Skip to main content

Client-oriented evaluation and development of social and health services (5 cr)

Code: SJ00DU99-3007

General information


Enrollment
06.11.2023 - 17.11.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
08.01.2024 - 31.05.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
(Department of Sports and Rehabilitation)
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Master's Degree Programme in Multidisciplinary Promotion of Functional Capacity
Teachers
Anni Issakainen
Johanna Vesanto
Groups
MOSA23SY
Multidisciplinary Promotion of Functional Capacity, master studies
Course
SJ00DU99

Realization has 1 reservations. Total duration of reservations is 3 h 0 min.

Time Topic Location
Thu 23.05.2024 time 08:15 - 11:15
(3 h 0 min)
Palvelujen asiakaslähtöinen arviointi ja kehittäminen SJ00DU99-3007
SA328 Teorialuokka
Changes to reservations may be possible.

Objective

You can develop and evaluate customer-oriented social and health services and methods in cooperation with different actors. 
You can use foresight data and information in the development of services. 
You can apply quality management methods and processes to the evaluation and development of client-oriented services. 
You can reform and carry out customer-oriented services as part of strategic management.

Content

What does customer orientation mean in the development of services and how do you collect and evaluate this data and information?
How do you use development and evaluation methods in social and health services?
How do you reform and carry out customer-oriented services as part of strategic management?
How do you use foresight data and information in the development of services?

Course material

Learn-alustalla ilmoitettava materiaali.
Aktiivinen tiedonhaku

Study forms and methods

Työviikkopohjainen oppimisväylä: Opiskelija perehtyy aineistoon ja työstää oppimistehtäviä Learn-alustalle kuvatun aikataulun mukaisesti

RDI and work-related cooperation

Opintojakso saattaa sisältää joiltain osin työelämäyhteistyötä

Timing of exams and assignments

Orientaaio ilmoiteitettavat ajankohdat

Student workload

5op = 135h

Course part description

Miten hankit sosiaali- ja terveysalan palvelutuotantoa koskevaa tietoa asiakasymmärryksen ja -lähtöisyyden näkökulmasta ja arvioit sitä?
Miten sovellat arvioinnin ja ketterän kehittämisen menetelmiä asiakaslähtöisten palvelujen kehittämisessä ja arvioinnissa?
Miten uudistat ja toteutat asiakaslähtöisiä palvelukokonaisuuksia osana strategista johtamista?
Miten hyödynnät ennakointitietoa palvelujen kehittämisessä?

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Ylemmän amk tutkinnon arviointikehikon mukaisesti (taso 3). Arvosana 1-5.
Osaat:
a) hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida tietoa sosiaali-, terveys- ja kuntoutuspalveluista laaja-alaisesti
b) ratkaista vaativia palvelujen asiakaslähtöisyyteen liittyviä ongelmia tutkimus-, kehit tämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa
d) vastata ja kehittää palvelujen asiakaslähtöisyyttä itsenäisesti.

Go back to top of page