Sales management and key account management (5 cr)
Code: LT00CY46-3016
General information
- Enrollment
-
08.04.2024 - 21.04.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
02.09.2024 - 17.12.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 3 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Department of Business
- Campus
- Kouvola Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
- Teachers
- Katariina Palmu
- Teacher in charge
- Katariina Palmu
- Groups
-
LTKV23KM5Business, part-time studies
- Course
- LT00CY46
Realization has 6 reservations. Total duration of reservations is 15 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Mon 02.09.2024 time 14:15 - 17:00 (2 h 45 min) |
Myynnin ja avainasiakkuuksien johtaminen LT00CY46-3016 |
250
Byod-/teorialuokka (27+1), päärakennus
|
Mon 09.09.2024 time 11:30 - 12:30 (1 h 0 min) |
Myynnin ja avainasiakkuuksien johtaminen LT00CY46-3016 |
250
Byod-/teorialuokka (27+1), päärakennus
|
Mon 09.09.2024 time 13:15 - 14:15 (1 h 0 min) |
Myynnin ja avainasiakkuuksien johtaminen LT00CY46-3016 |
250
Byod-/teorialuokka (27+1), päärakennus
|
Mon 30.09.2024 time 13:15 - 17:00 (3 h 45 min) |
Myynnin ja avainasiakkuuksien johtaminen LT00CY46-3016 |
250
Byod-/teorialuokka (27+1), päärakennus
|
Mon 28.10.2024 time 13:00 - 17:00 (4 h 0 min) |
Myynnin ja avainasiakkuuksien johtaminen LT00CY46-3016 |
250
Byod-/teorialuokka (27+1), päärakennus
|
Mon 09.12.2024 time 12:15 - 14:45 (2 h 30 min) |
Myynnin ja avainasiakkuuksien johtaminen LT00CY46-3016 |
250
Byod-/teorialuokka (27+1), päärakennus
|
Objective
You can analyse, evaluate and develop customerships taking into account the profitability of customers
You can work as a member of sales organization and promote the goal-oriented operations of a team
You can plan and evaluate sales operations and monitor the profitability of selling
Content
How does the operational and competitive environment affect the management of customerships?
What is Key Account Management, KAM, and how does it benefit the company and the client?
How are key accounts managed in practice?
How is value co-created in the B2B sales process?
How are a company’s sales operations managed (planned, guided and monitored)?
How is sales profitability monitored and measured?
Course material
Selling and Sales Management. David Jobber, Geoff Lancaster.
Oivaltava myyntityö - Asiakkaana organisaatio. Sirpa Hänti, Liisa Kairisto-Mertanen, Heidi Kock. Kappaleet 3,4, ja 5.
Yrityksen asiakasmarkkinointi. Seija Bergström, Arja Leppänen. Kappale 6 (Asiakkuuksien hallinta).
Learn-alustan materiaali.
Tehtävät ohjaavat tarkemmin materiaalien käyttöön.
Study forms and methods
Nopeutettu: Aiemman opiskelijaryhmän vastaava kurssi
RDI and work-related cooperation
Opintojaksolla yritysvieraita ja opiskelijoiden oman mielenkiinnon ja aktiivisuuden mukaan myös muuta työelämäyhteistyötä.
Timing of exams and assignments
Opintojakso suoritetaan tekemällä erilaisia oppimistehtäviä yksin ja ryhmässä. Tehtävien palautusten määräajat sovitaan opintojakson alkaessa.
Student workload
n. 135 tuntia opiskelijan työtä jakautuu luentoihin ja itseopiskeluun (materiaalin lukeminen ja ymmärryksen syventäminen, tehtävien teko yksin ja ryhmässä).
Further information
Pepissä opintojaksolle hyväksytyt opiskelijat siirtyvät Learn-alustalle automaattisesti opintojakson alkaessa.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintojakso arvioidaan arvosanalla 0-5. Oppimistehtävien painotukset ja arviointikriteerit julkaistaan opintojakson Learn-alustalla opintojakson alkaessa.
Opintojakson uusimismahdollisuudesta tiedotetaan Learn-alustalla. Hylätty opintojakso on mahdollisuus uusia kerran opettajan ilmoittamana ajankohtana.
Qualifications
Customer-oriented marketing 5 ECTS credits or equivalent knowledge
Customer insight and customer service 5 ECTS credits or equivalent knowledge