Skip to main content

Basics and methods of research-oriented development (5 cr)

Code: SJ00DU98-3013

General information


Enrollment

08.01.2024 - 28.01.2024

Timing

01.03.2024 - 31.07.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

3 op

RDI portion

4 op

Mode of delivery

40 % Contact teaching, 60 % Distance learning

Unit

Department of Social Services and Health Care

Campus

Mikkeli Campus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 40

Degree programmes

  • Master's Degree Programme in Development and Leadership in Health Care and Social Services

Teachers

  • Tarja Turtiainen
  • Kati Vapalahti

Groups

  • SJMI24KY
    Development and Leadership in Health Care and Social Services, master studies
  • 20.03.2024 12:30 - 16:15, Tutkivan kehittämisen perusteet ja menetelmät SJ00DU98-3013
  • 17.04.2024 08:15 - 11:45, Tutkivan kehittämisen perusteet ja menetelmät SJ00DU98-3013
  • 18.04.2024 08:15 - 11:45, Tutkivan kehittämisen perusteet ja menetelmät SJ00DU98-3013
  • 22.05.2024 10:15 - 11:45, Tutkivan kehittämisen perusteet ja menetelmät SJ00DU98-3013
  • 22.05.2024 12:30 - 14:15, Tutkivan kehittämisen perusteet ja menetelmät SJ00DU98-3013
  • 23.05.2024 08:15 - 11:45, Tutkivan kehittämisen perusteet ja menetelmät SJ00DU98-3013

Objective

You become familiar with and can describe concepts related to research-oriented development, processes and approaches.
You can search, analyse and apply relevant research data.
You know different research and development methods and can apply them in research-oriented development in your field.
You know and can apply principles of research ethics and reliability.

Content

What is the process of research-oriented development and what are the approaches behind it?
How do you search information systematically and evaluate the reliability and usefulness of research and development data?
How do you prepare a literature review?
What relevant research-oriented approaches can you apply in social and health care?
What qualitative, quantitative and agile development methods can you use in data collection and analysis in research-oriented development? 
What are the ethical principles and how to take them into account in research-oriented development?
How do you ensure reliability in research-oriented development?

Opiskelumateriaali

Opintojakson alussa esiteltävä materiaali verkko-oppimisympäristössä.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Ennakkotehtävä, kontaktiopiskelu, menetelmäkokeilut ja itsenäinen oppimistehtävä.

TKI ja työelämäyhteistyö

Omassa työyhteisössä tai muussa sote-alan yhteisössä toteutettava menetelmäkokeilu ja omaan, työelämälähtöiseen opinnäytetyöhön liitettävä lopputehtävä. Hankeyhteistyö.

Tentit ja muut määräajat

Ennakkotehtävä, kontaktiopiskelu, menetelmäkokeilut ja itsenäinen oppimistehtävä. Ajastetut tehtävät

Kansainvälinen yhteistyö

-

Opiskelijan työmäärä

5 op=135 työtuntia

Toteutuksen osien kuvaus

Ennakkotehtävä, kontaktiopiskelu, menetelmäkokeilut ja itsenäinen oppimistehtävä. Ajastetut tehtävät.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arvioidaan lopputehtävä (2 op) arvosananlla 1-5 / täydennettävä; muut tehtävät hyv. / täyd. Learn-alustalla olevien kriteerien mukaisesti.