Basics and methods of research-oriented development (5 cr)
Code: SJ00DU98-3013
General information
Enrollment
08.01.2024 - 28.01.2024
Timing
01.03.2024 - 31.07.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
3 op
RDI portion
4 op
Mode of delivery
40 % Contact teaching, 60 % Distance learning
Unit
Department of Social Services and Health Care
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Master's Degree Programme in Development and Leadership in Health Care and Social Services
Teachers
- Tarja Turtiainen
- Kati Vapalahti
Groups
-
SJMI24KYDevelopment and Leadership in Health Care and Social Services, master studies
- 20.03.2024 12:30 - 16:15, Tutkivan kehittämisen perusteet ja menetelmät SJ00DU98-3013
- 17.04.2024 08:15 - 11:45, Tutkivan kehittämisen perusteet ja menetelmät SJ00DU98-3013
- 18.04.2024 08:15 - 11:45, Tutkivan kehittämisen perusteet ja menetelmät SJ00DU98-3013
- 22.05.2024 10:15 - 11:45, Tutkivan kehittämisen perusteet ja menetelmät SJ00DU98-3013
- 22.05.2024 12:30 - 14:15, Tutkivan kehittämisen perusteet ja menetelmät SJ00DU98-3013
- 23.05.2024 08:15 - 11:45, Tutkivan kehittämisen perusteet ja menetelmät SJ00DU98-3013
Objective
You become familiar with and can describe concepts related to research-oriented development, processes and approaches.
You can search, analyse and apply relevant research data.
You know different research and development methods and can apply them in research-oriented development in your field.
You know and can apply principles of research ethics and reliability.
Content
What is the process of research-oriented development and what are the approaches behind it?
How do you search information systematically and evaluate the reliability and usefulness of research and development data?
How do you prepare a literature review?
What relevant research-oriented approaches can you apply in social and health care?
What qualitative, quantitative and agile development methods can you use in data collection and analysis in research-oriented development?
What are the ethical principles and how to take them into account in research-oriented development?
How do you ensure reliability in research-oriented development?
Opiskelumateriaali
Opintojakson alussa esiteltävä materiaali verkko-oppimisympäristössä.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Ennakkotehtävä, kontaktiopiskelu, menetelmäkokeilut ja itsenäinen oppimistehtävä.
TKI ja työelämäyhteistyö
Omassa työyhteisössä tai muussa sote-alan yhteisössä toteutettava menetelmäkokeilu ja omaan, työelämälähtöiseen opinnäytetyöhön liitettävä lopputehtävä. Hankeyhteistyö.
Tentit ja muut määräajat
Ennakkotehtävä, kontaktiopiskelu, menetelmäkokeilut ja itsenäinen oppimistehtävä. Ajastetut tehtävät
Kansainvälinen yhteistyö
-
Opiskelijan työmäärä
5 op=135 työtuntia
Toteutuksen osien kuvaus
Ennakkotehtävä, kontaktiopiskelu, menetelmäkokeilut ja itsenäinen oppimistehtävä. Ajastetut tehtävät.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arvioidaan lopputehtävä (2 op) arvosananlla 1-5 / täydennettävä; muut tehtävät hyv. / täyd. Learn-alustalla olevien kriteerien mukaisesti.