Skip to main content

Sales management and key account management (5 cr)

Code: LT00CY46-3015

General information


Enrollment
06.11.2023 - 17.11.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
08.01.2024 - 31.05.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola (vanhennettu)
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Business Management
Teachers
Katariina Palmu
Teacher in charge
Katariina Palmu
Groups
LTKV22SP3
Business, full-time studies
Course
LT00CY46
No reservations found for realization LT00CY46-3015!

Objective

You can analyse, evaluate and develop customerships taking into account the profitability of customers
You can work as a member of sales organization and promote the goal-oriented operations of a team
You can plan and evaluate sales operations and monitor the profitability of selling

Content

How does the operational and competitive environment affect the management of customerships?
What is Key Account Management, KAM, and how does it benefit the company and the client?
How are key accounts managed in practice?
How is value co-created in the B2B sales process?
How are a company’s sales operations managed (planned, guided and monitored)?
How is sales profitability monitored and measured?

Course material

Selling and Sales Management. David Jobber, Geoff Lancaster.

Oivaltava myyntityö - Asiakkaana organisaatio. Sirpa Hänti, Liisa Kairisto-Mertanen, Heidi Kock. Kappaleet 3,4, ja 5.

Yrityksen asiakasmarkkinointi. Seija Bergström, Arja Leppänen. Kappale 6 (Asiakkuuksien hallinta).

Learn-alustan materiaali.

Tehtävät ohjaavat tarkemmin materiaalien käyttöön.

Study forms and methods

Nopeutettu: Aiemman opiskelijaryhmän vastaava kurssi
Normaali lähiopetus päiväkoulutuksessa

RDI and work-related cooperation

Opintojaksolla yritysvieraita ja opiskelijoiden oman mielenkiinnon ja aktiivisuuden mukaan myös muuta työelämäyhteistyötä.

Timing of exams and assignments

Opintojaksolla ei järjestetä tenttiä. Opintojakso suoritetaan tekemällä erilaisia oppimistehtäviä yksin ja ryhmässä. Tehtävien palautusten määräajat sovitaan opintojakson alkaessa.

Student workload

n. 135 tuntia opiskelijan työtä jakautuu luentoihin ja itseopiskeluun (materiaalin lukeminen ja ymmärryksen syventäminen, tehtävien teko yksin ja ryhmässä).

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakso arvioidaan arvosanalla 0-5. Oppimistehtävien painotukset ja arviointikriteerit julkaistaan opintojakson Learn-alustalla opintojakson alkaessa.

Qualifications

Customer-oriented marketing 5 ECTS credits or equivalent knowledge
Customer insight and customer service 5 ECTS credits or equivalent knowledge

Go back to top of page