Myynnin ja avainasiakkuuksien johtaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00CY46-3016
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
08.04.2024 - 21.04.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
02.09.2024 - 17.12.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Virtuaaliosuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Liiketalouden koulutusyksikkö
- Toimipiste
- Kouvolan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 50
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Opettajat
- Katariina Palmu
- Vastuuopettaja
- Katariina Palmu
- Ryhmät
-
LTKV23KM5Liiketalous, monimuoto (myynti ja markkinointi)
- Opintojakso
- LT00CY46
Toteutuksella on 6 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 15 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ma 02.09.2024 klo 14:15 - 17:00 (2 t 45 min) |
Myynnin ja avainasiakkuuksien johtaminen LT00CY46-3016 |
250
Byod-/teorialuokka (27+1), päärakennus
|
Ma 09.09.2024 klo 11:30 - 12:30 (1 t 0 min) |
Myynnin ja avainasiakkuuksien johtaminen LT00CY46-3016 |
250
Byod-/teorialuokka (27+1), päärakennus
|
Ma 09.09.2024 klo 13:15 - 14:15 (1 t 0 min) |
Myynnin ja avainasiakkuuksien johtaminen LT00CY46-3016 |
250
Byod-/teorialuokka (27+1), päärakennus
|
Ma 30.09.2024 klo 13:15 - 17:00 (3 t 45 min) |
Myynnin ja avainasiakkuuksien johtaminen LT00CY46-3016 |
250
Byod-/teorialuokka (27+1), päärakennus
|
Ma 28.10.2024 klo 13:00 - 17:00 (4 t 0 min) |
Myynnin ja avainasiakkuuksien johtaminen LT00CY46-3016 |
250
Byod-/teorialuokka (27+1), päärakennus
|
Ma 09.12.2024 klo 12:15 - 14:45 (2 t 30 min) |
Myynnin ja avainasiakkuuksien johtaminen LT00CY46-3016 |
250
Byod-/teorialuokka (27+1), päärakennus
|
Tavoitteet
Osaat analysoida, arvioida ja kehittää asiakkuuksia ottaen huomioon asiakaskannattavuuden
Osaat työskennellä myyntiorganisaation jäsenenä ja edistää tiimin tavoitteellista toimintaa
Osaat suunnitella ja ohjata myyntitoimintoja ja seurata myynnin tuloksellisuutta
Sisältö
Miten toiminta- ja kilpailuympäristö vaikuttaa asiakkuuksien johtamiseen?
Mitä tarkoittaa avainasiakkuuksien johtaminen (Key Account Management, KAM) ja mitä hyötyä se tuottaa sekä yritykselle että asiakkaalle?
Miten avainasiakkuuksia käytännössä hoidetaan?
Miten B2B-myyntiprosessissa tuotetaan arvoa?
Miten yrityksen myyntitoimintaa johdetaan (suunnitellaan, ohjataan ja seurataan)?
Miten myynnin tuloksellisuutta mitataan ja seurataan?
Opiskelumateriaali
Selling and Sales Management. David Jobber, Geoff Lancaster.
Oivaltava myyntityö - Asiakkaana organisaatio. Sirpa Hänti, Liisa Kairisto-Mertanen, Heidi Kock. Kappaleet 3,4, ja 5.
Yrityksen asiakasmarkkinointi. Seija Bergström, Arja Leppänen. Kappale 6 (Asiakkuuksien hallinta).
Learn-alustan materiaali.
Tehtävät ohjaavat tarkemmin materiaalien käyttöön.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Nopeutettu: Aiemman opiskelijaryhmän vastaava kurssi
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla yritysvieraita ja opiskelijoiden oman mielenkiinnon ja aktiivisuuden mukaan myös muuta työelämäyhteistyötä.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojakso suoritetaan tekemällä erilaisia oppimistehtäviä yksin ja ryhmässä. Tehtävien palautusten määräajat sovitaan opintojakson alkaessa.
Opiskelijan työmäärä
n. 135 tuntia opiskelijan työtä jakautuu luentoihin ja itseopiskeluun (materiaalin lukeminen ja ymmärryksen syventäminen, tehtävien teko yksin ja ryhmässä).
Lisätietoja opiskelijoille
Pepissä opintojaksolle hyväksytyt opiskelijat siirtyvät Learn-alustalle automaattisesti opintojakson alkaessa.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan arvosanalla 0-5. Oppimistehtävien painotukset ja arviointikriteerit julkaistaan opintojakson Learn-alustalla opintojakson alkaessa.
Opintojakson uusimismahdollisuudesta tiedotetaan Learn-alustalla. Hylätty opintojakso on mahdollisuus uusia kerran opettajan ilmoittamana ajankohtana.
Esitietovaatimukset
Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op tai vastaavat tiedot
Asiakasymmärrys ja asiakaspalvelu 5 op tai vastaavat tiedot