Myynnin ja avainasiakkuuksien johtaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00CY46-3015
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
06.11.2023 - 17.11.2023
Ajoitus
08.01.2024 - 31.05.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola (vanhettu)
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Katariina Palmu
Vastuuopettaja
Katariina Palmu
Ryhmät
-
LTKV22SP3Liiketalous, päivätoteutus (myynti ja markkinointi)
- 10.01.2024 08:30 - 11:30, Myynnin ja avainasiakkuuksien johtaminen LT00CY46-3015
- 18.01.2024 10:00 - 14:00, Myynnin ja avainasiakkuuksien johtaminen LT00CY46-3015
- 25.01.2024 10:00 - 14:00, Myynnin ja avainasiakkuuksien johtaminen LT00CY46-3015
- 01.02.2024 10:00 - 14:00, Myynnin ja avainasiakkuuksien johtaminen LT00CY46-3015
- 08.02.2024 10:00 - 14:00, Myynnin ja avainasiakkuuksien johtaminen LT00CY46-3015
- 15.02.2024 10:00 - 14:00, Myynnin ja avainasiakkuuksien johtaminen LT00CY46-3015
- 22.02.2024 10:00 - 14:00, Myynnin ja avainasiakkuuksien johtaminen LT00CY46-3015
- 18.03.2024 13:30 - 16:30, Kokouspäivä: Myynnin ja avainasiakkuuksien johtaminen LT00CY46-3015
- 21.03.2024 10:00 - 14:00, Kokouspäivä: Myynnin ja avainasiakkuuksien johtaminen LT00CY46-3015
Tavoitteet
Osaat analysoida, arvioida ja kehittää asiakkuuksia ottaen huomioon asiakaskannattavuuden
Osaat työskennellä myyntiorganisaation jäsenenä ja edistää tiimin tavoitteellista toimintaa
Osaat suunnitella ja ohjata myyntitoimintoja ja seurata myynnin tuloksellisuutta
Sisältö
Miten toiminta- ja kilpailuympäristö vaikuttaa asiakkuuksien johtamiseen?
Mitä tarkoittaa avainasiakkuuksien johtaminen (Key Account Management, KAM) ja mitä hyötyä se tuottaa sekä yritykselle että asiakkaalle?
Miten avainasiakkuuksia käytännössä hoidetaan?
Miten B2B-myyntiprosessissa tuotetaan arvoa?
Miten yrityksen myyntitoimintaa johdetaan (suunnitellaan, ohjataan ja seurataan)?
Miten myynnin tuloksellisuutta mitataan ja seurataan?
Opiskelumateriaali
Selling and Sales Management. David Jobber, Geoff Lancaster.
Oivaltava myyntityö - Asiakkaana organisaatio. Sirpa Hänti, Liisa Kairisto-Mertanen, Heidi Kock. Kappaleet 3,4, ja 5.
Yrityksen asiakasmarkkinointi. Seija Bergström, Arja Leppänen. Kappale 6 (Asiakkuuksien hallinta).
Learn-alustan materiaali.
Tehtävät ohjaavat tarkemmin materiaalien käyttöön.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Nopeutettu: Aiemman opiskelijaryhmän vastaava kurssi
Normaali lähiopetus päiväkoulutuksessa
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla yritysvieraita ja opiskelijoiden oman mielenkiinnon ja aktiivisuuden mukaan myös muuta työelämäyhteistyötä.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojaksolla ei järjestetä tenttiä. Opintojakso suoritetaan tekemällä erilaisia oppimistehtäviä yksin ja ryhmässä. Tehtävien palautusten määräajat sovitaan opintojakson alkaessa.
Opiskelijan työmäärä
n. 135 tuntia opiskelijan työtä jakautuu luentoihin ja itseopiskeluun (materiaalin lukeminen ja ymmärryksen syventäminen, tehtävien teko yksin ja ryhmässä).
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan arvosanalla 0-5. Oppimistehtävien painotukset ja arviointikriteerit julkaistaan opintojakson Learn-alustalla opintojakson alkaessa.
Esitietovaatimukset
Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op tai vastaavat tiedot
Asiakasymmärrys ja asiakaspalvelu 5 op tai vastaavat tiedot