Personal selling (5 cr)
Code: LT00CY39-3018
General information
- Enrollment
-
08.04.2024 - 21.04.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
02.09.2024 - 17.12.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 3 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Department of Business
- Campus
- Kouvola Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
- Teachers
- Kirsi Soulamo
- Teacher in charge
- Kirsi Soulamo
- Groups
-
LTKV23SP3Business, full-time studies
- Course
- LT00CY39
Realization has 12 reservations. Total duration of reservations is 41 h 30 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Mon 02.09.2024 time 12:00 - 15:30 (3 h 30 min) |
Henkilökohtainen myyntityö LT00CY39-3018 |
KOHOA_TAPAHTUMA
Kohoa synergiakeskus, tapahtumatila
|
Mon 09.09.2024 time 12:00 - 15:30 (3 h 30 min) |
Henkilökohtainen myyntityö LT00CY39-3018 |
KOHOA_TAPAHTUMA
Kohoa synergiakeskus, tapahtumatila
|
Mon 16.09.2024 time 12:00 - 15:30 (3 h 30 min) |
Henkilökohtainen myyntityö LT00CY39-3018 |
KOHOA_TAPAHTUMA
Kohoa synergiakeskus, tapahtumatila
|
Mon 23.09.2024 time 12:00 - 15:30 (3 h 30 min) |
Henkilökohtainen myyntityö LT00CY39-3018 |
KOHOA_TAPAHTUMA
Kohoa synergiakeskus, tapahtumatila
|
Mon 30.09.2024 time 12:00 - 15:30 (3 h 30 min) |
Henkilökohtainen myyntityö LT00CY39-3018 |
KOHOA_TAPAHTUMA
Kohoa synergiakeskus, tapahtumatila
|
Thu 10.10.2024 time 08:30 - 12:00 (3 h 30 min) |
Henkilökohtainen myyntityö LT00CY39-3018 |
KOHOA_TAPAHTUMA
Kohoa synergiakeskus, tapahtumatila
|
Tue 15.10.2024 time 12:00 - 15:30 (3 h 30 min) |
Henkilökohtainen myyntityö LT00CY39-3018 |
KOHOA_TAPAHTUMA
Kohoa synergiakeskus, tapahtumatila
|
Tue 12.11.2024 time 12:00 - 15:00 (3 h 0 min) |
Lukupiiri: Henkilökohtainen myyntityö LT00CY39-3018 |
KOHOA_TAPAHTUMA
Kohoa synergiakeskus, tapahtumatila
|
Mon 18.11.2024 time 12:15 - 15:45 (3 h 30 min) |
Henkilökohtainen myyntityö LT00CY39-3018 |
329A
Teoria-/monitoimitila (40+), 3. kerros
|
Thu 28.11.2024 time 09:00 - 12:30 (3 h 30 min) |
Henkilökohtainen myyntityö LT00CY39-3018 |
KOHOA_TAPAHTUMA
Kohoa synergiakeskus, tapahtumatila
|
Mon 02.12.2024 time 16:00 - 19:30 (3 h 30 min) |
Myyntityön näyttö: Henkilökohtainen myyntityö LT00CY39-3018 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Mon 09.12.2024 time 12:00 - 15:30 (3 h 30 min) |
Henkilökohtainen myyntityö LT00CY39-3018 |
KOHOA_TAPAHTUMA
Kohoa synergiakeskus, tapahtumatila
|
Objective
You know how to acquire information about customers, products and competitors to support personal selling.
You can describe a company’s sales process and can act appropriately.
You can carry out a personal selling negotiation appropriately.
Content
What is the role and importance of sales and personal selling as part of a company’s marketing?
How do selling to consumers, companies and other organisations differ from each other?
What is a strategy-based sales process?
What are personal selling skills and how are they developed?
How do communication styles affect personal selling?
What are the stages in sales negotiation and how is a sales negotiation managed?
Course material
1. Itse valittu henkilökohtaista myyntityötä käsittelevä kirja (lukupiiri)
2. Muut opiskelumateriaalit ovat käytettävissä Learnissa.
Study forms and methods
Xamk tarjoaa opiskelijoilleen mahdollisuuden suorittaa opintojaan joustavasti eri elämän tilanteita mukaillen. Opiskelijoille on tarjolla kolme oppimisväylää: 1) työviikkopohjainen oppimisväylä, 2) opintoja nopeuttava oppimisväylä sekä 3) työssäkäyntiin integroitu oppimisväylä.
1) Työviikkopohjainen väylä
Ilmoittautuessasi tälle opintojakson toteutukselle osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyy työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti ja pikkuryhmissä tehtävien oppimistehtävien mukaan.
2) Työhön integroitu väylä
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos voit työtehtävissäsi kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
• onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen.
• millaisia näyttöjä osaamisestasi sinun on mahdollista antaa.
• mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti lisäksi suorittaa opetukseen osallistuen.
3) Opintoja nopeuttava vaihtoehto
• voit esimerkiksi ilmoittautua aikaisemmin opintonsa aloittaneelle ryhmälle tarjottavalle vastaavalle toteutukselle.
RDI and work-related cooperation
Opintojaksolla vierailee myyntityön ammattilaisia sekä Best Seller Competition -kilpailussa mukana olleita Xamkin opiskelijoita ja alumneja.
Myyntityön näyttö toteutetaan työelämäyhteistyönä myyntityön ammattilaisten kanssa.
Timing of exams and assignments
1. Itsenäinen tehtävä: Huippumyyjän itsetuntemus 20 % (1 op)
2. Videotehtävä ryhmänä 20 % (1 op)
3. Lukupiiri 20 % (1 op)
4. Myyntityön näyttö (Best Seller Competition case) 40 % (2 op)
Student workload
Osallistuminen opetukseen 40 h
Itsenäiset tehtävät 20 h
Ryhmätehtävä 17 h
Lukupiiriin valmistautuminen ja lukupiiri 26 h
Valmistautuminen myyntityön näyttöön sekä näyttö myyntityön ammattilaisille 32 h
Further information
Lisätietoja antaa lehtori Kirsi Soulamo kirsi.soulamo@xamk.fi
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arviointi perustuu seuraaviin osa-alueisiin:
- osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tietolähteistä
- osaat hahmottaa yrityksen myyntiprosessin kokonaisuuden ja myyntiprosessin eri vaiheiden edellyttämät tehtävät
- osaat toimia myyntitilanteissa ja asiakaskohtaamisissa tarkoituksenmukaisilla tavoilla
Arviointi tapahtuu seuraavien tehtävien avulla:
- aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen
- itsenäinen tehtävä (huippumyyjän itsetuntemus)
- lukupiiriin osallistuminen, esitysmateriaali ja vertaisarviointi
- videotehtävä ryhmänä
- työelämäyhteistyö eli myyntityön ammattilaisille annettava myyntityön näyttö (Best Seller Competition case)
Qualifications
Customer-oriented marketing 5 ECTS credits or equivalent knowledge
Customer insight and customer service 5 ECTS credits or equivalent knowledge