Skip to main content

Personal selling (5 cr)

Code: LT00EB08-3004

General information


Enrollment

06.11.2023 - 17.11.2023

Timing

15.01.2024 - 15.05.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Business

Campus

Ecampus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 60

Degree programmes

  • Degree Programme in Business Management

Teachers

  • Mia Silvenius

Teacher in charge

Mia Silvenius

Groups

  • LTMI22SVB
    Business Management, online studies
  • LTMI22SM
    Business Management, part-time studies
  • LTMI22SVA
    Business Management, online studies

Objective

You know how to acquire intelligence of customers, products and competitors to support personal selling.
You can describe a company’s sales process and act appropriately.
You can carry out a personal selling negotiation appropriately.

Content

What is the role and importance of sales and personal selling as part of a company’s marketing?
What is a strategy-based sales process?
What are personal selling skills and how are they developed?
How do communication styles affect personal selling?
What are the stages in sales negotiation and how is a sales negotiation managed?
How to implement multi-channel selling?

Opiskelumateriaali

Learnin alustalla oleva materiaali ja alustalla ilmoitettu kirjallisuus.

Yksilölliset oppimisväylät

B2B myyntityötä tehnyt opiskelija voi hakea mahdollisuutta näyttää osaamisensa henkilökohtaisessa myyntityössä. Näyttöön perustuva osaamisen tunnistaminen edellyttää yhteistä suunnittelua opintojakson opettajan kanssa. Aiemmin hankittu osaaminen työtehtävissä edellyttää pidempää kokemusta B2B myynnistä.

TKI ja työelämäyhteistyö

Oppimistehtävät ovat työelämälähtöisiä.

Tentit ja muut määräajat

Suoritustapana oppimis- kertaus- ja kehittämistehtävät.
Tarkistathan Learnissa heti opintojakson alkaessa opintojakson sisältämät tehtävät ja niiden palautuspäivät.

Opiskelijan työmäärä

5 op opinnot edellyttävät noin 135 h työmäärää.

Further information

Opintojakso suoritetaan virtuaalisessa Learn-oppimisympäristössä.
Opintojakson osallistujilla on mahdollisuus osallistua Best Seller 2024 myyntikilpailuun. Keskustelemme aiheesta opintojakson alkaessa. Alkuerät pidetään maaliskuussa, ja semifinaali huhtikuussa

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakso suoritetaan kokonaan verkossa (Xamk Learn) ja annettavan aikataulun mukaan. Opintojakson alustalla on tallennetut videoluennot, tehtävät ja pääosa tarvittavista aineistoista. Tehtävät ovat monivalintatenttejä, keskustelutehtäviä ja analyysitehtäviä.

Opettaja: Mia Silvenius, mia.silvenius@xamk.fi

Qualifications

Customer-oriented marketing 5 ECTS credits
Customer insight and customer experiences 5 ECTS credits