Client-oriented evaluation and development of social and health services (5 cr)
Code: SJ00DU99-3008
General information
- Enrollment
-
08.04.2024 - 21.04.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2024 - 20.12.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 3 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Department of Social Services and Health Care
- Campus
- Mikkeli Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Development and Leadership in Health Care and Social Services
- Teachers
- Päivi Lifflander
- Johanna Hirvonen
- Groups
-
SJMI24KYDevelopment and Leadership in Health Care and Social Services, master studies
- Course
- SJ00DU99
Realization has 7 reservations. Total duration of reservations is 17 h 45 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Wed 04.09.2024 time 08:15 - 11:45 (3 h 30 min) |
Palvelujen asiakaslähtöinen arviointi ja kehittäminen SJ00DU99-3008 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Wed 04.09.2024 time 12:30 - 16:15 (3 h 45 min) |
Palvelujen asiakaslähtöinen arviointi ja kehittäminen SJ00DU99-3008 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Thu 05.09.2024 time 12:30 - 14:15 (1 h 45 min) |
Palvelujen asiakaslähtöinen arviointi ja kehittäminen SJ00DU99-3008 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Wed 02.10.2024 time 12:30 - 16:15 (3 h 45 min) |
Palvelujen asiakaslähtöinen arviointi ja kehittäminen SJ00DU99-3008 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Thu 07.11.2024 time 12:30 - 14:15 (1 h 45 min) |
Palvelujen asiakaslähtöinen arviointi ja kehittäminen SJ00DU99-3008 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Thu 05.12.2024 time 08:15 - 10:00 (1 h 45 min) |
Palvelujen asiakaslähtöinen arviointi ja kehittäminen SJ00DU99-3008 |
D127
Teorialuokka
|
Thu 05.12.2024 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
Palvelujen asiakaslähtöinen arviointi ja kehittäminen SJ00DU99-3008 |
D127
Teorialuokka
|
Objective
You can develop and evaluate customer-oriented social and health services and methods in cooperation with different actors.
You can use foresight data and information in the development of services.
You can apply quality management methods and processes to the evaluation and development of client-oriented services.
You can reform and carry out customer-oriented services as part of strategic management.
Content
What does customer orientation mean in the development of services and how do you collect and evaluate this data and information?
How do you use development and evaluation methods in social and health services?
How do you reform and carry out customer-oriented services as part of strategic management?
How do you use foresight data and information in the development of services?
Course material
Opettajien opintojakson alussa ilmoittama materiaali
Study forms and methods
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Lähiopiskeluun osallistuminen Teams-ympäristössä, ennakko- ja välitehtävän tekeminen sekä, työelämälähtöinen palvelujen arviointiin ja kehittämiseen liittyvä kehittämistehtävä ja loppuseminaari
RDI and work-related cooperation
Työelämään kytkeytyvä kehittämistehtävä (3 op)
Timing of exams and assignments
Opintojaksoon ei sisälly tenttiä.
Student workload
Lähiopetus 20 tuntia (sisältäen joulukuussa 2024 pidettävän loppuseminaarin, 4 tuntia), ennakko- ja välitehtävä, 2 op sekä kehittämistehtävä 3 op
Further information
Opintojakson opettajat: Johanna Hirvonen (johanna.hirvonen@xamk.fi) sekä Päivi Lifflander (paivi.lifflander@xamk.fi). Infoviesti opintojakson aloituksesta ja opintojakson Learn-alustalle kirjautumisesta sekä ennakkotehtävä lähetetään opiskelijoille sähköpostitse tiedoksi ennen opintojakson aloitusta.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Ylemmän amk tutkinnon arviointikehikon mukaisesti (taso 3). Arvosana 1-5.
Osaat
a) hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida tietoa sosiaali-, terveys- ja kuntoutuspalveluista laaja-alaisesti
b) ratkaista vaativia palvelujen asiakaslähtöisyyteen liittyviä ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa
d) vastata ja kehittää palvelujen asiakaslähtöisyyttä itsenäisesti.