Client-oriented evaluation and development of social and health services (5 cr)
Code: SJ00DU99-3007
General information
- Enrollment
-
06.11.2023 - 17.11.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
08.01.2024 - 31.05.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- (Department of Sports and Rehabilitation)
- Campus
- Savonlinna Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Multidisciplinary Promotion of Functional Capacity
- Teachers
- Anni Issakainen
- Johanna Vesanto
- Groups
-
MOSA23SYMultidisciplinary Promotion of Functional Capacity, master studies
- Course
- SJ00DU99
Realization has 1 reservations. Total duration of reservations is 3 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Thu 23.05.2024 time 08:15 - 11:15 (3 h 0 min) |
Palvelujen asiakaslähtöinen arviointi ja kehittäminen SJ00DU99-3007 |
SA328
Teorialuokka
|
Objective
You can develop and evaluate customer-oriented social and health services and methods in cooperation with different actors.
You can use foresight data and information in the development of services.
You can apply quality management methods and processes to the evaluation and development of client-oriented services.
You can reform and carry out customer-oriented services as part of strategic management.
Content
What does customer orientation mean in the development of services and how do you collect and evaluate this data and information?
How do you use development and evaluation methods in social and health services?
How do you reform and carry out customer-oriented services as part of strategic management?
How do you use foresight data and information in the development of services?
Course material
Learn-alustalla ilmoitettava materiaali.
Aktiivinen tiedonhaku
Study forms and methods
Työviikkopohjainen oppimisväylä: Opiskelija perehtyy aineistoon ja työstää oppimistehtäviä Learn-alustalle kuvatun aikataulun mukaisesti
RDI and work-related cooperation
Opintojakso saattaa sisältää joiltain osin työelämäyhteistyötä
Timing of exams and assignments
Orientaaio ilmoiteitettavat ajankohdat
Student workload
5op = 135h
Course part description
Miten hankit sosiaali- ja terveysalan palvelutuotantoa koskevaa tietoa asiakasymmärryksen ja -lähtöisyyden näkökulmasta ja arvioit sitä?
Miten sovellat arvioinnin ja ketterän kehittämisen menetelmiä asiakaslähtöisten palvelujen kehittämisessä ja arvioinnissa?
Miten uudistat ja toteutat asiakaslähtöisiä palvelukokonaisuuksia osana strategista johtamista?
Miten hyödynnät ennakointitietoa palvelujen kehittämisessä?
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Ylemmän amk tutkinnon arviointikehikon mukaisesti (taso 3). Arvosana 1-5.
Osaat:
a) hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida tietoa sosiaali-, terveys- ja kuntoutuspalveluista laaja-alaisesti
b) ratkaista vaativia palvelujen asiakaslähtöisyyteen liittyviä ongelmia tutkimus-, kehit tämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa
d) vastata ja kehittää palvelujen asiakaslähtöisyyttä itsenäisesti.