Skip to main content

Payroll administration and reportage (5 cr)

Code: LT00DK24-3005

General information


Enrollment
06.11.2023 - 17.11.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
08.01.2024 - 31.05.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
3 cr
Virtual portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Department of Business
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 50
Degree programmes
Degree Programme in Business Management
Teachers
Heli Viinamäki
Teacher in charge
Heli Viinamäki
Groups
LTKV23KM4
Business, part-time studies
Course
LT00DK24
No reservations found for realization LT00DK24-3005!

Objective

You can carry out the activities of payroll computation.
You know how to use an example of payroll software.
You can describe the reportage of employer for the different interest groups.

Content

What is the role of payroll computation in the company?
How to work with a payroll software?
What kind of infomation should report to different interest groups?
How to collect reporting information and how to forward it to stakeholders?

Course material

Kirja:

Soveltuvin osin
Kouhia-Kuusisto, Mikkonen, Syvänperä, Turunen: Palkkavuosi Edita v. 2017 (tai vanhempi painos), kirjaa on saatavana myös e-painoksena Xamkin kirjastosta.

Muu materiaali Learn -alustalla

RDI and work-related cooperation

Ei työelämäyhteistyötä

Timing of exams and assignments

Ilmoitetaan Learn -alustalla

Student workload

5 op vastaa 135 tunnin työmäärää.

Course part description

Opintojaksolla käydään lävitse keskeistä palkanlaskentaa koskevaa lainsäädäntöä sekä tehdään harjoituksia. Työvälineenä käytetään verkossa olevaa Fivaldin taloushallinto-ohjelmistoa.
Kurssin päätteeksi pidetään tentti.

Further information

Opettaja: Heli Viinamäki, heli.viinamaki@xamk.fi

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Kurssin arvosana muodostuu tentin ja harjoitustöiden perusteella

Qualifications

Will be required the acceptable grade for the Financial accounting studies.

Go back to top of page