Customer in digital economy (5 cr)
Code: LT00DT63-3005
General information
- Enrollment
-
08.01.2024 - 14.01.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.02.2024 - 31.05.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Department of Business
- Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
- Teachers
- Mari Hämäläinen
- Marko Lumijärvi
- Väinö Toots
- Teacher in charge
- Mari Hämäläinen
- Groups
-
LTKV23KM3Business, part-time studies
-
VV2023-2024Optional studies 2023-2024
- Course
- LT00DT63
Objective
You can recognize needs of customers and you know circumstances where a customer acts in digital economy.
You understand ways and channels for digital marketing.
You recognize possibilities of customer relationship management (CRM) for boosting sales, marketing, customer interaction and customer service.
You understand business models of the digital era.
Content
What is customer oriented approach in digital economy?
What are platform economy and circular economy ?
What are business models and business opportunities of the digital era?
How are customer relationship management (CRM) systems used as tools of sales, marketing and customer service?
How are ways and channels of digital marketing used for acquiring, serving and holding on customers?
Course material
Opiskelumateriaali ilmoitetaan opintojakson alkaessa Learn-oppimisalustalla.
Study forms and methods
Opintojakso toteutetaan verkkototeutuksena, jonka tahtiin voit itse vaikuttaa. Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, mikäli opintojakson teemat ovat sinulle tuttuja työssäsi. Osaamisen näyttö on mahdollinen, mikäli opintojakson tavoitteiden ja sisällön mukaista osaamista on kertynyt aiemmassa työssäsi, harrastus- tai järjestötoiminnassa.
RDI and work-related cooperation
Opintojaksolla tehdään työelämään sovellettavia oppimistehtäviä.
Timing of exams and assignments
Opintojaksolla ei ole tenttiä, vaan suoritus perustuu määräajassa palautettuihin oppimistehtäviin.
Student workload
Opintojakson laajuus on 5 op, mikä tarkoittaa 135 tuntia opiskelijan työtä. Tuntimäärä voi vaihdella riippuen opiskelijan työ- ja opiskeluhistorista sekä opiskelutekniikoista.
Course part description
Asiakaslähtöisyys digitaloudessa
Alusta- ja kiertotalous
Digitaaliset liiketoimintamallit
Asiakkuuksien hallintajärjestelmät (CRM)
Digimarkkinointi
Further information
Tämä opintojakso toteutetaan kokonaan verkko-opintoina.
Evaluation scale
1-5
Qualifications
ICT tools (5 cr) or equivalent knowledge.
Customer-oriented marketing (5 cr) or equivalent knowledge.
Customer insight and customer experience (5 cr) or equivalent knowledge.