Skip to main content

Customer-oriented marketing (5 cr)

Code: LT00AA93-3085

General information


Enrollment
14.08.2024 - 08.09.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
03.09.2024 - 17.12.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
RDI portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Department of Business
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 50
Degree programmes
Degree Programme in Business Management
Teachers
Katariina Palmu
Teacher in charge
Mari Maunula
Groups
LTKV24SP
Business management, full-time studies
Course
LT00AA93

Realization has 10 reservations. Total duration of reservations is 35 h 0 min.

Time Topic Location
Tue 03.09.2024 time 08:30 - 12:00
(3 h 30 min)
Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3085
KASARMI AU (ent. AMICA) Kasarmiravintolan auditorio, Kvl (200)
Tue 10.09.2024 time 08:30 - 12:00
(3 h 30 min)
Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3085
337C Teorialuokka (60+1), päärakennus
Mon 16.09.2024 time 13:00 - 16:30
(3 h 30 min)
Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3085
357 Teorialuokka (80+1), Kaarisali päärakennus
Mon 23.09.2024 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3085
357 Teorialuokka (80+1), Kaarisali päärakennus
Tue 01.10.2024 time 09:00 - 11:30
(2 h 30 min)
Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3085
KASARMI AU (ent. AMICA) Kasarmiravintolan auditorio, Kvl (200)
Mon 07.10.2024 time 13:00 - 16:30
(3 h 30 min)
Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3085
337C Teorialuokka (60+1), päärakennus
Tue 29.10.2024 time 12:45 - 16:15
(3 h 30 min)
Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3085
KASARMI AU (ent. AMICA) Kasarmiravintolan auditorio, Kvl (200)
Mon 11.11.2024 time 14:00 - 17:00
(3 h 0 min)
Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3085
K219 Hoitoluokka+teoria (54), kirjastorakennus
Mon 18.11.2024 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3085
337C Teorialuokka (60+1), päärakennus
Mon 25.11.2024 time 12:00 - 16:00
(4 h 0 min)
Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3085
251 Teorialuokka (40+1), päärakennus
Changes to reservations may be possible.

Objective

You are able to describe the aspects of customer-oriented marketing concepts, including its objectives and functions. You are able to analyse customer buying behavior and define principles for the segmentation and selection of target groups. You are able to assess the effects of digital operational environment on customer-oriented marketing. You are able to design a marketing mix, taking into consideration product lifecycle, marketing objectives and corporate responsibility.

Content

What are the objectives and role of customer-oriented marketing and relationship marketing in the organizations’ operations? How does the digital economy and operational environment affect the planning of marketing? How is customer buying behavior and segmentation taken into consideration when defining objectives and target groups? What does a marketing mix consist of, and how can it be used to reach organizational goals?

Course material

Bergström, S. ja Leppänen, A. 2016. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki: Edita Publishing Oy (Learn-alusta ohjaa kirjan käyttöön, ei kokonaan)

Learn-alustan materiaalit ja muu opettajan osoittama materiaali.

Study forms and methods

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Perehdyt itsenäisesti opintojaksoon liittyvään materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista.

Osaamisen tunnustaminen & tunnistaminen:
Jos sinulla on aiempia korkeakouluopintoja tai muualta hankittua osaamista, voit korvata tai hyväksilukea tämän opintojakson.

RDI and work-related cooperation

Opintojaksolla tehdään toimeksiantona työelämäyhteistyö.

Timing of exams and assignments

Oppimistehtävien palautusaikataulut julkaistaan Learn-alustalla opintojakson alkaessa. Kaikki oppimistehtävät tulee olla suoritettu hyväksytysti Learn-alustalta löytyvän aikataulun mukaisesti hyväksyttävän suorituksen saamiseksi opintojaksosta. Myöhässä palautetut tehtävät arvioidaan automaattisesti hylätyksi. Opintojaksolla noudatetaan Xamkin tutkintosääntöä. Hylätty opintojakso (= yksi tai useampi hylätty tehtävä) on mahdollista uusia kokonaisuutena yhden kerran. Uusimisjakson aikataulu ilmoitetaan Learn-alustalla.

Student workload

n. 135 tuntia opiskelijan työtä jakautuu luentoihin ja itseopiskeluun (materiaalin lukeminen ja ymmärryksen syventäminen, tehtävien teko yksin ja ryhmässä).

Course part description

Opintojakso sisältää erilaisia oppimistehtäviä. Huomioithan, että kaikki oppimistehtävät tulee olla suoritettu hyväksytysti Learn-alustalta löytyvän aikataulun mukaisesti hyväksyttävän suorituksen saamiseksi opintojaksosta. Myöhässä palautetut tehtävät arvioidaan automaattisesti hylätyksi. Opintojaksolla noudatetaan Xamkin tutkintosääntöä.

Further information

Opintojaksolle hyväksytyt opiskelijat siirtyvät automaattisesti Learn-alustalle opintojakson alkaessa.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakso arvioidaan asteikolla 0-5. Opintojakson arvioin perustuu Xamkin ammattikorkeakoulun opiskelijan arviointikehikkoon. Tehtäväkohtaiset arviointikriteerit ja pisteytyksen löydät Learn-alustalta.

Go back to top of page