Skip to main content

Client-oriented evaluation and development of social and health services (5 cr)

Code: SJ00DU99-3008

General information


Enrollment
08.04.2024 - 21.04.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2024 - 20.12.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
3 cr
Virtual portion
2 cr
RDI portion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Department of Social Services and Health Care
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Master's Degree Programme in Development and Leadership in Health Care and Social Services
Teachers
Päivi Lifflander
Johanna Hirvonen
Groups
SJMI24KY
Development and Leadership in Health Care and Social Services, master studies
Course
SJ00DU99

Realization has 7 reservations. Total duration of reservations is 17 h 45 min.

Time Topic Location
Wed 04.09.2024 time 08:15 - 11:45
(3 h 30 min)
Palvelujen asiakaslähtöinen arviointi ja kehittäminen SJ00DU99-3008
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Wed 04.09.2024 time 12:30 - 16:15
(3 h 45 min)
Palvelujen asiakaslähtöinen arviointi ja kehittäminen SJ00DU99-3008
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Thu 05.09.2024 time 12:30 - 14:15
(1 h 45 min)
Palvelujen asiakaslähtöinen arviointi ja kehittäminen SJ00DU99-3008
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Wed 02.10.2024 time 12:30 - 16:15
(3 h 45 min)
Palvelujen asiakaslähtöinen arviointi ja kehittäminen SJ00DU99-3008
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Thu 07.11.2024 time 12:30 - 14:15
(1 h 45 min)
Palvelujen asiakaslähtöinen arviointi ja kehittäminen SJ00DU99-3008
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Thu 05.12.2024 time 08:15 - 10:00
(1 h 45 min)
Palvelujen asiakaslähtöinen arviointi ja kehittäminen SJ00DU99-3008
D127 Teorialuokka
Thu 05.12.2024 time 10:15 - 11:45
(1 h 30 min)
Palvelujen asiakaslähtöinen arviointi ja kehittäminen SJ00DU99-3008
D127 Teorialuokka
Changes to reservations may be possible.

Objective

You can develop and evaluate customer-oriented social and health services and methods in cooperation with different actors. 
You can use foresight data and information in the development of services. 
You can apply quality management methods and processes to the evaluation and development of client-oriented services. 
You can reform and carry out customer-oriented services as part of strategic management.

Content

What does customer orientation mean in the development of services and how do you collect and evaluate this data and information?
How do you use development and evaluation methods in social and health services?
How do you reform and carry out customer-oriented services as part of strategic management?
How do you use foresight data and information in the development of services?

Course material

Opettajien opintojakson alussa ilmoittama materiaali

Study forms and methods

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Lähiopiskeluun osallistuminen Teams-ympäristössä, ennakko- ja välitehtävän tekeminen sekä, työelämälähtöinen palvelujen arviointiin ja kehittämiseen liittyvä kehittämistehtävä ja loppuseminaari

RDI and work-related cooperation

Työelämään kytkeytyvä kehittämistehtävä (3 op)

Timing of exams and assignments

Opintojaksoon ei sisälly tenttiä.

Student workload

Lähiopetus 20 tuntia (sisältäen joulukuussa 2024 pidettävän loppuseminaarin, 4 tuntia), ennakko- ja välitehtävä, 2 op sekä kehittämistehtävä 3 op

Further information

Opintojakson opettajat: Johanna Hirvonen (johanna.hirvonen@xamk.fi) sekä Päivi Lifflander (paivi.lifflander@xamk.fi). Infoviesti opintojakson aloituksesta ja opintojakson Learn-alustalle kirjautumisesta sekä ennakkotehtävä lähetetään opiskelijoille sähköpostitse tiedoksi ennen opintojakson aloitusta.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Ylemmän amk tutkinnon arviointikehikon mukaisesti (taso 3). Arvosana 1-5.
Osaat
a) hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida tietoa sosiaali-, terveys- ja kuntoutuspalveluista laaja-alaisesti
b) ratkaista vaativia palvelujen asiakaslähtöisyyteen liittyviä ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa
d) vastata ja kehittää palvelujen asiakaslähtöisyyttä itsenäisesti.

Go back to top of page