.05.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
Teachers
- Mia Silvenius
Teacher in charge
Mia Silvenius
Groups
-
LTMI22SVBBusiness Management, online studies
-
LTMI22SMBusiness Management, part-time studies
-
LTMI22SVABusiness Management, online studies
Objective
You know how to acquire intelligence of customers, products and competitors to support personal selling.
You can describe a company’s sales process and act appropriately.
You can carry out a personal selling negotiation appropriately.
Content
What is the role and importance of sales and personal selling as part of a company’s marketing?
What is a strategy-based sales process?
What are personal selling skills and how are they developed?
How do communication styles affect personal selling?
What are the stages in sales negotiation and how is a sales negotiation managed?
How to implement multi-channel selling?
Opiskelumateriaali
Learnin alustalla oleva materiaali ja alustalla ilmoitettu kirjallisuus.
Yksilölliset oppimisväylät
B2B myyntityötä tehnyt opiskelija voi hakea mahdollisuutta näyttää osaamisensa henkilökohtaisessa myyntityössä. Näyttöön perustuva osaamisen tunnistaminen edellyttää yhteistä suunnittelua opintojakson opettajan kanssa. Aiemmin hankittu osaaminen työtehtävissä edellyttää pidempää kokemusta B2B myynnistä.
TKI ja työelämäyhteistyö
Oppimistehtävät ovat työelämälähtöisiä.
Tentit ja muut määräajat
Suoritustapana oppimis- kertaus- ja kehittämistehtävät.
Tarkistathan Learnissa heti opintojakson alkaessa opintojakson sisältämät tehtävät ja niiden palautuspäivät.
Opiskelijan työmäärä
5 op opinnot edellyttävät noin 135 h työmäärää.
Further information
Opintojakso suoritetaan virtuaalisessa Learn-oppimisympäristössä.
Opintojakson osallistujilla on mahdollisuus osallistua Best Seller 2024 myyntikilpailuun. Keskustelemme aiheesta opintojakson alkaessa. Alkuerät pidetään maaliskuussa, ja semifinaali huhtikuussa
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintojakso suoritetaan kokonaan verkossa (Xamk Learn) ja annettavan aikataulun mukaan. Opintojakson alustalla on tallennetut videoluennot, tehtävät ja pääosa tarvittavista aineistoista. Tehtävät ovat monivalintatenttejä, keskustelutehtäviä ja analyysitehtäviä.
Opettaja: Mia Silvenius, mia.silvenius@xamk.fi
Qualifications
Customer-oriented marketing 5 ECTS credits
Customer insight and customer experiences 5 ECTS credits