Skip to main content

Customer in digital economy (5 cr)

Code: LT00DT63-3005

General information


Enrollment
08.01.2024 - 14.01.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.02.2024 - 31.05.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Ecampus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Business Management
Teachers
Mari Hämäläinen
Marko Lumijärvi
Väinö Toots
Teacher in charge
Mari Hämäläinen
Groups
LTKV23KM3
Business, part-time studies
VV2023-2024
Optional studies 2023-2024
Course
LT00DT63
No reservations found for realization LT00DT63-3005!

Objective

You can recognize needs of customers and you know circumstances where a customer acts in digital economy.
You understand ways and channels for digital marketing.
You recognize possibilities of customer relationship management (CRM) for boosting sales, marketing, customer interaction and customer service.
You understand business models of the digital era.

Content

What is customer oriented approach in digital economy?
What are platform economy and circular economy ?
What are business models and business opportunities of the digital era?
How are customer relationship management (CRM) systems used as tools of sales, marketing and customer service?
How are ways and channels of digital marketing used for acquiring, serving and holding on customers?

Course material

Opiskelumateriaali ilmoitetaan opintojakson alkaessa Learn-oppimisalustalla.

Study forms and methods

Opintojakso toteutetaan verkkototeutuksena, jonka tahtiin voit itse vaikuttaa. Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, mikäli opintojakson teemat ovat sinulle tuttuja työssäsi. Osaamisen näyttö on mahdollinen, mikäli opintojakson tavoitteiden ja sisällön mukaista osaamista on kertynyt aiemmassa työssäsi, harrastus- tai järjestötoiminnassa.

RDI and work-related cooperation

Opintojaksolla tehdään työelämään sovellettavia oppimistehtäviä.

Timing of exams and assignments

Opintojaksolla ei ole tenttiä, vaan suoritus perustuu määräajassa palautettuihin oppimistehtäviin.

Student workload

Opintojakson laajuus on 5 op, mikä tarkoittaa 135 tuntia opiskelijan työtä. Tuntimäärä voi vaihdella riippuen opiskelijan työ- ja opiskeluhistorista sekä opiskelutekniikoista.

Course part description

Asiakaslähtöisyys digitaloudessa
Alusta- ja kiertotalous
Digitaaliset liiketoimintamallit
Asiakkuuksien hallintajärjestelmät (CRM)
Digimarkkinointi

Further information

Tämä opintojakso toteutetaan kokonaan verkko-opintoina.

Evaluation scale

1-5

Qualifications

ICT tools (5 cr) or equivalent knowledge.
Customer-oriented marketing (5 cr) or equivalent knowledge.
Customer insight and customer experience (5 cr) or equivalent knowledge.

Go back to top of page