Sales management and key account management (5 cr)
Code: LT00CY46-3015
General information
Enrollment
06.11.2023 - 17.11.2023
Timing
08.01.2024 - 31.05.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola (vanhettu)
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
Teachers
- Katariina Palmu
Teacher in charge
Katariina Palmu
Groups
-
LTKV22SP3Business, full-time studies
- 10.01.2024 08:30 - 11:30, Myynnin ja avainasiakkuuksien johtaminen LT00CY46-3015
- 18.01.2024 10:00 - 14:00, Myynnin ja avainasiakkuuksien johtaminen LT00CY46-3015
- 25.01.2024 10:00 - 14:00, Myynnin ja avainasiakkuuksien johtaminen LT00CY46-3015
- 01.02.2024 10:00 - 14:00, Myynnin ja avainasiakkuuksien johtaminen LT00CY46-3015
- 08.02.2024 10:00 - 14:00, Myynnin ja avainasiakkuuksien johtaminen LT00CY46-3015
- 15.02.2024 10:00 - 14:00, Myynnin ja avainasiakkuuksien johtaminen LT00CY46-3015
- 22.02.2024 10:00 - 14:00, Myynnin ja avainasiakkuuksien johtaminen LT00CY46-3015
- 18.03.2024 13:30 - 16:30, Kokouspäivä: Myynnin ja avainasiakkuuksien johtaminen LT00CY46-3015
- 21.03.2024 10:00 - 14:00, Kokouspäivä: Myynnin ja avainasiakkuuksien johtaminen LT00CY46-3015
Objective
You can analyse, evaluate and develop customerships taking into account the profitability of customers
You can work as a member of sales organization and promote the goal-oriented operations of a team
You can plan and evaluate sales operations and monitor the profitability of selling
Content
How does the operational and competitive environment affect the management of customerships?
What is Key Account Management, KAM, and how does it benefit the company and the client?
How are key accounts managed in practice?
How is value co-created in the B2B sales process?
How are a company’s sales operations managed (planned, guided and monitored)?
How is sales profitability monitored and measured?
Opiskelumateriaali
Selling and Sales Management. David Jobber, Geoff Lancaster.
Oivaltava myyntityö - Asiakkaana organisaatio. Sirpa Hänti, Liisa Kairisto-Mertanen, Heidi Kock. Kappaleet 3,4, ja 5.
Yrityksen asiakasmarkkinointi. Seija Bergström, Arja Leppänen. Kappale 6 (Asiakkuuksien hallinta).
Learn-alustan materiaali.
Tehtävät ohjaavat tarkemmin materiaalien käyttöön.
Yksilölliset oppimisväylät
Nopeutettu: Aiemman opiskelijaryhmän vastaava kurssi
Normaali lähiopetus päiväkoulutuksessa
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla yritysvieraita ja opiskelijoiden oman mielenkiinnon ja aktiivisuuden mukaan myös muuta työelämäyhteistyötä.
Tentit ja muut määräajat
Opintojaksolla ei järjestetä tenttiä. Opintojakso suoritetaan tekemällä erilaisia oppimistehtäviä yksin ja ryhmässä. Tehtävien palautusten määräajat sovitaan opintojakson alkaessa.
Opiskelijan työmäärä
n. 135 tuntia opiskelijan työtä jakautuu luentoihin ja itseopiskeluun (materiaalin lukeminen ja ymmärryksen syventäminen, tehtävien teko yksin ja ryhmässä).
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintojakso arvioidaan arvosanalla 0-5. Oppimistehtävien painotukset ja arviointikriteerit julkaistaan opintojakson Learn-alustalla opintojakson alkaessa.
Qualifications
Customer-oriented marketing 5 ECTS credits or equivalent knowledge
Customer insight and customer service 5 ECTS credits or equivalent knowledge