Customer-oriented marketing (5 cr)
Code: LT00AA93-3085
General information
- Enrollment
-
14.08.2024 - 08.09.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
03.09.2024 - 17.12.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Department of Business
- Campus
- Kouvola Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
- Teachers
- Katariina Palmu
- Teacher in charge
- Mari Maunula
- Groups
-
LTKV24SPBusiness management, full-time studies
- Course
- LT00AA93
Realization has 10 reservations. Total duration of reservations is 35 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Tue 03.09.2024 time 08:30 - 12:00 (3 h 30 min) |
Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3085 |
KASARMI AU (ent. AMICA)
Kasarmiravintolan auditorio, Kvl (200)
|
Tue 10.09.2024 time 08:30 - 12:00 (3 h 30 min) |
Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3085 |
337C
Teorialuokka (60+1), päärakennus
|
Mon 16.09.2024 time 13:00 - 16:30 (3 h 30 min) |
Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3085 |
357
Teorialuokka (80+1), Kaarisali päärakennus
|
Mon 23.09.2024 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3085 |
357
Teorialuokka (80+1), Kaarisali päärakennus
|
Tue 01.10.2024 time 09:00 - 11:30 (2 h 30 min) |
Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3085 |
KASARMI AU (ent. AMICA)
Kasarmiravintolan auditorio, Kvl (200)
|
Mon 07.10.2024 time 13:00 - 16:30 (3 h 30 min) |
Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3085 |
337C
Teorialuokka (60+1), päärakennus
|
Tue 29.10.2024 time 12:45 - 16:15 (3 h 30 min) |
Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3085 |
KASARMI AU (ent. AMICA)
Kasarmiravintolan auditorio, Kvl (200)
|
Mon 11.11.2024 time 14:00 - 17:00 (3 h 0 min) |
Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3085 |
K219
Hoitoluokka+teoria (54), kirjastorakennus
|
Mon 18.11.2024 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3085 |
337C
Teorialuokka (60+1), päärakennus
|
Mon 25.11.2024 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3085 |
251
Teorialuokka (40+1), päärakennus
|
Objective
You are able to describe the aspects of customer-oriented marketing concepts, including its objectives and functions. You are able to analyse customer buying behavior and define principles for the segmentation and selection of target groups. You are able to assess the effects of digital operational environment on customer-oriented marketing. You are able to design a marketing mix, taking into consideration product lifecycle, marketing objectives and corporate responsibility.
Content
What are the objectives and role of customer-oriented marketing and relationship marketing in the organizations’ operations? How does the digital economy and operational environment affect the planning of marketing? How is customer buying behavior and segmentation taken into consideration when defining objectives and target groups? What does a marketing mix consist of, and how can it be used to reach organizational goals?
Course material
Bergström, S. ja Leppänen, A. 2016. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki: Edita Publishing Oy (Learn-alusta ohjaa kirjan käyttöön, ei kokonaan)
Learn-alustan materiaalit ja muu opettajan osoittama materiaali.
Study forms and methods
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Perehdyt itsenäisesti opintojaksoon liittyvään materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista.
Osaamisen tunnustaminen & tunnistaminen:
Jos sinulla on aiempia korkeakouluopintoja tai muualta hankittua osaamista, voit korvata tai hyväksilukea tämän opintojakson.
RDI and work-related cooperation
Opintojaksolla tehdään toimeksiantona työelämäyhteistyö.
Timing of exams and assignments
Oppimistehtävien palautusaikataulut julkaistaan Learn-alustalla opintojakson alkaessa. Kaikki oppimistehtävät tulee olla suoritettu hyväksytysti Learn-alustalta löytyvän aikataulun mukaisesti hyväksyttävän suorituksen saamiseksi opintojaksosta. Myöhässä palautetut tehtävät arvioidaan automaattisesti hylätyksi. Opintojaksolla noudatetaan Xamkin tutkintosääntöä. Hylätty opintojakso (= yksi tai useampi hylätty tehtävä) on mahdollista uusia kokonaisuutena yhden kerran. Uusimisjakson aikataulu ilmoitetaan Learn-alustalla.
Student workload
n. 135 tuntia opiskelijan työtä jakautuu luentoihin ja itseopiskeluun (materiaalin lukeminen ja ymmärryksen syventäminen, tehtävien teko yksin ja ryhmässä).
Course part description
Opintojakso sisältää erilaisia oppimistehtäviä. Huomioithan, että kaikki oppimistehtävät tulee olla suoritettu hyväksytysti Learn-alustalta löytyvän aikataulun mukaisesti hyväksyttävän suorituksen saamiseksi opintojaksosta. Myöhässä palautetut tehtävät arvioidaan automaattisesti hylätyksi. Opintojaksolla noudatetaan Xamkin tutkintosääntöä.
Further information
Opintojaksolle hyväksytyt opiskelijat siirtyvät automaattisesti Learn-alustalle opintojakson alkaessa.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintojakso arvioidaan asteikolla 0-5. Opintojakson arvioin perustuu Xamkin ammattikorkeakoulun opiskelijan arviointikehikkoon. Tehtäväkohtaiset arviointikriteerit ja pisteytyksen löydät Learn-alustalta.